Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Juridische boeken
Alle juridische boeken
  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
Boeken Communicatie en media Het communicatie DNA
VOORDEEL - 37% korting
Het communicatie DNA
Korneel Warlop

Korneel Warlop is Corporate Communications Director Europe, Middle-East & Africa bij Barry Callebaut Group, ’s werelds toonaangevende fabrikant van hoogwaardige chocolade- en cacaoproducten. Korneel is ook Board Member van communication community C². Hij is de auteur van Het communicatie DNA.

Meer over Korneel Warlop
Korneel Warlop: ‘Niemand heeft mij ooit de impact van een influencer kunnen uitleggen’ Bas Hakker 27 juli 2021 Korneel Warlop is Corporate Communications Director Europe, Middle-East & Africa bij het grote Zwitserse chocoladebedrijf met Belgische en Franse roots, Barry Callebaut. Met het boek Het communicatie DNA wilde hij zijn ervaring in het corporate communicatievak doorgeven. De rode draad? Communicatie is veel meer dan sexy zaken als commercials, social media en werken met influencers. Lees het volledige artikel
Korneel Warlop

Het communicatie DNA

Tips & tricks voor de communicators van vandaag en morgen

Specificaties
Paperback, 240 blz. | Nederlands
LannooCampus | 1e druk, 2021
ISBN13: 9789401475105
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
LannooCampus 1e druk, 2021 9789401475105
Paperback | NL € 18,95 E-book | NL € 22,99
Nog slechts 2 exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, maandag in huis
29,99
18,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave
VOORDEEL - 37% korting

Samenvatting

De meerwaarde van goede communicatie

- WAT IS DE MEERWAARDE VAN GOEDE COMMUNICATIE?
- WAT MAAKT DE JOB VAN CORPORATE COMMUNICATIEPROFESSIONALS ZO COMPLEX?
- HOE KUN JE ZELF EEN GOEDE COMMUNICATIEPROFESSIONAL WORDEN?

'Werken in corporate communicatie is een topjob, maar het is niet voor iedereen. Het is heel intens. 24/7 en 360°. Je moet een beetje masochist zijn, gepassioneerd en een echte people lover. En hoewel ons werk niet altijd meetbaar of zichtbaar is, kun je moeilijk rond de impact van onze functie op een organisatie. Voor mij is het geen job. Het is magie.'

Communicatie is hot. Iedereen communiceert. De interesse in het communicatievak is booming. In België zijn er meer communicatieprofessionals dan bakkers, slagers of kappers. Iedereen is creator en fotograaf tegelijk. We denken te weten wat een communicatieprofessional doet. Maar is dat wel zo?

In 'Het communicatie DNA' neemt Korneel Warlop je bij de hand en legt op een beschrijvende manier stap voor stap uit wat zijn ervaringen zijn na meer dan tien jaar bij leidinggevende wereldbedrijven als AXA, AB InBev en Barry Callebaut Group te hebben gewerkt. Een boek vol tips en tricks aan huidige en toekomstige professionals met een passie voor communicatie.

Met bijdragen van o.a. Baptiste van Outryve (Roompot), Debby Wilmsen (Tomorrowland), Laurent Winnock (bpost group), Cybelle-Royce Buyck (AB InBev), Bob Madou (Club Brugge), Christiaan Prins (Barry Callebaut Group), Frank Dereymaeker (De Tijd) en Erik Lenaers (Weber Shandwick)

Trefwoorden

communicatie   corporate communicatie   communicatiemanagement   bedrijfscommunicatie   pr   communicatieprofessional   communicatiestrategie   reputatiemanagement   crisismanagement   leiderschap   stakeholdermanagement   social media   woordvoering   mediabeleid   interne communicatie   employee engagement   persrelaties   communicatiebudget   proactiviteit   storytelling   thought leadership   community management   communiceren   transversaal denken   co-creatie   risicomanagement   communicatieberoep   toegevoegde waarde  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789401475105
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:1-6-2021
Hoofdrubriek:Management

Thema classificatie

Economie, Financiën, Bedrijf en Management
Bedrijfsmanagement
Bedrijfscommunicatie en -presentatie

Expertrecensies (1)

recensie
Het communicatie DNA - 'Een lekker boek'
Eric van Arendonk | 7 september 2021
‘Tips en tricks voor de communicators van vandaag en morgen', luidt de ondertitel van Het communicatie DNA. Een boek met een rijke schakering aan ervaringen van de auteur en anderen die het communicatie-vak uitoefenen. 
Lees verder

Over Korneel Warlop

Korneel Warlop is Corporate Communications Director Europe, Middle-East & Africa bij Barry Callebaut Group, ’s werelds toonaangevende fabrikant van hoogwaardige chocolade- en cacaoproducten. Korneel is ook Board Member van communication community C²

