Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Inkoop in strategisch perspectief

Specificaties
Paperback, 376 blz. | Nederlands
VMN Media | 8e druk, 2021
ISBN13: 9789462157491
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
VMN Media 8e druk, 2021 9789462157491
Verwachte levertijd ongeveer 6 werkdagen

Samenvatting

Wat is inkoop eigenlijk? Hoe doe je dat? Waar begint het en waar stopt het? Kopen bedrijven en de overheid net zo in als consumenten? Hoe selecteer ik de beste leverancier? Hoe leg ik afspraken met leveranciers vast? Hoe voorkom ik leveringsproblemen? Dit zijn vragen waarop je als lezer van dit boek een antwoord krijgt.

Professioneel inkopen gaat over het zichtbaar en beheersbaar maken van de inkoopuitgaven en het creëren van maximale (maatschappelijke) waarde voor het geld dat de organisatie besteedt. Een professionele inkooporganisatie kent de visie en strategie van de organisatie en onderhoudt uitstekende relaties met alle afdelingen en managers. Daarbij komt het met hen via een strak georganiseerd inkoopproces tot de best mogelijke leverancier en de best mogelijke condities en afspraken. Door haar professie en toegevoegde waarde verleidt zij de organisatie om samen te werken. Een professionele inkoopafdeling is de aanjager van duurzaamheid, circulariteit en innovatie en beschikt over inkopers met vakkennis, systemen en daadkracht dit te realiseren.

De auteurs zijn ervaren professionals die het inkoopdomein zowel in wetenschappelijke als praktische zin bestrijken. Zij richten zich met dit boek primair op inkoopprofessionals, die inkoop krachtig binnen hun organisatie willen verankeren. Inhoud, vorm en taal zijn zo gekozen dat het boek ook toegankelijk is voor de managers aan wie inkoopprofessionals rapporteren. De tweede belangrijke doelgroep vormt studenten van het hoger beroeps onderwijs, die zich willen specialiseren in commerciële economie, marketing en inkoopmanagement.

Specificaties

ISBN13:9789462157491
Trefwoorden:basisbibliotheek
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:376
Uitgever:VMN Media
Druk:8
Verschijningsdatum:5-11-2021
Hoofdrubriek:Management
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Inkoop in Strategisch Perspectief - 7e editie
Peter Streefkerk | 17 februari 2017
1988, het lijkt een eeuw geleden. Voor inkopend Nederland kwam in dat jaar de eerste editie van Inkoop in strategisch perspectief van auteur Arjan van Weele beschikbaar.
Lees verder

Over Arjan van Weele

Prof.Dr. Arjan van Weele bekleedt in deeltijd de NEVI leerstoel Inkoopmanagement aan de Technische Universiteit Eindhoven. Hij is een ervaren docent en onderzoeker en als bestuursadviseur actief bij vele grote internationale ondernemingen op het gebied van inkoop-, leveranciers- en contractmanagement. Hij publiceerde over zijn onderzoeksresultaten in vele artikelen in vooraanstaande wetenschappelijke tijdschriften (waaronder het Journal of Purchasing and Supply Management en het Journal of Supply Chain Management) en vakbladen. Zijn leerboeken, waaronder ‘Inkoop in Strategisch Perspectief’, ontwikkelden zich tot een standaard in het vakgebied en verschenen in diverse talen. Hij won diverse keren de Industria Onderwijsprijs voor het beste onderwijsprogramma. Daarnaast ontving hij in 2003 de Hans Ovelgönne award van de International Federation of Purchasing and Supply Management (IFPSM) voor zijn uitmuntende wetenschappelijke bijdrage aan de inkoopprofessie. Arjan van Weele is een veel gevraagd spreker en dagvoorzitter.

Andere boeken door Arjan van Weele

Over Jordie van Berkel-Schoonen

Drs. Jordie van Berkel-Schoonen is oprichter en eigenaar van F-Fort B.V., een organisatie die transitiemanagement vanuit inkoop en facilitair management levert. Na een HBO-Facilitair Management en de KMA-Logistiek voltooide ze haar MSc Supply Chain Management met als specialisme Europees aanbesteden. Ze is inmiddels ruim 20 jaar actief in het werkveld, onder andere als interim-CPO bij Maas International en als inkoopmanager bij Essent/RWE. Momenteel is ze verantwoordelijk voor het professionaliseren van de inkoop bij gemeente Helmond. Voor haar werk zijn diverse vakprijzen toegekend, waaronder Dutch Sourcing Award Innovatie en de Dutch Sourcing Award Jubilieumprijs (overall-beste sourcing solution in Nederland in de periode 2007-2012). Ze is een veelgevraagd spreker en dagvoorzitter.

Andere boeken door Jordie van Berkel-Schoonen

Over Gert Walhof

Gert Walhof MBA is zelfstandig inkoopadviseur en sinds 2008 Lector Inkoopmanagement aan de Hanzehogeschool Groningen. Hij is kennispartner binnen het netwerk van E-proQure. Als Lector ontwikkelt hij samen met de leden van de kenniskring praktijkgerichte onderzoekprojecten, die samen met studenten worden uitgevoerd. En hij is betrokken bij het ontwikkelen van het inkooponderwijs. Hij heeft zowel vakblad als wetenschappelijke publicaties op zijn naam staan. Als zelfstandig adviseur heeft hij zowel bedrijven als publieke organisaties mogen ondersteunen bij het vinden van oplossingen voor inkoopvraagstukken. Daarbij kan hij de ervaring die hij als productmanager, senior inkoper en directeur/bestuurder heeft opgedaan bij profit en non-profit organisaties, goed gebruiken. Gert is nieuwsgierig, coöperatief en wil denken en doen. Want plannen maken moet, maar alleen plannen uitvoeren leidt tot resultaten. Hij is T-shaped: een integrale kijk op een organisatie en haar stakeholders, specialist op het gebied van inkoop-, supply management, samenwerkingsvraagstukken en e-Procurement.

Andere boeken door Gert Walhof

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1 - Context
1. De rol van inkoop binnen de keten van vraag en aanbod
2. Inkoop en maatschappelijke waarden
3. Inkoopmanagementprocessen: structuur en besluitvorming
4. Management en inkoop
5. Organisatie en inkoop

Deel 2 - Inkoopstrategie- en proces
6. Contractbeheer- en leveranciersmanagement
7. inkoopanalyse- en strategie
8. Inkooptraject- en implementatie
9. Operationele inkoop en inkoopdigitalisering

Deel 3 - Voorwaardelijke activiteiten
10. Risico- en stakeholdermanagement

Literatuurlijst
Trefwoordenregister
Over de auteurs

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Inkoop in strategisch perspectief