Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

The Trade Marketing Dimension

A strategy model for the retail landscape

Specificaties
Paperback, 250 blz. | Engels
Pearson Education NL | 2e druk, 2010
ISBN13: 9789043020671
Rubricering
Juridisch : Management
Pearson Education NL 2e druk, 2010 9789043020671
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Het 'koperslandschap' is voorgoed veranderd: detailhandelaren groeien naar superstores, hun eigen merken drukken bekende merken van de plank; drukbezette consumenten worden onvoorspelbaar, zappend door nieuwe kanalen op zoek naar waarde en gemak. De consumentengoederenindustrie zag dat de traditionele marketing minder effectief werd om deze uitdagingen aan te gaan, zonder de toepassing van Trade Marketing. Aanleiding voor Ron Cijs en Herwin van den Berg om 'The Trade Marketing Dimension' te schrijven. Een Engelstalig boek gericht op de trade marketing; marketing die zich richt op de detailhandel. Het eerste boek op dit terrein.
'The Trade Marketing Dimension' is geschreven voor iedereen (academici, commerciële professionals en detailhandelaren) die een praktisch en realistische marketingmodel nodig heeft bij het plannen van zijn doelstellingen. Een waardevolle toevoeging voor de professionele literatuur.

Dit boek beschrijft de veranderingen in detailhandelland op een brede maar persoonlijke manier. Het verklaart waarom Trade Marketing de oplossing is, hoe het werkt en biedt een Trade Marketing Strategy model. De reader is opgebouwd uit een simpel maar effectief driedimensionaal model dat gebruikt maakt van economische-, doelgroep- en gezamenlijke waarden in het identificeren van verkoopvolumes en winst in de toekomst. In de overgang van strategie naar tactiek, biedt 'The Trade Marketing Dimension' een breed scala van business cases en een handige stap-voor-stap handleiding, waardoor dit boek echte praktische waarde biedt aan iedereen die betrokken is bij trade marketing. En wie, in de detailhandel, industrie, logistiek of technische ondersteuning heeft nu niet te maken met Trade Marketing vandaag de dag?

In 2007 hebben de auteurs met dit boek de PIM Marketing Literatuurprijs gewonnen. Het boek geeft een goed inzicht in de retailwereld 'en hoe daar als marketeer strategisch in te opereren'. Het Trade Marketing Strategy Model kan worden beschouwd als 'een aanwinst voor de marketinggereedschapskist'.

Specificaties

ISBN13:9789043020671
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:250
Druk:2
Verschijningsdatum:1-9-2010
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
The Trade Marketing Dimension
Max Kohnstamm | 9 april 2013
In 2007 won The Trade Marketing Dimension de PIM literatuurprijs. En dat was een wijs besluit van de PIM jury. Dat kan bepaald niet over alle besluiten van de PIM jury worden gezegd, maar dit terzijde.
Lees verder

Over Ron Cijs

Ron Cijs is retailstrateeg, schrijver van colums, mede-oprichter van de Dutch Trade Marketing Association. En onder meer Strategisch Directeur bij adviesbureau Pluspoint, onderdeel van de McCann Worldgroup.

Andere boeken door Ron Cijs

Over Herwin van den Berg

Herwin van den Berg is Marketing directeur bij Heineken Nederland. Een marketing professional met (inter)nationale ervaring. Tevens een bewezen Trade Marketing expert.

Andere boeken door Herwin van den Berg

Inhoudsopgave

Preface
Introduction: The Trade Marketing Dimension in 2010

Chapter 1 It All Starts with the Consumer
Chapter 2 The Retail Landscape
Chapter 3 Technology and the Future of Retail
Chapter 4 The New Route to Market
Chapter 5 Trade Marketing in Perspective
Chapter 6 Trade Marketing Defined
Chapter 7 Different Need, Different Speed!
Chapter 8 Channel Activation
Chapter 9 Trade Marketing and the Organization
Chapter 10 User's Manual - Trade Marketing Planning Process

Conclusion
Notes
Bibliography
Trade Marketing Terminology
Companies Contributing to the Cases
Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Trade Marketing Dimension