Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Taalontwikkelingsstoornissen in het basisonderwijs en speciaal basisonderwijs

Specificaties
E-book, 240 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Lannoo Campus | e druk, 2023
ISBN13: 9789401496728
Rubricering
Hoofdrubriek : Schoolboeken
Juridisch :
Lannoo Campus Epub met watermerkbeveiliging e druk, 2023 9789401496728
Direct te downloaden

Samenvatting

Wat zijn de kenmerken van een taalontwikkelingsstoornis?
Waarom worden kinderen met TOS vaak pas op de basisschool 'ontdekt'?
Wat zijn de gevolgen van TOS op het leren en de sociaal-emotionele ontwikkeling?

Een taalontwikkelingsstoornis (TOS) is bij aanvang van de basisschool de meest voorkomende stoornis, maar in vergelijking met autisme en ADHD veel minder bekend. In elke klas van dertig kinderen hebben gemiddeld twee kinderen een TOS.

In het basisonderwijs start het expliciete (klassikale) taalaanbod en zijn er andere verwachtingen rond leren en communicatie. Taalontwikkelingsstoornissen in het basisonderwijs en het speciaal basisonderwijs helpt je op weg om een taalontwikkelingsstoornis en een taalontwikkelingsachterstand te herkennen, en toont je wat jij kan doen als professional.

Is de keuze voor het reguliere onderwijs wel de juiste keuze? Hoe herken je TOS bij NT2-leerlingen? En hoe verbeter je de communicatieve redzaamheid van het kind met TOS? Dit boek geeft je antwoorden op al je vragen over TOS via talrijke praktische voorbeelden, handvatten en tips.

 

'Bernadette Sanders levert in dit boek een inspirerende en onvervangbare bijdrage aan de dialoog over de omgang met TOS'
- Constance Vissers, bijzonder hoogleraar neuropsychologie en taalontwikkelingsstoornissen

Specificaties

ISBN13:9789401496728
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Uitgever:Lannoo Campus
Verschijningsdatum:14-11-2023
Hoofdrubriek:Schoolboeken

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Taalontwikkelingsstoornissen in het basisonderwijs en speciaal basisonderwijs