Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Invloed

De geheimen van het overtuigen

Specificaties
E-book, 300 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Boom | 6e druk, 2016
ISBN13: 9789058757005
Rubricering
Juridisch : Management
Boom Epub met watermerkbeveiliging 6e druk, 2016 9789058757005
Direct te downloaden

Samenvatting

Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?

Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voor het nageslacht. Het interessantste hieraan is de manier waarop het mechanische gedrag in werking wordt gesteld: de sleutelprikkel.

Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe beïnvloeding werkt. Hij ging daarvoor drie jaar undercover bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers.

Daar ontdekte hij dat het geheim van succesvol overtuigen in zes eenvoudige principes schuilt:
- wederkerigheid
- consistentie
- sociaal bewijs
- sympathie
- autoriteit
- schaarste

Specificaties

ISBN13:9789058757005
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:300
Uitgever:Boom
Druk:6
Verschijningsdatum:26-9-2016
Hoofdrubriek:Management
ISSN:

Expertrecensies (5)

recensie
Invloed
Kwinten van Nes | 1 september 2016
Cialdini’s Invloed is een klassieker die zijn vakgebied is buitengetreden. Niet alleen geniet het boek al jaren een roemruchte status onder marketeers, ook investeerders, waaronder Warren Buffett, hebben het boek meermaals geprezen. Gepubliceerd in 1984, maar niet gedateerd en vol wijsheden die toepasbaar zijn in de hedendaagse tijd.
Lees verder
recensie
Invloed
Peter Streefkerk | 24 september 2015
Het spel tussen verkopers en inkopers is er één van alle tijden. Powerplay, machtspelletjes, onderhandelingstechnieken. Inkopers proberen de ‘macht’ van de verkoper op alle mogelijke manieren onderuit te halen en dat doen zij meestal in reactie op de actie die een verkoper uitvoert. 
Lees verder
recensie
Invloed
Sonja de Bruin | 22 mei 2013
'Invloed, De zes geheimen van het overtuigen' van Robert B. Cialdini is een absolute aanrader! Het maakt helemaal niet uit wat voor je werk je doet, dit boek lezen heeft altijd toegevoegde waarde. Het is erg prettig geschreven en leest als een spannend verhaal, dat ik ademloos heb uitgelezen.
Lees verder
recensie
Invloed
Bas van Vlierden | 21 januari 2010
Heb je jezelf ooit 'ja' horen zeggen tegen een telemarketeer en vroeg je je vervolgens verbaasd af waarom je instemde met een abonnement op een tijdschrift dat je eigenlijk niet interesseert? En kun je uitleggen waarom je sommige obers meer fooi geeft dan anderen? Robert Cialdini (hoogleraar Psychologie aan de Arizona State University) legt in zijn bestseller 'Influence' uit hoe bedrijven psychologie commercieel kunnen inzetten om consumenten 'ja' te laten zeggen.
Lees verder
recensie
Invloed
Peter de Roode | 1 augustus 2008
Weinig boeken beginnen met de zin: 'Onomwonden geef ik het toe. Mijn hele leven ben ik een sukkel geweest'. Een hele geruststelling: ook de auteur heeft zich dingen laten aansmeren waar hij achteraf spijt van had. In zijn rol als hoogleraar en onderzoeker beschrijft hij op een boeiende manier welke factoren bepalen dat we tegen de ene persoon “ja” zeggen terwijl we de andere persoon afwijzen. Een prachtig boek dat een veelheid aan alledaagse zaken beschrijft waarin invloed een rol van betekenis speelt.
Lees verder

Over Robert Cialdini

Robert B. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University en bekend van zijn gezaghebbende boek 'Invloed'. Daarvan zijn wereldwijd meer dan een miljoen exemplaren verkocht. Cialdini geldt dan ook als autoriteit als het gaat over het overtuigen van mensen.

Andere boeken door Robert Cialdini

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Beinvloedingswapens
2. Wederkerigheid: het aloude geven en nemen... en nemen
3. Commitment en consistentie: innerlijke spookbeelden
4. Sociale bewijskracht: de waarheid, dat zijn wij
5. Sympathie: de vriendelijke dief
6. Autoriteit: geregisseerd respect
7. Schaarste: de regel van het tekort
8. Onmiddellijke invloed: primitieve volgzaamheid in een automatisch tijdperk

Literatuur
Index

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Invloed