Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Juridische boeken
Alle juridische boeken
  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
Boeken Communicatie en media Do tell - Stap voor stap richting een sterk duurzaamheidsverhaal
Do tell - Stap voor stap richting een sterk duurzaamheidsverhaal
Bart Lombaerts

Bart Lombaerts richtte samen met Wouter Temmerman het contentproductiehuis SPYKE op. Als voormalig hoofdredacteur van Media Marketing observeerde hij vanuit een bevoorrechte positie hoe de consument in de relatie met merken en marketeers de macht naar zich toetrok.

Meer over de auteurs
'Do Tell' wint de PIM Marketingliteratuurprijs Karin de Zwaan 15 november 2024 De PIM Marketingliteratuurprijs van Platform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar 'Do Tell', geschreven door een viertal auteurs; Bart Lombaerts, Ann Maes, Frederik Picard & Chris Van Gils. De prijs voor de Bewustmaker 2024 gaat naar de Empathie werkt van Bart de Leeuw & Mieke Fonck. Lees het volledige artikel
Bart Lombaerts, Ann Maes, Frederik Picard, Chris Van Gils e.a.

Do tell - Stap voor stap richting een sterk duurzaamheidsverhaal

Specificaties
Paperback, 240 blz. | Nederlands
LannooCampus | 1e druk, 2023
ISBN13: 9789401496292
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
LannooCampus 1e druk, 2023 9789401496292
Paperback | NL € 34,99 E-book | NL € 26,99
Verwachte levertijd ongeveer 5 werkdagen
34,99
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Hoe communiceer je over je inspanningen rond duurzaam ondernemen vandaag en morgen? Doe je dat luid, stil of helemaal niet? Is onder de radar blijven een slimme manier om kritische stemmen stil te houden? Of laat je met stilzwijgen een gouden kans liggen om je merkverhaal uit te dragen?

Hoe de marketing en communicatie rondom duurzaamheid aan te pakken, is een groot vraagteken bij professionals. In Do tell geven vier ervaren marketing- en communicatie-experts antwoord op deze vragen. Met hun stappenplan helpen ze bedrijven en organisaties op weg om doelgerichte stappen te zetten in het opstellen van een authentiek duurzaamheidsverhaal en er succesvol over te communiceren.

Trefwoorden

duurzaamheidscommunicatie   duurzaamheid   communicatie   greenwashing   marketing   esg   transparantie   storytelling   duurzaam ondernemen   stakeholdermanagement   maatschappij   materialiteitsoefening   contentmarketing   strategie   reputatiemanagement   milieu   sdg's   communicatieplan   authenticiteit   csrd   corporate social responsibility   doelgroep   social media   purpose   stakeholderonderzoek   people planet profit   merkreputatie   kpi  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789401496292
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:29-11-2023
Hoofdrubriek:Management

Thema classificatie

Aardwetenschappen, aardrijkskunde, milieu en planning
Milieu
Duurzaamheid

Over Bart Lombaerts

Bart Lombaerts richtte samen met Wouter Temmerman het contentproductiehuis SPYKE op. Als voormalig hoofdredacteur van Media Marketing observeerde hij vanuit een bevoorrechte positie hoe de consument in de relatie met merken en marketeers de macht naar zich toetrok. Bart leerde ook de kneepjes van PR en communicatie bij Kom op tegen Kanker en is de coauteur van het succesboek 'Media in Beweging', dat grondig inzicht biedt in de werking van de mediasector.

Andere boeken door Bart Lombaerts

Bekijk alle boeken

Over Ann Maes

Ann Maes heeft een internationale carrière uitgebouwd met het bouwen en beschermen van de reputatie van mensen, merken en organisaties. Als managing director en hands-on reputatiestrateeg werkt ze voor wereldbekende én piepkleine spelers. Ann is coauteur van The Positive Sum Game.

Andere boeken door Ann Maes

Bekijk alle boeken

Over Frederik Picard

Frederik Picard is managing partner van het Antwerpse marketing- en communicatiebureau Reputations. Daarnaast is Frederik ook deeltijds verbonden als lector marktonderzoek en content marketing aan de AP Hogeschool in Antwerpen. Zijn specialisaties zijn marktonderzoek, merkstrategie en content marketing.

Andere boeken door Frederik Picard

Bekijk alle boeken

Over Chris Van Gils

Preaching and practicing content is het dubbelleven van Chris Van Gils die als Content Architect en owner van ContentMoon content plannen uittekent en realiseert en als docent-program director bij AP Hogeschool Antwerpen lesgeeft over content marketing en sustainable stories.

Andere boeken door Chris Van Gils

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Handelen. Samen. - Rik Vera 6

1 Inleiding 8

2 Waarover gaat duurzaamheid en duurzaamheidscommunicatie? 12
2.1 Duurzaamheid gaat over meer dan panda’s en bomen 13
2.2 Duurzaam ondernemen begrijp je niet zonder in het hoofd van Milton Friedman te kijken 16
2.3 De intrede van ‘people, planet, profit’ 17
2.4 Het kan beter dan ‘people, planet, profit’ – zegt de man die het zelf bedacht 18
2.5 Duurzaam ondernemen draait vandaag rond één centraal begrip: competitiviteit 19
2.6 Vertellen over wie je bent en wat je (niet) doet: dat is duurzaamheidscommunicatie 22
2.7 De wondere wereld van afkortingen: EU, VN, SDG, ESG, CSRD, ESRS, MVO, CSR 24
Interview met Victoria Hurth 29
Take-aways 37

