Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , e.a.

Coachen op prestatie en resultaat

Praktijkgids voor het sturen op effectieve prestaties

Specificaties
Ingenaaid, 160 blz. | Nederlands
GITP / PiCompany | 4e druk, 2007
ISBN13: 9789080698024
GITP / PiCompany 4e druk, 2007 9789080698024
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Een manager kan op de volgende twee manieren sturen op het realiseren van resultaten door uw medewerkers:

1. Rechtstreeks afspraken met hen maken over het realiseren van prestaties.
2. Medewerkers helpen om gedrag te ontwikkelen dat hen ondersteunt bij het realiseren van prestaties.

Dit boek geeft concrete handvatten voor het vormgeven van performance management in lijn met de strategie van uw organisatie. Er staat een groot aantal voorbeelden in van concrete prestatiematen uit de adviespraktijk van PiMedia waarover u afspraken kunt maken en het beschrijft de gespreksmodellen die daarbij horen. Tenslotte vindt u er concrete richtlijnen in om geleverde prestaties ook effectief te beoordelen en te belonen.

Naast dit boek heeft PiMedia ook een ander boek gepubliceerd, dat op het tweede onderwerp ingaat: het ontwikkelen van resultaatgericht gedrag (getiteld: 'Coachen op gedrag en resultaat'). Beide boeken zijn goed afzonderlijk te lezen. Zij vormen echter wel elk één kant van dezelfde medaille die 'performance management' heet. In combinatie helpen ze u niet alleen om heldere prestatieafspraken te maken, maar ook om uw medewerkers zo te ontwikkelen dat ze die afspraken met succes kunnen realiseren.

Specificaties

ISBN13:9789080698024
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:160
Druk:4
Verschijningsdatum:9-1-2010
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Coachen op prestatie en resultaat
Pim Hulsman MBA | 6 maart 2005

Over Nico Smid

Nico Smid is psycholoog en principal consultant bij PiCompany (performance management, leiderschap, competentieontwikkeling en selectie). Hij maakt wetenschappelijke inzichten op het gebied van bijvoorbeeld tests voor intelligentie en persoonlijkheid toegankelijk voor een breed (management)publiek.

Andere boeken door Nico Smid

Inhoudsopgave

Vooraf: een leeswijzer

1. Organisatieresultaat door resultaten van medewerkers
2. Resultaatgebieden, prestatiematen en normen: definities en keuzes
3. Resultaatgebieden en prestatiematen: uitwerking en -beoordeling
4. Beloning: voor wat hoort wat

Bijlagen

1. Resultaatgebieden
2. Competenties
3. Gespreksformats
4. Instrumenten
5. Time for talent

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Coachen op prestatie en resultaat