Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Creativity, Inc.

Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration

Specificaties
Paperback, 368 blz. | Engels
Transworld Publishers Ltd | 1e druk, 2014
ISBN13: 9780593070109
Rubricering
Juridisch : Management
Transworld Publishers Ltd 1e druk, 2014 9780593070109
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

As a young man, Ed Catmull had a dream: to make the world's first computer-animated movie. He nurtured that dream first as a Ph.D. student at the University of Utah, where many computer science pioneers got their start, and then forged an early partnership with George Lucas that led, indirectly, to his founding Pixar with Steve Jobs and John Lasseter in 1986.

Nine years later and against all odds, Toy Story was released, changing animation forever. Since then, Pixar has dominated the world of animation, producing such beloved films as Monsters, Inc., Finding Nemo, The Incredibles, Up, and WALL-E, which have gone on to set box-office records and garner twenty-seven Academy Awards. The joyousness of the storytelling, the inventive plots, the emotional authenticity: In some ways, Pixar movies are an object lesson in what creativity really is.

Now, in this book, Catmull reveals the ideals and techniques, honed over years, that have made Pixar so widely admired-and so profitable. Creativity, Inc. is a book for managers who want to lead their employees to new heights, a manual for anyone who strives for originality, and the first-ever, all-access trip into the nerve center of Pixar Animation Studios-into the story meetings, the postmortems, and the `Braintrust' sessions where art is born.

It is, at heart, a book about how to build and sustain a creative culture-but it is also, as Pixar co-founder and president Ed Catmull writes, 'an expression of the ideas that I believe make the best in us possible.'

Specificaties

ISBN13:9780593070109
Trefwoorden:Animatie
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:368
Druk:1
Verschijningsdatum:8-4-2014
Hoofdrubriek:Management
ISSN:

Expertrecensies (2)

Creativity, Inc.
Jont Groenendaal | 2 maart 2015
‘Originaliteit is kwetsbaar en in het begin verre van mooi. Daarom noem ik eerste versies van een nieuwe film onze ‘lelijke baby’s’. Ze zijn uitgesproken lelijk: vervelend en ongestructureerd, kwetsbaar en nog lang niet klaar. Om te kunnen groeien moeten ze vertroeteld worden, met tijd en geduld en beschermd worden tegen te vroege beoordeling.’ Ed Catmull – Pixar Animation.
Lees verder
Creativity, Inc.
Margot van Trier | 22 oktober 2014
Iedere professional in de creatieve industrie zal zichzelf er eens op betrappen: een trucje herhalen, alleen omdat het goed werkt. Of omdat iets nieuws uitproberen afgestraft kan worden? ‘Fout’ kan zijn? In ‘Creativity, Inc.’ beschrijft Ed Catmull – president van Pixar en Disney Animation – zijn levensdoel: de zoektocht naar een bestendige bedrijfscultuur die creativiteit en het oplossen van problemen stimuleert.
Lees verder

Over Ed Catmull

Ed Catmull studeerde natuurkunde en computerwetenschappen. Hij is de medeoprichter van Pixar Animation Studios (samen met Steve Jobs en John Lasseter) en directeur van Pixar Animation en Disney Animation. Catmull won vijf Academy Awards en woont in San Francisco.

Andere boeken door Ed Catmull

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Creativity, Inc.