Hoe organiseer je een invloedrijk evenement?
Handleiding voor experience design
Samenvatting
Het bijwonen van een evenement kan een onvergetelijke ervaring zijn. Het publiek gaat helemaal op in het moment en raakt er naderhand niet over uitgepraat. En ze kunnen niet wachten tot je hen weer zo’n gelukzalig gevoel laat ervaren.
Aan zo’n indrukwekkende belevenis gaat veel planning en geregel vooraf. Het organiseren van een evenement dat impact maakt, is een complexe taak, die vaak onderschat wordt. De concurrentie in de evenementenbranche is groot en er zijn vele factoren die kunnen bijdragen aan het succes van een evenement. Tegelijkertijd kan er van alles misgaan en is er voortdurend de druk van hoge verwachtingen en een naderende deadline.
Waarom zijn sommige evenementen succesvoller en betekenisvoller dan andere? Hoe zorg je ervoor dat jouw evenement zich weet te onderscheiden en echt het verschil maakt? Hoe kom je van een waanzinnig idee tot een haalbaar plan? Hoe bereid je je voor op risico’s die zich kunnen voordoen? En hoe meet je of je evenement succesvol was?
In dit boek delen Andrew O’Loughlin, Hans Westerbeek en Paul Hover de kennis en ervaringen die zij als organisator, consultant en onderzoeker in de afgelopen 25 jaar hebben opgedaan in de evenementenbranche. Zij tonen de route naar succes aan de hand van wetenschappelijke bevindingen en geven inspirerende voorbeelden van geslaagde (sport)evenementen.
Dit boek is een must have voor iedereen die beroepsmatig of anderszins geïnteresseerd is in de organisatie van invloedrijke evenementen
Trefwoorden
evenementenmanagement experience design impact evenementenbeleving sportevenementen belevingseconomie marketing communitas evenementenstrategie verwondering flow evenementenplanning deelbaarheid doelgericht evenement succesfactoren speelsheid eventmarketing gedragsbeïnvloeding risicomanagement doelgroepanalyse digitale technologie storytelling belevingsevaluatie financieel management teammanagement coronaproof evenementen merk-evenementassociatie samenwerken evenementeninnovatie duurzame evenementen
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Invloed en impact 11
Ervaringen 35
De 7 elementen 57
1. Doel 59
2. Speelsheid 70
3. Verwondering 81
4. Flow 91
5. Deelbaarheid 103
6. Communitas: een gelukzalig groepsgevoel 117
7. Impact 127
DEEL 2 | INVLOEDRIJK ÉN HAALBAAR 155
Invloedrijke én haalbare evenementen 155
De Handleiding voor experience design 177
Impactvolle momenten 221
Waardevolle elementen 235
De invloed van de mensen achter de schermen op die ervoor 287
Nawoord: oefen invloed uit en maak impact! 317
Verwijzingen 318
CASES
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht