Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Facility Services in Nederland

Kwaliteit van professionele dienstverlening

Specificaties
Ingenaaid, 632 blz. | Nederlands
Boom Lemma uitgevers | 0e druk, 2003
ISBN13: 9789059312227
Rubricering
Juridisch : Management
Boom Lemma uitgevers 0e druk, 2003 9789059312227
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Steeds meer organisaties proberen hun secundaire, facilitaire processen te optimaliseren. De professionalisering van facilitaire dienstverlening speelt daarbij een belangrijke rol, zowel bij interne als bij externe dienstverleners.

'Facility Services in Nederland' behandelt de professionalisering van facilitaire dienstverlening aan de hand van vijf hoofdthema's: de organisatorische inrichting van facilitaire voorzieningen (sleutelbegrippen hierbij zijn contingentie, sociotechniek en interactieve ordening), facilitaire niet-productgebonden inkoop, kwaliteitsmanagement van professionele dienstverlening, de rol van ICT bij het optimaliseren van facilitaire processen en de positie van de eindgebruiker van facilitaire processen en de positie van de eindgebruiker van facilitaire diensten. Massa-individualisering speelt hierbij een belangrijke rol.

In het boek zijn onder meer dertig interviews opgenomen met topmanagers uit het bedrijfsleven, de overheid, de gezondheidszorg en het onderwijs, alsmede vertegenwoordigers van de advieswereld en de wetenschap. Tot hen behoren oud-minister van economische Zaken Koos Andriessen, cuisinier Cees Helder van Restaurant Parkheuvel en directeur van Ajax, Arie van Eijden.

Specificaties

ISBN13:9789059312227
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:632
Druk:0
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Facility Services in Nederland
Michael Geerdink | 23 september 2003
'Facility Services in Nederland' behandelt in vijf hoofdthema's en 30 interviews de professionalisering van facilitaire dienstverlening. Deze thema's zijn ook te vinden in de Research Agenda van de vereniging Facility Management Nederland (FMN). Lemmens maakt in hoofdstuk 3 'Definities en Afbakening' duidelijk dat velen de facilitaire functie zien als een niet-kerntaak die kan worden uitbesteed. Hij zet zich af tegen 'dit waardeoordeel over de bijdrage van facilitaire dienstverlening aan het resultaat van de organisatie'.
Lees verder

Inhoudsopgave

Leeswijzer

1. Proloog
2. Over professionalisering
3. Over definities en afbakeningen
4. De organisatorische inrichting van facilitaire voorzieningen
5. De professionalisering van facilitaire inkoop
6. Kwaliteitsmanagement van facilitaire voorzieningen
7. ICT en facility management
8. De positie van de eindgebruiker van facilitaire voorzieningen
9. Epiloog

Literatuur

Register

Over de auteur

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Facility Services in Nederland