Beroepsgericht Nederlands voor ICT support Niveau 2 en 3
Samenvatting
Dit boek is bedoeld voor het beroepsgerichte Nederlands van de MBO-ICT-opleidingen Support (niveau 2 en 3). In het beroepsbeeld van de Medewerker ICT en de Medewerker beheer ICT komt schriftelijk taalgebruik beduidend minder voor dan mondeling taalgebruik. Dat beeld wordt dan ook weerspiegeld in dit boek.
De inhoud van het boek sluit volledig aan bij Nederlands niveau 2F, waarnaar de niveaus in het kwalificatiedossier verwijzen. Alle onderdelen uit het kwalificatiedossier komen aan bod voor zover het Nederlands betreft.
In tegenstelling tot het generieke Nederlands richten wij ons in het beroepsgerichte Nederlands niet op de taal-technische regels, spelling of grammatica, maar op hoe de student het Nederlands gebruikt en toepast in zijn beroep.
Trefwoorden
ict (informatie- en communicatietechnologie) communicatie taalbeheersing taal telefoneren nederland klantvriendelijkheid helpdesk e-mail presenteren mbo-onderwijs klachtenafhandeling zakelijke communicatie beroepsgericht besprekingen correspondentie informatievoorziening rapporteren solliciteren nettiquette functioneringsgesprek vergaderen werkoverleg formulieren grafische informatie handleiding internet samenvatten encryptie beoordelingsgesprek
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding 9
1 Telefoneren 11
1.1 Een binnenkomend telefoongesprek 11
1.2 Een uitgaand telefoongesprek 17
1.3 Hulpmiddelen bij een telefoongesprek 21
2 Standaardcorrespondentie 27
2.1 Briefindeling 27
2.2 Een bestelling per brief 34
2.3 De sollicitatiebrief 38
3 Besprekingen 46
3.1 Het sollicitatiegesprek 46
3.2 Het functioneringsgesprek en het beoordelingsgesprek 52
3.3 De werkbespreking en het werkoverleg 60
3.4 De vergadering 64
3.5 Een samenvatting maken 69
3.6 Rapporteren 73
4 Informatie krijgen 78
4.1 Handleidingen 78
4.2 Internet 84
4.3 Leveranciers 89
4.4 Collega’s 90
4.5 Grafische informatie 90
5 Informatie geven 100
5.1 Helpdesk 100
5.2 Klantvriendelijkheid 105
5.3 Formulieren 112
6 E-mail 116
6.1 Encryptie 116
6.2 Nettiquette 118
7 Klachten 126
7.1 Mondelinge klachten 127
7.2 Schriftelijke klachten 131
8 Presentaties 135
8.1 De presentatie 135
8.2 Hulpmiddelen 144
8.3 Veelvoorkomende problemen met presentaties 154
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht