,

Kleur bekennen - Overheidscommunicatie in vijf spanningsbogen

Specificaties
Paperback, 84 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2014
ISBN13: 9789491560835
Rubricering
Juridisch : Management
Boom 1e druk, 2014 9789491560835
Onderdeel van serie Communicatie Serie - Abonnement
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Is het de enorme behoefte aan verantwoording over het doen (en vooral: laten) van organisaties? Zijn het de ongekende technologische toepassingen om transparant te handelen? Of is het de ontdekking van overheidsorganisaties dat zoveel wordt bereikt door aan te sluiten op energie in buurten en branches?

Aan aanjagers geen gebrek, als het om de communicatieve overheid gaat. Aan de hand van vijf trends beschrijven Guido Rijnja en Vera de Witte in dit boekje de stand van het gewas. Zelden doen die ontwikkelingen zich als eenvoudig voor.

Tegenover de hang naar openheid staat een drang naar veiligheid. En wat betekent de eeuwenoude behoefte aan sturing in een steeds verder uitwaaierend medialandschap? Van wie is Overheidscommunicatie eigenlijk?

Specificaties

ISBN13:9789491560835
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:84
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:19-11-2014
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Kleur bekennen - Overheidscommunicatie in vijf spanningsbogen
Nico Jong | 26 januari 2015
In ‘Kleur bekennen’ beschrijven Guido Rijnja en Vera de Witte de actuele stand van zaken in de overheidscommunicatie. Zij doen dit aan de hand van vijf trends die beschreven worden als spanningsbogen. Of dit daadwerkelijk trends zijn, is twijfelachtig, maar de spanningsbogen die samen het dak van de overheidscommunicatie vormen, zijn wel een mooie metafoor om een aantal recente ontwikkelingen in de overheidscommunicatie te bundelen.
Lees verder

Over Vera de Witte

Vera de Witte is ruim 15 jaar actief in het communicatievak, vooral voor en in het publieke domein. Zo bekleedde zij onder meer de functies hoofd concerncommunicatie Belastingdienst, hoofd corporate communicatie Dienst Justitiële Inrichtingen (Justitie), manager Berenschot Communicatie en hoofd communicatie en marketing CAOP. Zij werkt nu als directeur communicatie bij de VNG. Zij is auteur van onder meer Public Branding, over zin en onzin van merkenbeleid bij de overheid (2002), De wereld achter de arbeidsmarktcampagne (2003), De kracht van de boodschap (2007), De professionele communicatiefunctie (2008) en Kleur Bekennen (2014). Zij is bestuursvoorzitter van de vakgroep overheidscommunicatie van Logeion.

Andere boeken door Vera de Witte

Over Guido Rijnja

Guido Rijnja werkte tot zijn recente pensionering als adviseur bij de Rijksvoorlichtingsdienst en diende meerdere overheidsorganisaties bij het communiceren over spanningen. Hij promoveerde op hoe professionals omgaan met weerstand, stond aan de wieg van de totstandkoming van Factor C en ontwikkelde dilemmalogica als hulpmiddel om bij spanningsvolle opgaven actief te maken over wat scheidt en wat bindt.

Andere boeken door Guido Rijnja

Net verschenen

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Kleur bekennen - Overheidscommunicatie in vijf spanningsbogen