Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Chaotics

The business of managing and marketing in the age of turbulence

Specificaties
Gebonden, 206 blz. | Engels
Amacom | 1e druk, 2009
ISBN13: 9780814415214
Rubricering
Juridisch : Management
Amacom 1e druk, 2009 9780814415214
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Volgens Kotler en Caslione zijn er nieuwe tijden aangebroken, waarin intense turbulentie in de wereldeconomie zich steeds vaker zal voordoen.

Het bedrijfsleven moet zich voorbereiden en inspelen op deze turbulentie en chaos. Sterker nog, het moet een nieuwe mindset creëren om te kunnen overleven en winstgevend te blijven terwijl de omgeving voortdurend en soms heftig verandert.

'Chaotics' biedt revolutionair nieuwe marketing- en managementinstrumenten om bedrijven te helpen in deze nieuwe tijden overeind te blijven. Deze instrumenten stellen bedrijven in staat onder meer de omgevingsfactoren te analyseren, scenario's voor te bereiden, toekomstige kansen en bedreigingen te voorspellen, grote risico's te vermijden maar toch nieuwe producten te ontwikkelen, flexibiliteit in de balans in te bouwen en een verantwoorde prijsstelling te ontwikkelen.

Dit is een boek dat elke marketeer en elke manager moet lezen.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9780814415214
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:206
Uitgever:Amacom
Druk:1
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (4)

recensie
Chaotics
Martin Danko | 10 mei 2013
'Chaotics. The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulence' lijkt een graantje mee te willen pikken van de hype die rondom de huidige wereldwijde crisis is ontstaan. De auteurs, Philip Kotler en John Caslione zijn echter aansprekende namen. Philip Kotler is natuurlijk bekend vanwege zijn publicaties over marketing. John Caslione kende ik persoonlijk niet, maar een snelle zoekopdracht op Google leverde op dat hij een expert is op het gebied van ondernemingsstrategie op mondiaal niveau. Het meeste van zijn werk draait ook om het adviseren van bedrijven in rumoerige tijden.
Lees verder
recensie
Chaosmanagement
Rob Hartgers | 28 september 2009
Voordat een vliegtuig de lucht in gaat, worden de piloten door de verkeerstoren op de hoogte gebracht van de weerssituatie. Met die informatie bepaalt de verkeerstoren een route en kunnen de piloten hun passagiers informeren. Tijdens de vlucht worden de piloten door dankzij een weerradarnet en detectiesystemen voortdurend op de hoogte gehouden van de veranderende omstandigheden. Hoe anders gaat het in het bedrijfsleven, zo lezen we in Chaotics van Philip Kotler!
Lees verder
recensie
Chaotics
Rob Beltman | 30 juli 2009
Het meest recente boek van Kotler, dat hij schreef samen met John Caslione, is werkelijk vers van de pers en vol op de actualiteit. 'Chaotics' is één van de eerste boeken waarin het Madoff- schandaal bijvoorbeeld al voorkomt en het bevat veel nieuwsfeiten aangaande de wereldwijde reddingsplannen voor banken en de automobielindustrie. Het geeft daarmee aan hoe belangrijk het in turbulente tijden is om dicht op de ontwikkelingen te zitten en deze snel te vertalen naar iets concreets. Want daar gaat het boek over: management in tijden waarin veranderingen niet geleidelijk gaan en jaren in beslag nemen, maar waarin het nieuws van vandaag direct invloed heeft op uw strategie voor morgen.
Lees verder
recensie
Chaotics
Eric van Arendonk | 21 juli 2009
Met enige scepsis heb ik dit boek ter hand genomen. Philip Kotler; is die niet een beetje uit de tijd? Hij is weliswaar de marketinggoeroe die het vak min of meer heeft uitgevonden, maar ik had nu niet bepaald het idee dat hij met de tijd en de ontwikkelingen van ons vak is meegegroeid. Er is inmiddels meer op de wereld dan de 4 P's. Niets blijkt minder waar. Met 'Chaotics' halen Philip Kotler en John A. Caslione mijn gedachten volledig onderuit. 'Chaotics' geeft je een portie moderne marketing en management die is toegespitst op de huidige turbulente tijden. Zo argwanend als ik aan het boek begon, zo enthousiast ben ik na het lezen ervan. Ik denk dat we dit boek gaan terugzien in toplijsten en dat het een serieuze kandidaat is voor bijvoorbeeld het businessbook of the year.
Lees verder

Over Philip Kotler

Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago. Hij is auteur en coauteur van onder andere 'Social Marketing', 'Marketing Places', 'The Marketing of Nations' en 'Marketing Management', dat door de Financial Times wordt gerekend tot de 50 beste bedrijfskundige boeken. Kotler was de eerste die is verkozen als Leader in Marketing Thought door de leden van de American Marketing Association. Tevens heeft Kotler belangrijke prijzen toegekend gekregen, zoals de Paul D. Converse Award, De Steuart Henderson Britt Award, de Distinguished Marketing Educator Award, de Prize for Marketin Excellence, de Charles Coolidge Parling Marketing Award en de Marketing Educator of the Year Award. Kotler bezit tevens een ere-doctoraat aan de universiteiten van Stockholm, Zürich en aan de School of Economics in Athene en Krakau.

Andere boeken door Philip Kotler

Over John Caslione

John Caslione is bekend als expert in Global Business Strategy. Hij werkt als consultant in 87 landen en heeft een wereldwijd netwerk.

Andere boeken door John Caslione

Inhoudsopgave

Preface
Introduction

1. The world has entered a new economic stage: from normality to turbulence
2. Management's wrong responses to turbulence now become dangerous
3. The chaotics model: managing vulnerability and opportunity
4. Designing management systems for resilience
5. Designing marketing systems for resilience
6. Thriving in an age of turbulence: achieving business enterprise sustainability

Notes
Index
About the authors

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Chaotics