,

Het versnellingseffect

Grip op groei en verandering

Specificaties
Paperback, 352 blz. | Nederlands
Business Contact | 1e druk, 2025
ISBN13: 9789047018674
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
Business Contact 1e druk, 2025 9789047018674
24,99
Nog niet verschenen, verwacht op 14‑11‑2025

Samenvatting

De wereld verandert niet alleen snel, de verandering zélf versnelt. Tabarki en Hullegie bieden strategische houvast en frisse denkkracht om mee te bewegen met de tijd zonder jezelf te verliezen.

De wereld verandert niet alleen snel – de verandering zélf versnelt. Hoe beïnvloedt deze versnelling onze verbondenheid, onze manier van leiding geven en onze kennis? Met een indrukwekkend en verrassend register aan voorbeelden uit natuur, cultuur en de geschiedenis duiden Tabarki en Hullegie de grote ontwikkelingen op toegankelijke en vaak geestige wijze.

Het versnellingseffect biedt strategische houvast én frisse denkkracht voor iedereen die wil meebewegen met de tijd – zonder zichzelf te verliezen.

Specificaties

ISBN13:9789047018674
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:352
Druk:1
Verschijningsdatum:14-11-2025
Hoofdrubriek:Management

Over Farid Tabarki

Farid Tabarki gelooft dat vooruitgang begint bij het begrijpen van verandering. Als oprichter van Studio Zeitgeist duidt hij de Europese tijdgeest, van radcale vernieuwing tot behoudzucht in vermomming. Zijn boek Het einde van het midden - Wat een maatschappij van extremen betekent voor mens, bedrijf en politiek bleek geen voorspelling maar een diagnose die met de jaren scherper werd. Farid was columnist voor Het Financiële Dagblad, presenteerde programma's als MTV Coolpolitics en Durf te denken: van Socrates tot Sarte - en werd door WNL op Zondag vorig jaar voorgedragen als 'minister van AI'. Voorlopig blijft hij echter spreker, gespreksleider en toezichthouder bij onder meer Hogeschool Injolland en woningcorporatie Stadgenoot. Hij stond in 2024 ook aan het hoofd van de Utrechtse Adviescommissie Cultuurnota 2025-2028, en blijft onderweg - letterlijk. Van de 200 landen die er zijn heeft hij er 190 bezocht. De wereld als studieobject, de mens als constante factor.

Andere boeken door Farid Tabarki

Over Joey Hullegie

Joey Hullegie ziet verbanden waar anderen structuren zien. Hij denkt niet lineair, maar in lagen — tussen idee en instinct, analyse en verbeelding. Hij werkte voor merken als Coca-Cola en Unilever aan positionering en culturele strategie. Recent hielp hij mee bij de lancering van de fintech-app Woolsocks en stond hij aan de wieg van energie disruptor Frank Energie. Zijn talent ligt in het blootleggen van wat onder de oppervlakte speelt — de logica achter de tijdgeest, maar ook de weerstand ertegen. Sinds 2014 is hij verbonden aan Studio Zeitgeist, waar hij maatschappelijke en culturele verandering onderzoekt en vertaalt naar strategie en betekenis. Hij was co-auteur van Dappere Nieuwe Wereld en mede-grondlegger van de Transformation Playground. Samen met Farid Tabarki schreef hij Het Versnellings­effect, over wat er gebeurt wanneer de snelheid van verandering de mens voorbijstreeft. Hij pendelt tussen de corporate Zuid-As in Amsterdam en het surfstrand van Arrifana in de  Algarve, zwijgt graag hardop, en heeft een zeldzaam talent om complexiteit tot iets eenvoudigs te maken — zonder het simpel te laten worden.

Andere boeken door Joey Hullegie

Net verschenen

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Het versnellingseffect