Marketing for cultural organisations

New strategies for attracting audiences to classical music, dance, museums, theatre and opera

Specificaties
Ingenaaid, 233 blz. | Engels
Cengage | 2e druk, 2005
ISBN13: 9781844802135
Rubricering
Juridisch : Management
Cengage 2e druk, 2005 9781844802135
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Culturele organisaties zijn lang beschermd geweest tegen de harde werkelijkheid van de markt door te kunnen vertrouwen op openbare subsidies. Maar aangezien deze bronnen schaarser worden, vinden ze dat ze moeten concurreren om publiek te winnen. Sommigen hebben zich aan deze realiteit aangepast, velen ook niet.

'Marketing for cultural organisations' beschrijft deze nieuwe, concurrerende omgeving waarin culturele organisaties zich staande moeten houden en hoe de innovatieve instanties onder hen de marketingstrategie opnieuw uitdenken. Deze organisaties realiseren zich dat ze te maken hebben met een nieuwe culturele consument; één die bereid is de grenzen tussen populaire cultuur en kunst te doorbreken, maar een culturele ervaring zoekt die tevens onderhoudt.

Het boek kan van groot belang zijn voor mensen die in culturele organisaties werken en moeite hebben zich in te passen in deze nieuwe marketingomgeving.

Specificaties

ISBN13:9781844802135
Trefwoorden:cultuur, marketing
Taal:Engels
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:233
Uitgever:Cengage
Druk:2
Hoofdrubriek:Management

Inhoudsopgave

Preface

1. New Marketing Challenges
2. From High Art to Popular Culture
3. The New Culture Consumer
4. Marketing's Function in the Organisation
5. Consumer Motivation & Choice
6. Market Segmentation
7. Using Research
8. The Product & its Distribution
9. Pricing & Funding as Revenue Sources
10. Promotion Mix

Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing for cultural organisations