

Rob van Nes MBA, Founding Partner van onder meer Ondernemen.in BV / International Business Development Academy en van Iber Business Group Nederland BV, is gespecialiseerd in Marktentreestrategie Route-to-Market strategie en waardepropositie )re)designg. Rob is auteur van Marktentreestrategie, Ondernemen in India, Kunst & Vliegwerk, The wheel of value en Ondernemen in Spanje. Hij spreekt in binnen- en buitenland op Masterclasses over International Business Development.
Meer over Rob van NesThe wheel of value
Succesvolle waardeproposities voor bedrijven en organisaties, merken, verenigingen & personen
Samenvatting
Waardeproposities hebben een beperkte houdbaarheid. In de vorige eeuw kon dat wel eens tientallen jaren zijn, maar met name door de opkomst van internet ontstaan er in hoog tempo businessmodellen die voor de afnemer, consument of business, aantrekkelijker zijn. Dat geldt niet alleen voor bedrijven, maar ook voor organisaties of (sport)verenigingen en zelfs voor personen. Disruptie alom! Het is daarom cruciaal om de waardepropositie van je bedrijf, organisatie, vereniging of van jezelf onder de loep te nemen en toekomstbestendig te houden of te maken.
Zoals een goede voetbalcoach in staat is om een wedstrijd te lezen en waar nodig de tactiek aan te passen, inclusief de veldbezetting die nodig is voor die nieuwe speelwijze, doet Rob van Nes hetzelfde met en voor bedrijven en organisaties. Met name waar het gaat om internationale groei heeft Rob een brede ervaring.
Hij werkte en werkt als strategisch adviseur en/of interim CEO voor startups en voor global top 10 multinationals in diverse landen in Europa en daarbuiten. Zijn eigen waardepropositie, volgens zijn opdrachtgevers, is dat hij als geen ander in staat is de juiste vragen te stellen en door te vragen om zo te komen tot de kern van de value proposition.
'The wheel of value' is een compacte samenvatting van de processen die Rob met de bedrijven die hij adviseert doorloopt. Een helder en overzichtelijk proces voor zelfanalyse en het (her)ontwerpen van je waardepropositie.
Specificaties
Inhoudsopgave
Alle waardeproposities zijn tijdelijk 6
Trends 16
Demografische trends 18
Technologische trends 19
Markttrends 19
Consumptietrends 20
Strategische modellen 21
Groeimodel van Ansoff 22
Vijfkrachtenmodel van Porter 23
Waardeketenanalyse van Porter 25
Generieke concurrentiestrategieën 27
Wat is value proposition? 31
The wheel of value 35
Economische motivatie 38
Product 38
Prijs 39
Kwaliteit 39
Differentiatie 40
Probleemoplossende motivatie 41
Ontzorgen 42
Gebruiksgemak 43
Logistiek 44
Service 44
Emotionele motivatie 45
Verlokking 46
Duurzaamheid 48
Personeel 49
Leadership 49
Waardeproposities voor startups 50
Waardeproposities bij internationalisering 50
Waardeproposities voor verenigingen 51
Waardeproposities voor horeca 52
Waardeproposities voor personen 52
Hoe ontwikkel je een waardepropositie of pas je die aan 53
Wat wij voor je kunnen doen 63
De auteur 64
Bronnen 64
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht