

Thierry Geerts studeerde af als Solvay Business Ingenieur aan de VUB. Hij werkte o.a. als directeur business development bij Corelio en is sinds 2011 Country manager van Google België en Luxemburg.
Meer over Thierry GeertsDigitalis
Hoe we onze wereld kunnen heruitvinden
Samenvatting
Reis mee naar Digitalis, het land dat meer dan 4 miljard mensen met elkaar verbindt via het internet. Een land waar gezondheidszorg, onderwijs, mobiliteit, economie en andere maatschappelijke thema's worden aangepakt dankzij de mogelijkheden van de digitale revolutie.
Dit uitdagende boek van Thierry Geerts is een krachtig pleidooi om in deze tijden van digitalisering de angst opzij te schuiven en de vooruitgang te omarmen. De digitale revolutie heeft immense maatschappelijke, culturele en economische implicaties en stelt ons voor grote uitdagingen: we moeten niet minder dan de hele wereld heruitvinden. Maar de boodschap is positief: de technologische vooruitgang biedt unieke kansen om onze samenleving te verbeteren.
En waarom zou België, dat in het verleden aan de spits heeft gestaan van de industriële en computerrevolutie, niet de hoofdstad van Digitalis kunnen worden? Als ons land deze digitale trein niet wil missen, heeft het behoefte aan inspirerende en ambitieuze projecten. Dit boek zet alvast de bakens uit.
Trefwoorden
digitalisering toekomst digitale revolutie maatschappij innovatie internet technologische vooruitgang europa zelfrijdende auto's onderwijs gezondheidszorg slimme steden financiële dienstverlening retail vertrouwen klantervaring media digitale transformatie big data kunstmatige intelligentie mobiliteit e-commerce duurzaamheid maatschappelijke vraagstukken smart home kenniseconomie futurologie fintech digitale economie personalisatie
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Part 1: The world we live in 11
An era of abundance and knowledge 12
The history of the future 28
Part 2: Reinventing the world 49
Defeating death 50
Smart houses in smart cities 65
A self-driving car on demand 79
The pleasure of learning 100
The customer is not the king; he’s the emperor 115
No more lines at the checkout 131
A financial manager for everyone 149
The media is everywhere 166
Trust in Digitalis 182
Part 3: Reinventing Europe 195
The past shows us the way to the future 196
Europe needs new ambitions 205
Taking action—A moonshot for Europe 219
Acknowledgments 225
Notes 227
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht