Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

The Trade Marketing Dimension

In 2007 won The Trade Marketing Dimension de PIM literatuurprijs. En dat was een wijs besluit van de PIM jury. Dat kan bepaald niet over alle besluiten van de PIM jury worden gezegd, maar dit terzijde.

Max Kohnstamm | 9 april 2013

Dit najaar is de tweede editie van het boek verschenen. Het siert de auteurs dat zij - na alle lof over de eerste editie - bepaald niet stil zijn blijven zitten. Veel aandacht wordt besteed aan de nieuwste technologische ontwikkelingen en hun effect op het koopproces. Ook is het boek is op een aantal punten completer geworden. Zo wordt meer aandacht besteed aan consumentengedrag.

De belangrijkste verdienste is wellicht dat de auteurs er - in samenwerking met wetenschappers en trade marketing professionals - in geslaagd zijn het Trade Marketing Strategy-model aanzienlijk te verbeteren door een derde dimensie toe te voegen. Resultaat is een uiterst doordacht model, dat in twaalf mogelijke trade-strategieën resulteert. Met behulp van cases worden deze strategieën helder geïllustreerd. Opmerkelijk is dat e-tailers nog weinig aandacht in het boek krijgen, terwijl online winkelen in non food een steeds belangrijker rol gaat spelen. De auteurs hebben bij de verschijning van het boek het jonge Trade marketing vakgebied een belangrijke impuls gegeven. Met deze voortreffelijke tweede editie tonen de auteurs aan dat Trade Marketing een volwassen vakgebied aan het worden is.

Over Max Kohnstamm

Max Kohnstamm is programmamanager bij SRM, hét opleidingsinstituut voor beginnende én ervaren professionals in de marketing, marketingcommunicatie, communicatie en sales.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden