Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Alles Kan Beter

10 succesfactoren voor duurzame groei

Specificaties
Paperback, 228 blz. | Nederlands
FK Media | 1e druk, 2014
ISBN13: 9789081186001
Rubricering
Juridisch : Management
FK Media 1e druk, 2014 9789081186001
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

In het boek 'Alles Kan Beter' geeft Luc van Bussel zich helemaal bloot. Na vijftig levensjaren, doorgebracht in o.a. Vlaanderen, Duitsland en Nederland, en dertig bedrijfsleven-jaren deelt hij in dit boek de tien belangrijkste factoren die succesbepalend waren in de zakelijke leven. Luc van Bussel startte zijn loopbaan op bijzondere wijze bij Holiday Inn in Frankfurt, was twaalf jaar werkzaam in leidende functies bij Center Parcs Europe en was de afgelopen dertien jaar Bestuursvoorzitter van The Alwaysbemobile Company: het moederbedrijf van Profile Tyrecenter. Het franchisebedrijf groeide van 2 miljoen (1999) naar 145 miljoen (2012) euro omzet en werd winnaar van aansprekende prijzen zoals de FD Gouden Gazellen Award, de NFV Franchise Trofee en vijf keer de titel Best Managed Company.

De rol van de CEO is meer dan ooit succesbepalend geworden en vraagt een nieuw telescopische en microscopische vermogen. Daarnaast is inspiratie en motivatie onlosmakelijk verbonden met de persoon en de visie van de CEO. De CEO als 'mensen-mens' heeft een paradoxale taak om nooit tevreden te zijn over het heden en verleden en moet toch zijn team tot topprestaties leiden. Het grootst vieren van kleine en grote prestaties siert de nieuwe CEO als perfecte coach van zijn team, zonder dat er een comfortzone ontstaat. Volgens Luc van Bussel zijn 'de mensen de baas' en is de CEO de nieuwe coach naar succes. Groei is volgens Luc van Bussel het gevolg van twee belangrijke factoren: Permanent visionair, visueel en creatief leiderschap op CEO-niveau en intense aardigheid en nederigheid op leidinggevend niveau. 'Duidelijkheid en ruimte zijn de toverwoorden van Luc van Bussel. Volgens Van Bussel kunnen bedrijven permanent organisch groeien als aan beide factoren hoogst consequent wordt voldaan op het hoogste niveau, inclusief de Raad van Commissarissen.

De digitale revolutie maakt de exploitatie van klassieke bedrijven steeds complexer. De klant is nu echt 'de baas' geworden en de smartphone het wapen naar vrijheid en onafhankelijkheid. Luc van Bussel schetst heel concreet hoe de CEO zijn bedrijf naar de nieuwe werkelijkheid kan leiden, zonder onderweg schade op te lopen. Hij laat succesvolle bedrijven aan het woord die zijn voorgegaan. Het boek schetst de historische verandering van het SWOT-model naar het SPOT-model en laat zien hoe het ERIKA-model bedrijven vlijmscherp moet houden om groei te waarborgen. Groeien is volgens Van Bussel een hoogst emotionele ambitie van de CEO om het altijd 'beter' te willen doen. De CEO als bestuurder bestaat volgens hem niet meer.

Van Bussel noemt zijn nieuwe boek een management-roman omdat hij zijn zakelijke inzichten laat versmelten met zijn persoonlijke levenservaringen. Het boek bevat vermakelijke èn interessante verhalen en anekdotes uit zijn eigen leven, wat 'Alles Kan Beter' een lezenswaardig boek maakt. Zakenlevenswijs en persoonlijk.

'Alles Kan Beter' is het tweede boek van Luc van Bussel. In zijn eerste boek (2008) 'INFARCT' onthulde Luc van Bussel de oorzaken van het file-leed in Nederland en schetste de gevolgen voor de toekomst. Hij voorspelde een verkeersinfarct in 2020 als gevolg van het gebrek aan historische, politieke visie en noodzakelijke investeringen in het wegennet in Nederland. INFARCT werd een politieke wake-up call en bleek een inspiratie voor de politiek. Luc van Bussel werd een veel gevraagde spreker over dit typische Nederlandse onderwerp. Intussen zijn de files aan de betere hand en kunnen we weer bijna doorrijden. www.infarct-digitaal.nl

Specificaties

ISBN13:9789081186001
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:228
Uitgever:FK Media
Druk:1
Verschijningsdatum:9-4-2014
Hoofdrubriek:Management

Over Luc van Bussel

Luc van Bussel is een internationale gastvrijheidsdeskundige met een unieke formule. Als veelgevraagd spreker inspireert hij bedrijven en organisaties met zijn visie en formule op menselijke verbinding in een gedigitaliseerde, kunstmatige wereld. Zijn nieuwste boek, Samen Gastvrij is een biografische managementroman waarin hij persoonlijke verhalen, inzichten en levenslessen deelt. Het boek, de opvolger van de bestseller Gastgevers in Geluk, roept op tot een gastvrijere maatschappij waarin verbinding en wederzijds begrip de basis vormen. Luc beschouwt gastvrijheid als het bindmiddel voor een samenleving en de succesfactor voor bedrijven. “Gastvrijheid is de 'Pritt' voor een gepolariseerde samenleving.  Met zijn lezingen brengt Luc een krachtige boodschap die uitgaat van een eenvoudige, maar diepe waarheid: “Als alles digitaal wordt, maakt mensentaal weer het verschil.” Zijn zevenstappenformule geeft een helder en diep inzicht in het proces van menselijke, duurzame verbindingen. Luc legt letterlijk het woord 're-latie' tot in ieder detail uit.  Luc, geboren en getogen in het Vlaamse Leut, studeerde Hospitality Management aan de Erasmushogeschool in Brussel en aan Cornell University in New York. Hij werd geboren in Hotel Germaine en werd de innovator van Center Parcs in de jaren negentig. Zijn lezingen en boeken bieden een kompas voor een tijd waarin menselijke warmte en verbinding steeds belangrijker worden als tegenwicht voor de digitalisering.

Andere boeken door Luc van Bussel

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Alles Kan Beter