Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Working Knowledge

Specificaties
Gebonden, 198 blz. | Engels
Harvard Business School Press | 0e druk, 1998
ISBN13: 9780875846552
Rubricering
Juridisch : Management
Harvard Business School Press 0e druk, 1998 9780875846552
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Kennis staat in het brandpunt van de belangstelling nu managers weten dat je met kennis belangrijk concurrentievoordeel kunt behalen. Maar wat is kennis? Hoe ziet het eruit en hoe herken je het? Wie bezit kennis en kun je het meten? Wat is het verschil met informatie en gegevens? In 'Working Knowledge' gaan de twee auteurs in op de praktische kanten van kennismanagement. Ze laten zien hoe ondernemingen effectief kennis kunnen begrijpen, opsporen, analyseren, meten en managen. Ze gaan in op het menselijke aspect van kennis en waarschuwen voor de beperkingen van de communicatie- en informatietechnologie. 'Working Knowledge' is een praktische handleiding voor managers die zoiets ongrijpbaars als kennis willen inzetten voor het succes van hun onderneming.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9780875846552
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:198
Druk:0
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Working Knowledge
Mathieu Weggeman | 18 mei 1998
Daar is er weer een, een boek over kennismanagement. Dit maal van Davenport en Prusak. De eerste is hoogleraar informatiemanagement aan de Universiteit van Texas en is vooral bekend geworden door zijn boek 'Process Innovation (1993) waarin de principes van 'Business Process Redesign' uit de doeken werden gedaan. Prusak is binnen IBM de wereldwijde chef voor kennismanagement. Samen schreven zij 'Working Knowledge' met als typisch Amerikaanse ondertitel: 'How organizations manage what they know'.
De vraag die dan gesteld moet worden, is of we na lezing van het boek inderdaad te weten zijn gekomen hoe organisaties managen wat zij weten. Afgezien van het feit dat organisa-ties niet kunnen weten en dat het naast 'weten' ook dient te gaan om 'kunnen' en 'willen', is het antwoord op die vraag tweeledig: ja en nee.
Lees verder

Over Thomas Davenport

Thomas Hayes (Tom) Davenport Jr. (New York City, 17 oktober 1954) is een Amerikaans academicus en auteur, gespecialiseerd in analytics, business process innovation, knowledge management en artificial intelligence. Hij is momenteel de President's Distinguished Professor in Information Technology and Management aan Babson College, een Fellow van het MIT Initiative on the Digital Economy, mede-oprichter van het International Institute for Analytics en een Senior Advisor van Deloitte Analytics.

Andere boeken door Thomas Davenport

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Working Knowledge