OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    1.617 resultaten
    recensie
    Marketing
    16 april 2024
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Met ‘Acquisitie voor professionals’ belooft Jan-Willem Seip nieuwe inzichten en nieuwe klanten en opdrachten aan professionals met jarenlange ervaring en een imposant portfolio, maar die moeite hebben nieuwe klanten aan zich te binden.
    preview
    Internet en social media
    4 april 2024
    Bob van Duuren
    3-4 minuten leestijd
    Zapier lijkt overzichtelijk, maar is krachtig en complex. In ‘Laat Zapier voor je werken’ leert Bob van Duuren je de ins en outs van deze software, en hoe je webapps – uit een aanbod van circa 7000! – aan elkaar koppelt en met elkaar laat communiceren. Klinkt overweldigend? Van Duuren legt in zijn preview uit waarom dat meevalt, en waarom iedereen tijdrovende zaken zelf kan automatiseren.
    column
    Marketing
    4 april 2024
    Peter Snoeckx
    2-3 minuten leestijd
    Peter Snoeckx, auteur van ‘De Retentie-Economie’, is geen volleerd taalkundige. Maar van schrijven raakt hij in flow. In dit blog gaat hij in op enkele misvattingen die mensen met de droom een boek te schrijven - mogelijk - tegenhouden. En nee: Je hoeft inderdaad geen taalkundige te zijn.
    Interview
    Marketing
    3 april 2024
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Rudy Moenaert (hoogleraar strategische marketing, TIAS School for Business & Society) en Henry Robben (hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit) schreven ‘The Customer Leader’. Met Robben bespreken we hoe je als leider een geweldig bedrijf neerzet zonder aan jezelf te denken: ‘Alle bedrijven vinden zichzelf natuurlijk innovatief, duurzaam en geweldig, maar als je dan even verder kijkt...’
    recensie
    Marketing
    26 maart 2024
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Klantgericht werken is voor organisaties van steeds groter belang. Hoe krijg je echte klantgerichtheid in de haarvaten van je organisatie? Zodat je een sterke, klantgerichte organisatie bouwt die succesvol blijft in een steeds veranderende markt? Met deze omschrijving geven de auteurs van ‘Klant-DNA’ de inhoud van hun boek weer.
    recensie
    Marketing
    26 maart 2024
    Nick Janssen
    2-3 minuten leestijd
    Vanaf de eerste pagina's van het nieuwste boek van Jos Burgers, neemt hij je mee in de krachtige wereld van mond-tot-mondreclame. Iets simpel vertellen is moeilijk, maar Jos Burgers lukt dat als geen ander. 
    recensie
    IT-management / ICT
    21 maart 2024
    Simone Blokhuis
    3-4 minuten leestijd
    ‘Handboek AI voor Marketing en groei’ van Patrick Petersen RDM MA MSc, is écht een handboek. Petersen heeft zijn hele ziel en zaligheid erin gestopt om lezers te enthousiasmeren om vooral aan de slag te gaan met zijn meest recente boek.
    recensie
    Marketing
    15 maart 2024
    Feike Cats
    2-3 minuten leestijd
    Toen ik 20 jaar geleden startte met inspiratiesessies, kwam dat vooral door gesprekken met Jos Burgers. Een grootheid in sprekers- en schrijversland. Inmiddels zijn we kameraden en genieten we regelmatig van elkaars gezelschap. Hoe bijzonder om dan juist een boek van Jos te mogen (voor)lezen. Ik kreeg namelijk de proefdruk.
    preview
    Marketing
    13 maart 2024
    Peter Snoeckx
    3-4 minuten leestijd
    In zijn boek ‘De retentie-economie’ betoogt Peter Snoeckx dat trouwe klanten een competetief voordeel opleveren. Hij belooft te laten zien hoe je van jouw organisatie een echte retentie-machine maakt. In zijn preview vertelt hij er meer over.
    interview
    Marketing
    11 maart 2024
    Jeroen Ansink
    7-10 minuten leestijd
    Juist in het internettijdperk is mond-tot-mondreclame belangrijker dan ooit, zegt marketingexpert Jos Burgers. In zijn nieuwe boek ‘Superfijne klanten’ beschrijft hij hoe bedrijven van hun fans een ambassadeur kunnen maken. ‘De klant is weliswaar koning, maar dan moet hij zich ook koninklijk gedragen.’
    preview
    Internet en social media
    8 maart 2024
    Ina Boer
    3-4 minuten leestijd
    Meer zichtbaarheid en een grotere impact is een grote wens van veel ondernemers en marketeers die met regelmaat content plaatsen op LinkedIn. Wat maakt nou dat het ene bericht nauwelijks betrokkenheid krijgt en een ander bericht door het dak gaat qua bereik? Daarover gaat ‘De perfecte post op LinkedIn’ van Ina Boer en Franck Fielemon.
