

John Doerr begon zijn loopbaan als engineer bij Intel, onder Andy Grove, de bedenker van de OKR-methode. In 1980 trad hij in dienst bij durfinvesteerder Kleiner Perkins Caufield & Byers. Hij heeft sindsdien in talloze bedrijven geïnvesteerd – waaronder Google, Zynga, Sun, Amazon en Twitter – en die bedrijven mede zo succesvol gemaakt door OKR te implementeren.
Meer over John DoerrMeasure What Matters
How Google, Bono, and the Gates Foundation Rock the World with OKRs
Samenvatting
#1 New York Times Bestseller
Legendary venture capitalist John Doerr reveals how the goal-setting system of Objectives and Key Results (OKRs) has helped tech giants from Intel to Google achieve explosive growth—and how it can help any organization thrive.
In the fall of 1999, John Doerr met with the founders of a start-up whom he’d just given $12.5 million, the biggest investment of his career. Larry Page and Sergey Brin had amazing technology, entrepreneurial energy, and sky-high ambitions, but no real business plan. For Google to change the world (or even to survive), Page and Brin had to learn how to make tough choices on priorities while keeping their team on track. They’d have to know when to pull the plug on losing propositions, to fail fast. And they needed timely, relevant data to track their progress—to measure what mattered.
Doerr taught them about a proven approach to operating excellence: Objectives and Key Results. He had first discovered OKRs in the 1970s as an engineer at Intel, where the legendary Andy Grove (“the greatest manager of his or any era”) drove the best-run company Doerr had ever seen. Later, as a venture capitalist, Doerr shared Grove’s brainchild with more than fifty companies. Wherever the process was faithfully practiced, it worked.
In this goal-setting system, objectives define what we seek to achieve; key results are how those top-priority goals will be attained with specific, measurable actions within a set time frame. Everyone’s goals, from entry level to CEO, are transparent to the entire organization.
The benefits are profound. OKRs surface an organization’s most important work. They focus effort and foster coordination. They keep employees on track. They link objectives across silos to unify and strengthen the entire company. Along the way, OKRs enhance workplace satisfaction and boost retention.
In Measure What Matters, Doerr shares a broad range of first-person, behind-the-scenes case studies, with narrators including Bono and Bill Gates, to demonstrate the focus, agility, and explosive growth that OKRs have spurred at so many great organizations. This book will help a new generation of leaders capture the same magic.
Trefwoorden
okrs okr doelstellingen doelstelling prestatiemeting leiderschap prestatiemanagement doelen stellen focus management transparantie samenwerking resultaatgericht werken organisatie bedrijfsgroei organisatieontwikkeling groeimanagement ondernemerschap afstemming teamwork technologie accountability startups silicon valley meten strategie resultaatgericht prioritering feedback strategische planning
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Larry Page, medeoprichter en voormalig CEO van Google en Alphabet
DEEL 1: OKR in actie 13
1. Google en OKR 15
2. De geestelijk vader van OKR 31
3. Operatie Crush: het verhaal van Intel 47
4. Superkracht 1: Focussen en committeren 59
5. Focussen: het verhaal van Remind 69
6. Committeren: het verhaal van Nuna 81
7. Superkracht 2: Afstemmen en verbinden 89
8. Afstemmen: het verhaal van MyFitnessPal 103
9. Verbinden: het verhaal van Intuit 115
10. Superkracht 3: Voortgang volgen 125
11. Voortgang volgen: het verhaal van de Gates Foundation 139
12. Superkracht 4: Stretchen voor maximaal resultaat 147
13. Stretchen: het verhaal van Google Chrome 157
14. Stretchen: het verhaal van YouTube 167
DEEL 2: De nieuwe wereld van werk 183
15. Continu prestatiemanagement: OKR en CFR 185
16. Beoordelingscyclus: het verhaal van Adobe 199
17. Elke dag beter: het verhaal van Zume Pizza 207
18. Cultuur 221
19. Cultuurverandering: het verhaal van Lumeris 231
20. Cultuurverandering: het verhaal van ONE Campaign 241
21. Doelen in de toekomst 251
BIJLAGEN 253
1. Het OKR Playbook van Google 255
2. Een kenmerkende OKR-cyclus 265
3. Samenvatting 267
4. Prestatiegesprekken 275
5. Verder lezen 279
6. Bronnen 281
Opdracht 289
Dankwoord 297
Register 301
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht