Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Juridische boeken
Alle juridische boeken
  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
Boeken Marketing De kracht van platformstrategie
De kracht van platformstrategie
Cor Molenaar

Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy. Daarnaast is hij emeritus Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de retail als de dienstverlening. Hij is auteur van verschillende boeken, waaronder Het einde van concurrentie en Demand Driven Business Strategy.

Meer over Cor Molenaar
De genomineerden voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 Karin de Zwaan 3 november 2017 Gisteren zijn de nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 bekend gemaakt. Deze prijs voor marketingliteratuur wordt dit jaar voor de 15e keer uitgereikt door het Platform Innovatie in Marketing. Uit meer dan 40 marketingboeken zijn 10 boeken genomineerd. Lees het volledige artikel
Cor Molenaar

De kracht van platformstrategie

Het is buigen of barsten

Specificaties
Paperback, 192 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2017
ISBN13: 9789024408696
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
Boom 1e druk, 2017 9789024408696
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
39,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017

De kracht van platformstrategie gaat over nieuwe manieren om klanten en aanbieders bij elkaar te brengen of om diensten aan te bieden zoals gemeenten of zorginstellingen. Als mensen hun spullen niet meer in winkels kopen en hun hotelkamers niet meer bij de traditionele hotels boeken, hoe zorg je er als aanbieder dan voor dat jouw producten en diensten gevonden/gekocht worden?

Nieuwe toetreders zoals Alibaba, Uber, Etsy en AirBnB baseren hun businessmodel op nieuwe tweeweg platformstrategieën, die leveranciers met hun klanten verbinden. Hun businessmodel is niet gebaseerd op transactiewinsten, maar op die van aantrekkelijkheid, service en relevantie voor de markt. Netwerkkansen worden zo ten volle benut.

In dit boek geeft Molenaar inzicht in de platformstrategie van deze nieuwe toetreders. Een kans voor bestaande bedrijven, winkels, gemeenten, zorginstellingen etc. om opnieuw hun strategie te bepalen. Essentieel om de toekomst van uw eigen organisatie veilig te stellen!

Trefwoorden

platformstrategie   disruptie   tweewegplatformen   data   internet   businessmodel   strategie   klantgedrag   being digital   samenwerking   structuurverandering   innovatie   marketing   netwerkeffecten   digitalisering   regiefunctie   koopgedrag   klantgerichtheid   technologie   analyse   supply chain   bemiddeling   social media   toekomst   verandering   concurrentie   e-commerce   interactie  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789024408696
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:16-5-2017
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (6)

recensie
De kracht van platformstrategie
Ger van den Buijs | 26 september 2018
Dit is een boek over een belangrijk onderwerp. Commerciële platformen worden steeds dominanter in het contact tussen bedrijven en klanten. De grote partijen pakken steeds meer marktmacht. Maar er zijn ook voortdurend nieuwe initiatieven. Op dit moment lanceert Sligro bijvoorbeeld haar Sligro Insights platform.
Lees verder
recensie
De kracht van platformstrategie - Doing digital gaat het niet redden
Rein Hof | 10 juli 2017
Over disruptie is al menig artikel en boek geschreven. Maar volgens buitengewoon hoogleraar en bestsellerauteur Cor Molenaar bestond er nog maar weinig documentatie over het gebruik van Platformen, en de wijze waarop deze businessmodellen veranderen en bedrijven dwingen om anders zaken te doen. Volgens hem dus tijd voor onderzoek en – als gevolg daarvan – een nieuw boek.
Lees verder
recensie
De kracht van platformstrategie - Be digital!
Daniëlle de Jonge | 20 juni 2017
Tijden veranderen: de toekomst wacht niet en de tijd om op tijd te veranderen is bijna voorbij. Dat stelt Cor Molenaar in zijn boek De kracht van platformstrategie.
Lees verder
recensie
De kracht van platformstrategie
Dave van Ooijen | 8 juni 2017
De wereld is razendsnel aan het veranderen. Sommigen vinden dat uitdagend, anderen vinden het een bedreiging. We zien de veranderingen dagelijks om ons heen. Maar wat er nu precies aan het veranderen is, dat is niet altijd even duidelijk.
Lees verder
recensie
De kracht van platformstrategie - Een kijkje in de platformkeuken
Sjors van Leeuwen | 26 mei 2017
Platforms zijn de nieuwe multinationals. Denk aan Amazon, Airbnb, Uber en Facebook. Bedrijven moeten mee in deze platformontwikkeling om te kunnen overleven. Het is buigen of barsten. Dat schrijft Cor Molenaar in zijn boek De kracht van platformstrategie.
Lees verder
recensie
De kracht van platformstrategie - Het is buigen of barsten
Fred Rutgers | 19 mei 2017
De kracht van platformstrategie. Het is buigen of barsten van Cor Molenaar is weer zo’n boek waar winkeliers volgens mij reikhalzend en tegelijkertijd bibberend naar hebben uitgekeken. Wat komt er nu weer op ons af? Welke trends gaan onze wereld dit keer veranderen, en wat betekent dit voor mij?
Lees verder