    Interview
    Communicatie en media
    1 maart 2024
    Bas Hakker
    5-6 minuten leestijd
    Samen met Ann Maes, Frederik Picard en Chris van Gils schreef Bart Lombaerts het boek ‘Do tell’. We speken Lombaerts over de manier waarop je als bedrijf vertelt over duurzaamheid. Lombaerts: ‘Als het oprecht en eerlijk is, dan levert het jouw bedrijf een beter imago op.’
    recensie
    Marketing
    29 februari 2024
    Nick Janssen
    2-3 minuten leestijd
    In ‘De Klassiekersclub’ beweert Ryan Holiday dat je geen genie hoeft te zijn om iets geniaals te maken. Je moet briljante momenten hebben en het saaie spul ertussenuit te halen. Ik ben fan van de Amerikaanse auteur. De manier waarop hij woorden weet te vinden om zijn punt te maken, zorgt ervoor dat ik instemmend met mijn gele marker in de aanslag zit.
    Interview
    Marketing
    28 februari 2024
    Hans van der Klis
    5-8 minuten leestijd
    Martijn Stuiver en Peter Koning schreven een businessroman, ‘Klant-DNA’, om de lezers kennis te laten maken met hun DNA-model en hun ideeën over hoe je transformaties tot stand brengt zonder dat je je verliest in interne processen. We spraken Martijn Stuiver: ‘Betrokkenen zijn soms zo hard bezig met interne procesoptimalisatie dat de klant naar de achtergrond verdwijnt.’
    preview
    Marketing
    27 februari 2024
    Jos Burgers
    3-4 minuten leestijd
    'Superfijne klanten' van bestsellerauteur Jos Burgers laat zien hoe ambassadeurs ervoor zorgen dat superfijne klanten vanzelf naar je toekomen en waarom die strategie juist nu de toekomst heeft. In zijn preview vertelt Burgers over de strategie, en over zijn boek.
    Interview
    Marketing
    26 februari 2024
    Bas Hakker
    4-6 minuten leestijd
    In ‘Dutch Ad Men’ beschrijft Fred Kolsteeg, zelf oprichter van het reclamebureau ARA, de periode van 1864 tot 2000 in de Nederlandse reclamewereld. In het pre-digitale tijdperk werd er veel gepionierd in het reclamevak en dat levert goede verhalen op. Kolsteeg: ‘Ik vind het belangrijk dat de reclamemakers van nu hun klassiekers kennen.’
    recensie
    Marketing
    21 februari 2024
    Danny Mullenders
    3-4 minuten leestijd
    Eerlijk is eerlijk, toen ik de titel van ‘Word eens volwassen!’ las had ik er een beetje een negatief gevoel bij. Versterkt ook door de constatering van de auteur dat vele ondernemers ‘nog in de oude tijd leven’. Dit kritische gevoel verdween vrijwel direct toen ik met lezen startte. En maakte plaats voor enthousiasme en energie.
    boekenlijst
    Algemeen management
    6 februari 2024
    Managementboek Redactie
    Voor elke auteur is de kroon op het werk een andere. Het eerste exemplaar of een mooie recensie, een interview, een topnotering. Een droom voor velen blijft het winnen van een prijs; een beker, een beeldje, een geldbedrag. De erkenning, letterlijk onderscheiden worden, het ultieme doel.
    preview
    Marketing
    5 februari 2024
    Jan-Willem Seip
    3-5 minuten leestijd
    Ben je een professional? Bijvoorbeeld: adviseur, consultant, makelaar, architect of wetenschappelijk medewerker? Heb je jarenlange ervaring en een imposant portfolio en bellen er toch geen nieuwe klanten? Je vak als professional uitvoeren en nog klanten binnenhalen ook. Ga er maar aan staan. Zeker als je geen verkoper bent en wel moet verkopen.
    recensie
    IT-management / ICT
    31 januari 2024
    Hans Kardol
    2-3 minuten leestijd
    Deze review is de eerste met behulp van Chat GPT gemaakte review voor Managementboek. De lezer – Hans Kardol – schreef een langere review waarna Chat GPT de opdracht kreeg deze terug te brengen in lengte. 

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden