Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Juridische boeken
Alle juridische boeken
  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
Boeken Marketing De C2B Revolutie
De C2B Revolutie
Robert van Meer

Robert van Meer heeft ervaring met het fenomeen crowdsourcing vanuit verschillende invalshoeken verkregen.

Meer over de auteurs
Robert van Meer, Tim Meuleman

De C2B Revolutie

7 stappen & 19 praktijkvoorbeelden van crowdsourcing

Specificaties
Ingenaaid, 234 blz. | Nederlands
C2B Publishing | 2e druk, 2012
ISBN13: 9789081958905
Rubricering
Juridisch : Management
C2B Publishing 2e druk, 2012 9789081958905
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

De economie is drastisch aan het veranderen en een nieuwe markt is ontstaan: de C2B markt. Hier is het de consument die meedenkt, mee produceert, en zelfs de marketingmix van elke organisatie omgooit, op manieren die traditioneel gezien onmogelijk lijken. Steeds meer organisaties ondervinden de kracht van deze beweging, van het ontwerpen van logo's tot het oplossen van de wereldwijde hongersnood. De verdere potentie lijkt eindeloos.

Crowdsourcing maakt deel uit van deze revolutionaire beweging en dit handboek legt in 7 concrete stappen uit hoe u gebruik maakt van de 'power of the crowd'. Laat u inspireren door de combinatie van vlot geschreven wetenschappelijke theorie en inzichten van 19 Nederlandse cases. Een greep uit deze cases: Lay's, KLM, Lego, Pickwick, Gemeente Amsterdam, Boomerang Create, Nestlé, TNO, Rabobank, maar ook bijvoorbeeld Rita Verdonk en verschillende professoren.

De C2B-revolutie is onmisbaar voor iedereen die een eigen crowdsourcing-initiatief wenst te starten of open staat om de consument te omarmen. Het is bestemd voor elke manager, marketeer of pionier die de klant centraal wil zetten en mee wil gaan in de krachtige nieuwe stroming die de C2B-revolutie heet.

'Tim en Robert zijn er in geslaagd om niet alleen te beschrijven waarom het bittere noodzaak is om mee te doen, maar ook hoe dit moet gebeuren.' -
Rogier van Kralingen, Founder INOA en co-auteur van De Groeimotor en Emotionele Innovatie.

'De C2B Revolutie' is winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2011. Uit het juryrapport: 'De C2B Revolutie geeft marketeers concrete gereedschappen die direct in de praktijk kunnen worden toegepast. De succesvolle bedrijven en marketeers van komende decennium zijn die marketeers die concreet invulling weten te geven aan co-creatie.'

Specificaties

ISBN13:9789081958905
Trefwoorden:crowdsourcing
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:234
Uitgever:C2B Publishing
Druk:2
Verschijningsdatum:7-9-2012
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (2)

recensie
De C2B Revolutie
Max Kohnstamm | 29 maart 2013
Robert van Meer en Tim Meuleman hebben een bijzonder interessant boek over crowdsourcing geschreven. Crowdsourcing is een modieus onderwerp, met alle gevaren van dien. Opgewonden stellen op de achterflap van hun boek: 'De economie is drastisch aan het veranderen en een nieuwe markt is ontstaan: De C2B markt. Hier is het de consument die meedenkt, meeproduceert, en zelfs de marketingmix van elke organisatie omgooit, op manieren die traditioneel gezien onmogelijk lijken. Steeds meer organisaties ondervinden de kracht van deze beweging, van het ontwerpen van logo's tot het oplossen van de wereldwijde hongersnood.'
Lees verder
recensie
De C2B Revolutie
Eric van Arendonk | 14 september 2012
Door de ondertitel; 7 stappen & 19 praktijkvoorbeelden van Crowdsourcing, belooft 'De C2B revolutie' een heel praktisch boek te zijn. Heel klein staat ook nog vermeld dat de redactie gevoerd is door Rogier van Kralingen, bekend om zijn praktische boeken. Je zou vermoeden dat dat wel goedkomt, en dat komt het ook. Dit boek is een zeer praktisch boek wat alle ins en outs op het gebied van crowdsourcing beschrijft en toelicht.
Lees verder