Over Cor Molenaar

Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy. Daarnaast is hij emeritus Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de retail als de dienstverlening. Hij is auteur van verschillende boeken, waaronder Het einde van concurrentie en Demand Driven Business Strategy.

Andere boeken door Cor Molenaar

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord
Overzicht van soorten platformen
Inleiding

1. Platformen veranderen ons leven ingrijpend
2. De opkomst van platformen
3. Disruptie: platformen zijn de basis voor de toekomst
4. Driving Forces: wat is de kracht van de organisatie?
5. De transformatie naar de toekomst: verandering door fricties en mogelijkheden
6 Tijden veranderen

Geraadpleegde literatuur

Vergelijkbare boeken

  • De kracht van platformen
    Maurits Kreijveld
    De kracht van platformen
    € 44,25
  • Het einde van concurrentie?
    Cor Molenaar
    Het einde van concurrentie?
    € 39,95
  • De toekomstformule
    Jo Caudron
    De toekomstformule
    € 19,99
  • The Business of Platforms
    Michael Cusumano
    The Business of Platforms
    € 12,95
  • The Platform Company
    Jan-Jacob Koomen
    The Platform Company
    € 18,95

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • De Platformsamenleving
    José van Dijck
    De Platformsamenleving
    € 22,99
  • Het einde van concurrentie?
    Cor Molenaar
    Het einde van concurrentie?
    € 39,95
  • De kracht van platformen
    Maurits Kreijveld
    De kracht van platformen
    € 44,25
  • Big Data Marketing
    Paul Postma
    Big Data Marketing
    € 42,50
  • Platform Strategy
    Laure Claire Reillier
    Platform Strategy
    € 50,37
  • Platform Revolution
    Geoffrey Parker
    Platform Revolution
    € 34,85

Net verschenen

Rubrieken

  • aanbestedingsrecht
  • aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • accountancy
  • algemeen juridisch
  • arbeidsrecht
  • bank- en effectenrecht
  • bestuursrecht
  • bouwrecht
  • burgerlijk recht en procesrecht
  • europees-internationaal recht
  • fiscaal recht
  • gezondheidsrecht
  • insolventierecht
  • intellectuele eigendom en ict-recht
  • management
  • mens en maatschappij
  • milieu- en omgevingsrecht
  • notarieel recht
  • ondernemingsrecht
  • pensioenrecht
  • personen- en familierecht
  • sociale zekerheidsrecht
  • staatsrecht
  • strafrecht en criminologie
  • vastgoed- en huurrecht
  • vreemdelingenrecht
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kracht van platformstrategie

        De kracht van platformstrategie
        Cor Molenaar
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De kracht van platformstrategie

        Verwijder uw beoordeling