Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De impact van de ik-cultuur

Op maatschappij, marketing en organisatie

Specificaties
Paperback, 256 blz. | Nederlands
Pearson Education NL | 0e druk, 2002
ISBN13: 9789043006668
Rubricering
Juridisch : Management
Pearson Education NL 0e druk, 2002 9789043006668
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Traditioneel zijn de marketinginspanningen van bedrijven meestal gericht geweest op massaliteit en massacommunicatie. Het aantal alleenstaanden is de afgelopen twintig jaar echter gegroeid van 10% naar 35% en deze groei zet zich nog steeds voort. Verwacht wordt dat deze groep in sterke mate het maatschappijbeeld gaat bepalen en invloed zal hebben op het totale generieke koopgedrag en hierdoor het aanbod van bedrijven. In 'De impact van de ik-cultuur' gaat Cor Molenaar in op de gevolgen die individualisering heeft voor de maatschappij, voor organisaties, de markt en dus ook de marketing van ondernemingen en instellingen. De trend naar steeds meer alleenstaanden en de veranderingen in lifestyle en gedrag vragen om een nieuwe benadering van de consument. De centrale vraag in dit boek is daarom hoe marketeers en andere betrokkenen om moeten gaan met het (koop)gedrag van singles en welke ontwikkelingen dat, naast CRM, tot gevolg kan hebben.

Specificaties

ISBN13:9789043006668
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Druk:0
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
De impact van de ik-cultuur
Harold Janssen | 8 maart 2004
De IK-cultuur. Er zit een eigenaardige spanning in dat woord. Een paradox. Aan de ene kant het ik, het individuele, het egocentrische, het niks met een ander te maken (willen) hebben. Aan de andere kant cultuur. Typisch iets wat je met z'n allen maakt, waar verbinding voor nodig is en leidt tot verbondenheid. De cultuur maakt het ik en andersom.
Lees verder

Over Cor Molenaar

Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy. Daarnaast is hij emeritus Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de retail als de dienstverlening. Hij is auteur van verschillende boeken, waaronder Het einde van concurrentie en Demand Driven Business Strategy.

Andere boeken door Cor Molenaar

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. De wereld verandert met hoge snelheid
2. De impact van de IK-cultuur op de maatschappij
3. De impact van de IK-cultuur op marketing
4. De impact van de IK-cultuur op relaties tussen organisaties
5. De impact van de IK-cultuur op automatisering en technologie
6. De impact van de IK-cultuur op organisaties
7. Tot slot

Bijlagen

1. Alleenstaanden in Europees perspectief
2. Samenleven
3. Religie
4. Supply Chain integratie
5. Vendor Managed Inventorsystems (VMI)

Noten
Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De impact van de ik-cultuur