Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Begin bij Start!

Van spelidee tot succesvol spel

Specificaties
Paperback, 194 blz. | Nederlands
Uitgeverij Elikser | 1e druk, 2010
ISBN13: 9789089542656
Rubricering
Juridisch : Management
Uitgeverij Elikser 1e druk, 2010 9789089542656
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Het zal je maar lukken het grootste succes sinds Monopoly te bedenken. Dan ben je verzekerd van eeuwige faam, een volle knip en gaat je spel de hele wereld over. Succes is echter niet vanzelfsprekend bij het op de markt brengen van een nieuw spel. Een goed spelidee alleen is namelijk niet genoeg. In 'Begin bij Start!' wordt de dialoog aangegaan met bekende spelauteurs, fabrikanten, uitgevers, distributeurs en winkeliers om een licht te laten schijnen op de Nederlandse spellenindustrie. Afgewisseld met anekdotes biedt dit boek unieke achtergronden, interessante inzichten en een pragmatische aanpak voor het ontwerpen, ontwikkelen en uitgeven van spellen.

Een onmisbare stap-voor-staphandleiding voor elke geek die een goed spelconcept heeft bedacht. Rozema geeft met een amusante knipoog een insiders' blik in de Nederlandse spellenwereld. Uitermate nuttig voor zowel spelers als bedenkers! - Geekstijl.nl
'Begin bij Start!' beantwoordt veelgestelde vragen van beginnende spelauteurs. Voor spelliefhebbers is het hartstikke leuk om erachter te komen wat er voorafging aan hun speelplezier. - Stichting Spelauteurs Nederland

Specificaties

ISBN13:9789089542656
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:194
Druk:1
Verschijningsdatum:9-12-2010
Hoofdrubriek:Management

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel I: Een eerste kijkje in de keuken
-Enkele succesvolle spellen
-Interview met een spelauteur
-Interview met een spellenuitgever

Deel II: Waarom mensen spelletjes spelen
-Motieven
-De consument
-Trends
-Marktontwikkelingen
-Technologische ontwikkelingen

Deel III: Aan de slag!
-Een nieuw spel
-Werk het uit
-Bescherm je intellectuele eigendom
-Op pad om te presenteren

Deel IV: Wat doet die uitgever eigenlijk?
-Productontwikkeling
-Productie
-Dozen schuiven
-Nieuw in de winkel
-Reclame en promotie

Deel V: Kan ik dat niet zelf?
-Ik wil het zelf doen, omdat...
-De uitdagingen
-Zo zal het ongeveer gaan

Deel VI: De Gouden Gids van de spellenindustrie
-Uitgevers
-Fabrikanten
-Distributeurs
-Spellenwinkels
-Spellenverenigingen
-Interessante websites
-Beurzen
-Prijzen

Over de auteur

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Begin bij Start!