Managers en de media

Handboek voor effectieve perscontacten

Specificaties
Paperback, 207 blz. | Nederlands
Business Contact | 1e druk, 2004
ISBN13: 9789025419325
Rubricering
Juridisch : Management
Business Contact 1e druk, 2004 9789025419325
Gratis verzonden | Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Het zakenleven en de media zijn niet bepaald een gelukkig stel. Hoewel de aandacht van de media voor het reilen en zeilen van bedrijven alleen maar toeneemt, opereren managers nog bij voorkeur buiten de spotlights van de publiciteit. Daarmee negeren zij een belangrijk kanaal om te communiceren met afnemers, aandeelhouders, autoriteiten en de arbeidsmarkt.

'Managers en de media - Handboek voor effectieve perscontacten' gaat die koudwatervrees te lijf. Een zelfverzekerd mediaoptreden begint bij inzicht in de werkwijze van radio, tv, Internet en de geschreven pers. Hoe berichten zij over het bedrijfsleven en hoe kunt u als manager daarop inspelen? Dat is het onderwerp van het eerste deel van dit boek.

Het tweede deel behandelt instrumenten en vaardigheden voor de omgang met de media. Hoe kunt u uw relaties met de pers verbeteren? Wat kunt u doen als u unfair behandeld bent? Ter sprake komen verschillende soorten persinterviews en technieken voor het effectief laten weerklinken van 'de stem van het zakenleven'. 'Managers en de media' is bedoeld voor voorlichters, woordvoerders en managers met mediafobie.

Specificaties

ISBN13:9789025419325
Trefwoorden:public relations, media
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:207
Druk:1
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Managers en de media
Wilfried Nielen | 30 januari 2005
'Managers en de Media' sprak mij al op voorhand aan vanwege onze regelmatige mediacontacten. De auteur heeft ruime ervaring op dit gebied en de verwachtingen zijn dan ook hoog gespannen.
Lees verder

Over Hans Kruyzen

Hans Kruyzen is directeur van MediaLogic, een internationaal adviesbureau dat bestuurders en managers van verschillende multinationals mediabewustzijn bijbrengt. Zijn seminars vinden plaats van Milaan tot Miami en van Berlijn tot Beijing. Daarvoor schreef hij jarenlang voor de internationale zakenpers. Van 1996 tot 2000 had hij de redactionele leiding van het tijdschrift Management Team.

Andere boeken door Hans Kruyzen

Inhoudsopgave

Voorwoord: is mediafobie te genezen?

Deel 1 - De mores van de media

1. Waarom zou u?
2. De publieke opinie
3. Redactionele selectie en kleuring.
4. Het interview als bron voor nieuws
5. Businessmedia of mediabusiness?

Deel 2 - Praten met de pers

6. Het voorbereidende werk
7. Een kwestie van taal
8. Interviewstijlen en gesprekstechnieken
9. Het gesprek onder controle
10. Haal meer uit uw mediacontacten

Extra: checklijsten

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Managers en de media