Andere boeken door Korneel Warlop

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

MOTIVATIE 9
PROUDLY PRESENTING 13
INLEIDING 21

DEEL 1 | THE CORPORATE COMMUNICATION FRAMEWORK 2 5
* Corporate communication explained 27
* Verantwoordelijkheden van corporate communicatie 28
* Strategie, identiteit, merk en reputatie: een geïntegreerd corporate communicatiemodel 28
* De plaats van corporate communicatie in de organisatie 30
- Is er een ideale plek voor corporate communicatie binnen de organisatie? 30
- Hoe ziet de relatie met andere functies in het bedrijf eruit? 31
- Is corporate communicatie een centrale functie of moet ze net decentraal uitgerold worden? 34
- Moet er in elke organisatie plaats zijn voor corporate communicatie? 35
* Het communicatieberoep 38
- Van uitloopbaan naar strategic function 38
- Hoe ziet het profiel van de ideale corporate communicatieprofessional eruit? 40
* Is een woordvoerder de ideale corporate communicationprofessional? 42
- Hoe bepaal je de toegevoegde waarde van corporate communicatie? 45
- Wat is de toegevoegde waarde van een communication of PR agency? 47
- Wat is een goed communicatiebudget en hoe groot moet het zijn? 52

DEEL 2 | BUILDING BLOCKS OF CORPORATE COMMUNICATION 5 7
1. Impactvol leiderschap 64
- A phone call from God: de relatie met de CEO 64
- Omgaan met het executive committee en het leiderschapsteam 67
2. Reputatie- en crisismanagement 70
- Risico herkennen is een kwaliteit 70
- Stakeholder mapping: het bepalen van je doelgroepen 74
- Het bepalen van een positie: een evenwichtsoefening 76
- Relatiemanagement ten aanzien van stakeholders 78
- A changing media landscape 79
3. Boost employee-engagement 87
- Interne communicatie verder professionaliseren 88
- De kracht van de community ten volle benutten 90
- Engagement & creativity go hand in hand 92
4. Competitive advantage 94
- Co-creatie als conditio sine qua non 95
- The power of a movement 97

DEEL 3 | TIEN JAAR SAMENGEVAT IN VIJF LESSEN 101
Les 1: Een kleine zelfstandige in een groot bedrijf 103
- De mindset is alles 103
- Creatief met weinig middelen 105
- Het belang van complementariteit en diversiteit 108
- Afstand of nabijheid van een hoofdkantoor 111
Les 2: Zien en gezien worden 113
- Breaking the rules of corporate communication 113
- Be a frontrunner en connecteer met peers 113
- Beyond theory: zien met eigen ogen 116
- De vorm is belangrijker dan je denkt 118
- Create believers: wie zijn je fans? 119
Les 3: Transversaal denken is key 121
- De unieke positie van corporate communicatie 121
- Breaking the silo’s: transversaal denken 122
- The CEO’s shadow: doe wat je CEO doet 122
Les 4: De aanval is de beste verdediging 126
- Het belang van proactiviteit 126
- Thought leadership vergt guts 128
- Zin en onzin van 24/7 bereikbaarheid 130
- Doe je research! 131
- Eten of gegeten worden 132
Les 5: Er is maar één wereld, dus laat je verwonderen 133
- We zijn allemaal consumenten 133
- Internet in onze zakken 134
- Vakbonden als klankbord 135
- Multidisciplinariteit para siempre 136

EPILOOG 139
DANKWOORD 143
EINDNOTEN 147

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Now we’re talking!
    Frank Weijers
    Now we’re talking!
    € 12,00
  • Geen paniek!
    Maureen Veurman
    Geen paniek!
    € 24,95
  • Het Communicatie Model compact
    Wil Michels
    Het Communicatie Model compact
    € 19,50
  • Vaker in de media
    Janneke van Heugten
    Vaker in de media
    € 35,99
  • De woordvoerder
    Lukas Burgering
    De woordvoerder
    € 28,99
  • CRISIS
    Lukas Burgering
    CRISIS
    € 31,99

Net verschenen

Rubrieken

  • aanbestedingsrecht
  • aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • accountancy
  • algemeen juridisch
  • arbeidsrecht
  • bank- en effectenrecht
  • bestuursrecht
  • bouwrecht
  • burgerlijk recht en procesrecht
  • europees-internationaal recht
  • fiscaal recht
  • gezondheidsrecht
  • insolventierecht
  • intellectuele eigendom en ict-recht
  • management
  • mens en maatschappij
  • milieu- en omgevingsrecht
  • notarieel recht
  • ondernemingsrecht
  • pensioenrecht
  • personen- en familierecht
  • sociale zekerheidsrecht
  • staatsrecht
  • strafrecht en criminologie
  • vastgoed- en huurrecht
  • vreemdelingenrecht
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het communicatie DNA

        Het communicatie DNA
        Korneel Warlop
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Het communicatie DNA

        Verwijder uw beoordeling