Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Mediation voor managers

Efficiente conflicthantering op de werkvloer

Specificaties
Paperback, 264 blz. | Nederlands
Uitgeverij Thema | 0e druk, 2002
ISBN13: 9789058710338
Rubricering
Juridisch : Management
Uitgeverij Thema 0e druk, 2002 9789058710338
Onderdeel van serie Trends in bedrijf
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Managers hebben regelmatig te maken met conflicten, zoals klachten van klanten, grieven, intimidatie, pesterijen en discriminatie. Deze conflicten kosten tijd, geld en personeel. Daarom hanteren bedrijven en organisaties steeds vaker een nieuwe manier van conflictoplossing: mediation, ofwel bemiddelen om geschillen op te lossen. Mediation kan een efficiënte, snelle en creatieve oplossing bieden.
In dit boek leert u de managementstijlen en kernvaardigheden die nodig zijn voor mediation. Praktische oefeningen, casestudies en voorbeelden stellen u in staat om op uw werk als effectieve mediator op te treden en de gang naar de rechter te voorkomen.

Specificaties

ISBN13:9789058710338
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:264
Druk:0
Verschijningsdatum:1-1-2002
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Mediation voor managers
Joke Verplanke | 18 april 2007
'Mediation voor managers' gaat over hoe je als manager je vaardigheden in het managen van conflicten kunt verbeteren en hoe je dus (beginnende) conflicten op het werk kunt oplossen. De auteurs zijn John Cramley en Katherine Graham, directeuren van het bedrijf Conflictmanagement Plus in Engeland. Het bedrijf is gericht op vaardigheidstrainingen voor managers. Van de bezoekers van hun website heeft –niet verwonderlijk- ruim 70% vooral vertrouwen in managers als het gaat om bemiddeling in conflicten.
Lees verder

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel 1 Wat is mediation

1. Wat u met mediation kunt bereiken
2. De kosten en baten van conflicten
3. De bemiddelingsaanpak

Deel 2 Mediation in actie

4. Beschrijving van het proces
5. Afzonderlijke gesprekken met elke partij
6. Een gezamenlijke bemiddelingssessie
7. Vooruitgang boeken
8. Mediation in een ernstige conflictsituatie
9. Mediation bij groepsgeschillen

Deel 3 Dagelijkse bemiddelingvaardigheden

10. In dialoog blijven, ook onder druk
11. Constructief reageren op vooroordelen
12. Gevoelige zaken onderzoeken
13. Uw bedrijf aan de bemiddeling krijgen

Appendix: Materiaal voor mediation op het werk

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Mediation voor managers