Johannes Visser is oud-leraar Nederlands en schrijft over onderwijs voor De Correspondent. Hij won tweemaal de Nationale Prijs voor Onderwijsjournalistiek.
Meer over Johannes VisserIs het voor een cijfer?
Hoe jongeren meer kunnen leren met minder stress
Samenvatting
Jongeren ervaren steeds meer stress door school. Niet zo gek, want scholen zijn
cijferfabrieken geworden. En dat is rampzalig voor de motivatie en het welzijn van leerlingen.
In dit bevlogen pleidooi laat Johannes Visser zien hoe scholen in de ban raakten van cijfers en hoe het onderwijs jongeren beter kan motiveren. Een must-read voor iedereen die zich zorgen maakt over de toekomst van het onderwijs.
Het Nederlandse onderwijs is veel te veel een wedstrijd geworden in plaats van een plek waar je nieuwsgierig mag zijn en leert vanuit intrinsieke motivatie. Johannes legt dat feilloos bloot. Hij krijgt van mij een 10 voor zijn betoog! - Marjolein Moorman, politicus
Dit. Precies dit. Verplicht (en grappig) leesvoer voor iedereen die kinderen heeft. - Kluun, schrijver Help, ik heb een puber!
Specificaties
Inhoudsopgave
2 Hoe leren voor een cijfer werd
3 Zijn kinderen ratten?
4 Ieder oordeel heb se nadeel
5 Wanneer motivatie ongezond is
6 Wat je niet leert als het voor een cijfer is
7 De motivatierevolutie is begonnen.
8 Dit zijn de rebellen
9 Meer leren met minder stress
Dankwoord
Verder lezen
Bronnen
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht