

Patrick De Pelsmacker is professor Marketing aan de Universiteit van Antwerpen. Hij is ook parttime professor Marketing aan de Universiteit van Gent en Decaan van de Universiteit Antwerpen Management School.
Meer over de auteursMarketingcommunicatie
Samenvatting
Marketingcommunicatie geeft een volledig overzicht van de fundamenten, technieken en toepassingen van marketingcommunicatie in een Europese context.
Opbouw
In Marketingcommunicatie komen alle elementen van het marketingcommunicatieproces aan bod, van het stellen van communicatiedoelen, het vaststellen van een doelgroep, het positioneren van een propositie, de inzet van communicatie-instrumenten zoals adverteren, public relations, sponsoring en direct marketing, tot het berekenen van de campagne-effectiviteit. Het boek beschrijft hoe organisaties in deze digitale tijd kunnen omgaan met aspecten als branding, online communicatie en crossculturele marketingcommunicatie. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een uitgebreide case en bijbehorende vragen die de student aanmoedigen de theorie toe te passen.
Didactiek
Marketingcommunicatie is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs. Er is daarom veel aandacht besteed aan voorbeelden uit de (Europese) praktijk, cases, samenvattingen, vragen en aanbevolen literatuur. In deze 7e editie van Marketingcommunicatie, met de bijbehorende MyLab-omgeving, zijn de cases, bedrijfsbeschrijvingen, voorbeelden en referenties geactualiseerd en zoveel mogelijk grafisch weergegeven. Het boek is tevens geschikt voor marketingprofessionals.
MyLab Op MyLab hebben studenten en docenten de vrije beschikking over een uitgebreide hoeveelheid ondersteunend materiaal:
• Het volledige boek in
• Toetsvragen
• Animaties digitale vorm (eText)
• Verdiepende theorie
• Cases
• Een begrippentrainer
• Video’s
• Links
Trefwoorden
marketingcommunicatie communicatiemix marketingmix geïntegreerde communicatie communicatiestrategie reclame online communicatie merkbeleid direct marketing public relations sponsoring merkactivatie mediaplanning persoonlijke communicatie massacommunicatie themacommunicatie actiecommunicatie marketingdoelstellingen cross-culturele communicatie corporate communicatie campagne-effectiviteit doelgroepbepaling positionering verkooppromotie winkelcommunicatie handelsbeurs ethische kwesties marketingplanning marketingplan marketing
Trefwoorden
Specificaties
Over Maggie Geuens
Over Joeri van den Bergh
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Voorwoord
1. Geïntegreerde communicatie
2. Merkenbeleid
3. Hoe marketingcommunicatie werkt
4. Marketingcommunicatieplanning
5. Reclame
6. Mediaplanning
7. Merkactivatie
8. Direct Marketing
9. Public Relations
10. Sponsoring
11. Meten van campagne-effectiviteit
12. Marketingcommunicatie en ethische kwesties
Begrippenlijst
Noten
Namenindex
Trefwoordenindex
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht