Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Top 20 modellen aller tijden

De top 20 bedrijfskundige analysemodellen toegankelijk gemaakt

Specificaties
Usb-stick, 0 blz. | Nederlands
Books TM | 1e druk, 2009
ISBN13: 8711717004114
Rubricering
Juridisch :
Books TM 1e druk, 2009 8711717004114
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Via uw computer neemt u nu kennis van de top 20 bedrijfskundige modellen aller tijden. Op basis van de ervaring en kennis van Marischka Setz en Tom den Hoed, opgedaan in het bedrijfsleven, MBA's, bedrijfskundige opleidingen en uit gesprekken met andere bedrijfskundigen, hebben zij de volgende top 20 samengesteld:

Externe Analyse:
1. BCG matrix
2. Bedrijfskolom analyse
3. Concurrenten analyse
4. DESTEMP
5. MABA analyse
6. Vijf krachten analyse

Interne Analyse:
7. Basis configuraties
8. Cultural web
9. Financiële ratio analyse
10.Groeimodel organisaties
11. Waardeketen => of waardeproposities
12. Zeven S model

Samenvoegend en naar oplossing:
13. Balanced Score Card
14. Generieke Strategie van Porter
15. Groeimodellen van Ansoff
16. Missie en Visie
17. Product Levens Cyclus
18. Scenario Analyse
19. SWOT Analyse
20. Winstmodellen

Veel van deze modellen zullen u, in ieder geval qua naam, bekend voorkomen. Op deze USB stick vindt u beschrijvingen die u meteen juist en compleet wegwijs maken in het betreffende model. Daar waar beschikbaar hebben de auteurs voorbeelden van uitwerkingen opgenomen. Maak altijd een stappenplan voor het gebruik van het model, en formats om handig met het model te werken.

Alles beschikbaar in eenvoudig te openen, lezen, printen, kopiëren en plakken bestanden in Word en PowerPoint.

De beschrijvingen op deze USB stick zijn allen gebaseerd op de beschrijvingen uit het boek 'Models. Businessmodellen met body' en de bijbehorende site, www.businessmodellen.com. Daar(in) kunnen managers informatie vinden over vraagstukken die hun bezig houden, en de modellen die managers kunnen helpen hier een antwoord op te geven. In die zin is deze stick een voorproefje van het complete bedrijfskundige materiaal dat daar beschikbaar is.

Deze top 20 is mede een handreiking eens te werken met de modellen die u tot nu toe nog niet hebt gebruikt. De beschrijvingen reiken diep en breed genoeg u op weg te helpen met de verschillende modellen. Bij elk model is een stappenplan opgenomen om u hierbij te helpen. En de meegeleverde formats kunnen het u gemakkelijk maken. Daar zijn ze voor bedoeld.

Alles op deze USB stick kunt u vrijelijk gebruiken. U kunt teksten aanvullen, schrappen, plaatsjes gebruiken, de formats aanpassen, zoveel u wilt. U kunt de stick voor u zelf houden, of hem delen met alle collega's en vrienden in uw omgeving. Tom den Hoed en Marischka Setz uitnodigen u uit de modellen en inzichten te gaan gebruiken.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:8711717004114
Taal:Nederlands
Bindwijze:usb-stick
Uitgever:Books TM
Druk:1
Verschijningsdatum:12-1-2010
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

recensie
Top 20 modellen aller tijden
Ton Bakker | 21 januari 2014
In het huidige management wordt er steeds meer verwacht dat de manager zijn plannen op een juiste wijze kan onderbouwen in woord en geschrift. Veel managers kennen van horen zeggen de benamingen van deze modellen, maar de juiste uitwerking en toepassing ervan is in veel gevallen nog een brug te ver. Veel professionals kennen de namen van veel van deze modellen, maar niet de juiste toepassing of wijze van uitwerking. Deze USB-stick 'Top 20 modellen aller tijden' van Tom den Hoed en Marischka Setz kan u als manager daarbij heel goed behulpzaam zijn. De gedachte dat de stick een lead generator is naar bijbehorende website, kan ik echter niet onderdrukken.
Lees verder

Over Marischka Setz

Marischka Setz (1964) is organisatieadviseur en interim-manager. Haar voornaamste werkzaamheden omvatten (marketing)strategie en implementatie, business development en coaching. Vooral de mix van het uitdenken en het doen bevalt Marischka goed. Het begeleiden van mensen die zich in het bedrijfskundig analyseren willen bekwamen is dan ook op haar lijf geschreven.

Andere boeken door Marischka Setz

Over Tom Willem den Hoed

Tom W. den Hoed (1949) is organisatieadviseur en managementcoach. Zijn voornaamste werkzaamheden omvatten marketingstrategie en organisatieverandertrajecten, business process redesigns en business developments, innovatie- en investeringstrajecten en coaching van directeuren en managers. Tom is behoorlijk filosofisch ingesteld en mede daardoor wars van elk soort 'spoorboekje' bij het kijken naar organisaties en vraagstukken.

Andere boeken door Tom Willem den Hoed

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Top 20 modellen aller tijden