Over Robert van Meer

Robert van Meer heeft ervaring met het fenomeen crowdsourcing vanuit verschillende invalshoeken verkregen. Zo heeft hij wetenschappelijke onderzoeken voor verschillende crowdsourcing-thema's opgezet, bedrijven geadviseerd, ervaring opgedaan in het opzetten van een eigen platform (van Meer was project manager bij de totstandkoming van Edge-amsterdam), maar ook heeft hij voor eigen belang een wedstrijd uitgezet voor het ontwerp van de omslag van dit boek. Daarnaast, en niet onbelangrijk, is hij vaak participant geweest van ideeënwedstrijden op crowdsourcing-platformen (zoals Brainrack, Hypius, Battle of Concepts en IdeaConnection). Hierdoor heeft hij het fenomeen crowdsourcing kunnen observeren vanuit de ogen van verschillende stakeholders; als initiatiefnemer en als tussenpersoon, vanuit de theorie en praktijk, maar ook als participant.

Andere boeken door Robert van Meer

Bekijk alle boeken

Over Tim Meuleman

Tim Meuleman heeft ervaring met het fenomeen crowdsourcing vanuit verschillende invalshoeken verkregen. Zo heeft hij wetenschappelijke onderzoeken voor verschillende crowdsourcing-thema's opgezet, bedrijven geadviseerd, maar ook heeft hij voor eigen belang een wedstrijd uitgezet voor het ontwerp van de omslag van dit boek. Daarnaast, en niet onbelangrijk, is hij vaak participant geweest van ideeënwedstrijden op crowdsourcing-platformen (zoals Brainrack, Hypius, Battle of Concepts en IdeaConnection). Hierdoor heeft hij het fenomeen crowdsourcing kunnen observeren vanuit de ogen van verschillende stakeholders; als initiatiefnemer en als tussenpersoon, vanuit de theorie en praktijk, maar ook als participant.

Andere boeken door Tim Meuleman

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Woord vooraf
Inleiding
Crowdsoursing in de praktijk en hoe het boek is opgebouwd

1. Crowdsourcing: De filosofie achter het etiket
2. Waar gebruik je de crowd voor?
3. De verschillende gezichten van crowdsourcing
4. Crowdsourcing als businessmodel
5. Seeding the crowd
6. Breeding and feeding the crowd
7. Weeding the crowd
8. De vier grote inzichten
9. Visie

56 tips voor en door crowdsourcers
Woord en dank
Bronnen/literatuurlijst
Voetnoeten
Over de auteurs

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50
  • Het Contentkanon
    Chantal Smink
    Het Contentkanon
    € 29,99
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99
  • AI-selling: AI in het verkoopteam
    Patrick Petersen
    AI-selling: AI in het verkoopteam
    € 17,99
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50
  • Sterk digitaal merk
    Ingmar de Lange
    Sterk digitaal merk
    € 39,99

Net verschenen

Rubrieken

  • aanbestedingsrecht
  • aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • accountancy
  • algemeen juridisch
  • arbeidsrecht
  • bank- en effectenrecht
  • bestuursrecht
  • bouwrecht
  • burgerlijk recht en procesrecht
  • europees-internationaal recht
  • fiscaal recht
  • gezondheidsrecht
  • insolventierecht
  • intellectuele eigendom en ict-recht
  • management
  • mens en maatschappij
  • milieu- en omgevingsrecht
  • notarieel recht
  • ondernemingsrecht
  • pensioenrecht
  • personen- en familierecht
  • sociale zekerheidsrecht
  • staatsrecht
  • strafrecht en criminologie
  • vastgoed- en huurrecht
  • vreemdelingenrecht
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De C2B Revolutie

        De C2B Revolutie
        Robert van Meer , Tim Meuleman
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De C2B Revolutie

        Verwijder uw beoordeling