3 Wie voor duurzaamheid gaat, pakt kansen 38
3.1 Duurzaamheid is verankerd in de maatschappij 40
3.2 De consument vervelt naar een bouwende burger 46
3.3 Informeren en verleiden rond een betere wereld 48
3.4 Waarom rapporteren over duurzaamheid een opportuniteit is 50
3.5 De effecten van transparante en wervende duurzaamheidscommunicatie 53
3.6 We worstelen met bekende struikelstenen 57
3.7 De X-industrie moet aan de bak 57
3.8 Van bedrijven wordt veel verwacht 64
3.9 Er is veel nieuws over duurzaamheid – en dat doet wat met een mens 70
3.10 De rol van de overheid in duurzaamheidscommunicatie 84
3.11 De impact van duurzaamheidsinfluencers en -creators 89
Reflecties van Solitaire Townsend 96
Take-aways 103

4 Het D-spot model: stappenplan 104
4.1 CHECK 1: De intuïtieve ‘D-spot’-check 108
4.2 STAP 1: De basis en je beleid helder op je netvlies 112
4.3 STAP 2: ESG-koppeling en materialiteitsoefening 117
4.4 STAP 3: Impact op duurzaamheidsdoel en merkreputatie 123
4.5 CHECK 2: D-spot-mapping (indexering) 127
4.6 STAP 4: Story items en story clusters 146
4.7 STAP 5: Stakeholderonderzoek en story building bricks 149
4.8 CHECK 3: Affiniteits- en ambitiecheck 153
Interview met Jorn Craeghs 154
Take-aways 161

5 Greenwashing, de communicatie-catch-22 162
5.1 Wat is greenwashing? 165
5.2 What’s in a name? 167
5.3 Welke risico’s loop je als merk, bedrijf of organisatie? 170
5.4 Hoe bewust is greenwashing?
En hoe zorg je ervoor dat je het niet onbewust doet? 174
5.5 Hoe vermijd je greenwashing? 175
5.6 Hoe reageer je op kritische stemmen? Hoe ga je om met kritiek? 178
Take-aways 181

6 Hoe communiceer je over jouw duurzaamheidsverhaal? 182
6.1 Van duurzaamheidsstrategie naar duurzaamheidscommunicatie: wie is je publiek? 186
6.2 Ontwikkel je verhaal 190
6.3 Welke toon? 203
6.4 Acht handelwijzen die je moet vermijden 206
6.5 In welke vorm breng je jouw verhalen? 209
6.6 Hoe breng je jouw verhalen? 222
6.7 Welke kanalen gebruik je? 223
6.8 Laat anderen jouw duurzaamheidsverhaal mee communiceren 230
6.9 Alles samenbrengen in een plan 246
6.10 Het D-spot-communicatiecanvas 247
6.11 Contentmarketing en duurzaamheidscommunicatie 249
Interview met Catherine Louies 252
Take-aways 257

7 Marketing en communicatie die op zich duurzaam is 258
7.1 Wat verstaan we onder content die inhoudelijk duurzaam is? 260
7.2 Slimme manieren om anders te denken over content 265
7.3 Fair trade en fair pay: creëer content met respect voor creators en de maatschappij 282
7.4 Een duurzaam wereldbeeld 301
7.5 Een contentdomein claimen en zo mensen helpen 305
7.6 Woord-wederwoord dialoog 309
Take-aways 313

8 The time is now! 314

9 Epiloog 320

Dankwoord 323
Over de auteurs 325
Registers 327
Eindnoten 331

Vergelijkbare boeken

  • De weg naar duurzaam ondernemen
    Jan Beyne
    De weg naar duurzaam ondernemen
    € 14,99
  • ESG-gids
    Karine Vandenberghe
    ESG-gids
    € 34,99
  • The Ripple effect
    Joke Claessen
    The Ripple effect
    € 34,99
  • Sustainable Storytelling
    Talita Kalloe
    Sustainable Storytelling
    € 34,99
  • Sterke merken, betere wereld
    Bart Brüggenwirth
    Sterke merken, betere wereld
    € 32,95

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Now we’re talking!
    Frank Weijers
    Now we’re talking!
    € 12,00
  • Goed verhaal
    Herman Wegter
    Goed verhaal
    € 24,99
  • Het Communicatie Model compact
    Wil Michels
    Het Communicatie Model compact
    € 19,50
  • Vaker in de media
    Janneke van Heugten
    Vaker in de media
    € 35,99
  • De woordvoerder
    Lukas Burgering
    De woordvoerder
    € 28,99
  • CRISIS
    Lukas Burgering
    CRISIS
    € 31,99

Dit boek staat op 1 boekenlijst...

  • Managementboek Redactie
    Nominaties PIM Marketing Literatuurprijs 2024

Net verschenen

Rubrieken

  • aanbestedingsrecht
  • aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • accountancy
  • algemeen juridisch
  • arbeidsrecht
  • bank- en effectenrecht
  • bestuursrecht
  • bouwrecht
  • burgerlijk recht en procesrecht
  • europees-internationaal recht
  • fiscaal recht
  • gezondheidsrecht
  • insolventierecht
  • intellectuele eigendom en ict-recht
  • management
  • mens en maatschappij
  • milieu- en omgevingsrecht
  • notarieel recht
  • ondernemingsrecht
  • pensioenrecht
  • personen- en familierecht
  • sociale zekerheidsrecht
  • staatsrecht
  • strafrecht en criminologie
  • vastgoed- en huurrecht
  • vreemdelingenrecht
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Do tell - Stap voor stap richting een sterk duurzaamheidsverhaal

        Do tell - Stap voor stap richting een sterk duurzaamheidsverhaal
        Bart Lombaerts , Ann Maes , Frederik Picard , Chris Van Gils
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Do tell - Stap voor stap richting een sterk duurzaamheidsverhaal

        Verwijder uw beoordeling