Nieuws

Nominaties PIM Marketingliteratuurprijs 2025

De shortlist voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2025 is bekend. Tien boeken maken kans op de prijs, die jaarlijks wordt uitgereikt aan het meest vernieuwende en relevante marketingboek.

| 19 september 2025

Platform Innovatie in Marketing (PIM) is het toonaangevende netwerk voor marketingprofessionals in Nederland. Het platform richt zich op kennisdeling, inspiratie en innovatie binnen het vakgebied, met een breed scala aan activiteiten zoals evenementen, kennissessies en de jaarlijkse Marketingliteratuurprijs.

De nominaties weerspiegelen de actuele thema’s die het vakgebied bepalen: van AI en personalisatie tot inclusiviteit, duurzaamheid en klantrelaties.

De genomineerde titels zijn:

101 Beïnvloedingstechnieken – Nicol Tadema

AI personalisatie strategie – Jean-Pierre Thomassen

De Grote Marketing Reset – Sebastiaan Elsholz

Iedereen praat erover – Rob de Groot

Inclusieve Marketing – Hamza Ouamari

Marketing denken, marketing doen – Marjolein Visser e.a.

Marketing. Reinventing the Basics – Igor Nowé

Merkdisruptie – Richard Otto, Frank Haveman & Jeroen Cremer

Relatietherapie voor klantliefhebbers – Harald Pol

Sustainable Experiences – Anika Siepel & Leon Bosma

De prijsuitreiking vindt dit jaar plaats op 25 november, tijdens het vernieuwde Marketingkennisfestival van Platform Innovatie in Marketing (PIM) aan de VU Amsterdam. Daar worden de genomineerde boeken niet alleen gepresenteerd, maar ook besproken als inspiratiebron voor actuele vraagstukken in het vakgebied.

Over Justin van Lopik

Justin van Lopik is werkzaam bij Managementboek en hoofdredacteur van Managementboek Magazine, platform voor business professionals.

    Personen

      Trefwoorden