Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Leidinggeven met creativiteit

Praktijkboek

Specificaties
Gebonden, 144 blz. | Nederlands
LannooCampus | 1e druk, 2009
ISBN13: 9789020983388
Rubricering
Juridisch : Management
LannooCampus 1e druk, 2009 9789020983388
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De sleutel tot succes van creativiteit en innovaties is de mens. Het belang van het menselijk kapitaal in een creatieve omgeving vormt de rode draad doorheen 'Leidinggeven met creativiteit'. Het menselijk kapitaal wordt uitgesponnen over drie niveaus: de mens als leider, een team van mensen, een unieke organisatie binnen de maatschappij.

Het belang van leiderschap kenmerkt zich door de diversiteit in leiderschapsaanpak. De auteurs verkennen een palet aan stijlen die elk op hun manier omgaan met beslissingen, informatie, veranderingen en hun werkomgeving. Daarnaast neemt 'Leidinggeven met creativiteit' ook de rol van het team onder de loep. De samenstelling van een team heeft immers belangrijke gevolgen voor het welslagen van projecten, die uiteindelijk leiden tot veranderingen.

Op het niveau van de menselijke organisatie geeft het boek een aantal goede praktijken die mensen in de organisatie tot een belangrijke bron van succes maken. De manier waarop een organisatie uitgebouwd wordt tot een ondernemend klimaat stimuleert medewerkers tot verkenning van ideeën en nieuwe mogelijkheden. Doorheen het boek staan veel goede leerpraktijken, voorbeelden, tools, technieken, adviezen en checklists die de lezer inspireren en begeleiden om aan zelfreflectie te doen.

Specificaties

ISBN13:9789020983388
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:144
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Leidinggeven met creativiteit
Thea de Feyter | 9 oktober 2009
Hoe u inzicht krijgt in talenten en ontwikkelpunten en hoe u als creatieve en innovatieve leider anderen kan stimuleren, zijn de rode draden in 'Leidinggeven met creativiteit'. Maar dit boek biedt meer; u leest hierin ook over de manier waarop teams en organisaties hun creativiteit en innovatievermogen kunnen vergroten. Veronique Warmoes en Herman van den Broeck geven vijf jaar academisch onderzoek op pragmatische wijze weer. Vanuit hun achtergrond als Vlaamse onderzoekers bieden zij antwoord op de vraag hoe je met creativiteit toegevoegde waarde creëert in organisaties.
Lees verder

Over Veronique Warmoes

Veronique Warmoes is pedagoog en senior researcher aan de Vlerick Leuven Gent Management School.

Andere boeken door Veronique Warmoes

Over Herman Van den Broeck

Herman Van den Broeck is doctor in de pedagogiek. Als professor doceert hij aan de Universiteit Gent en aan Vlerick Business School. Hij is gespecialiseerd in thema's als emotionele intelligentie, cognitieve stijlen en verandermanagement.

Andere boeken door Herman Van den Broeck

Inhoudsopgave

Dankwoord
Voorwoord
Inleiding

Deel 1. Het profiel van de innoverende leider
Hoe werkt leiderschap?
Hoe handelt u naar uw cognitieve stijl?
Hoe wordt u een creatieve en innovatieve leider?

Deel 2. Zicht op het perfecte team
Waarom teamwerk telt
Hecht u voldoende belang aan een evenwichtig team?
Checklist. Kenmerken van een succesvol team
Levert uw team effectief teamwerk?
Houdt u rekening met alle fasen van het innovatieproces?

Deel 3. Creatief HRM in een innoverende omgeving
Hoe schept u een creatief klimaat?
Waakt u over een stimulerende werkomgeving?
In welke groeifase verkeert uw organisatie?
Zet u in op creatieve HR-praktijken?
Overzicht. Blik op uw beloningsbeleid
Voor welke uitdagingen staat u in uw HR-beleid?

Afscheid
Bibliografie

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Leidinggeven met creativiteit