Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , e.a.

Strategische sportmarketing

Specificaties
Gebonden, 456 blz. | Nederlands
2e hands artikel | 1e druk, 2003
ISBN13: 9789077072332
Rubricering
Juridisch : Management
2e hands artikel 1e druk, 2003 9789077072332
Verwachte levertijd ongeveer 6 werkdagen

Samenvatting

De sportwereld is in de afgelopen dertig jaar ingrijpend veranderd. Was het vroeger voor zowel deelnemers als toeschouwers een plaatselijke zaterdagmiddagactiviteit, nu vindt sport elke avond op nationaal en internationaal niveau plaats en kan de sportliefhebber het live of via de media volgen. Sportliefhebbers tonen hun trouw aan de sport steeds vaker doormiddel van de producten die ze kopen, de literatuur die ze lezen en de programma's die ze bekijken. Vandaag de dag is sport een uit meerdere facetten bestaande multimediabranche met toenemende aantrekkingskracht op een groeiend aantal belanghebbenden. Wat ooit een duidelijk afgebakende, stabiele activiteit was, is nu een zeer complexe bedrijfstak in beweging. Dit is de omgeving waarbinnen de huidige generatie sportmarketeers zich moet bewegen.

'Strategische sportmarketing' is in eerste aanleg bestemd voor docenten en studenten sportmarketing. De vele voorbeelden en stappenplannen maken het echter tot een dermate praktische handleiding en theoretisch naslagwerk, dat deze uitgave ook voor belanghebbenden buiten het onderwijs van grote betekenis is. De theoretische achtergronden en schema's worden ondersteund en verhelderd door (inter)nationale praktijkvoorbeelden, sportvisies en uitgebreide casussen. Doordat sportmarketing in een context van algemene strategische besluitvorming geplaatst wordt, is dit boek onmisbaar voor eenieder die zich beroepshalve met sportmarketing bezighoudt.

Specificaties

ISBN13:9789077072332
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:456
Druk:1
Verschijningsdatum:29-12-2003
Hoofdrubriek:Management

Inhoudsopgave

Voorwoord
Introductie door de auteurs
Over de auteurs

1. Een overzicht van sportmarketing

Fase 1 - Identificatie van marketingmogelijkheden

2. Het strategische Sportmarketing Planning Proces
3. De Sportconsument.
4. Marktonderzoek: segmentatie, doelgroepen en positionering

Fase 2 - Strategie bepalen

5. Het sportproduct
6. De prijsstrategieën
7. Sprotdistributie: de 'plaats' van de sportaccommodatie
8. Klanttevredenheid en kwaliteit van dienstverlening
9. De sportpromotiemix
10. Reclame
11. Sport en televisie
12. Sport en het Internet
13. Sponsoring aantrekken en implementeren
14. Effectiviteitsmeting van sponsoring
15. Public Relations
16. Promotie door licentieverlening

Fase 3 - Implementatie, evaluatie en aanpassing strategie

Bibliografie

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategische sportmarketing