Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De verleidingsexplosie

Over moderne verleiding en hoe we ermee om kunnen gaan

Specificaties
Paperback, 259 blz. | Nederlands
Uitgeverij Aspekt | 1e druk, 2012
ISBN13: 9789461530745
Rubricering
Juridisch : Management
Uitgeverij Aspekt 1e druk, 2012 9789461530745
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

U kunt anderen beïnvloeden door te redeneren en te overtuigen, maar u kunt ook proberen ze te verleiden. U mikt dan niet op het verstand, maar op de emoties. Verleiding heeft eeuwenlang in een kwade geur gestaan, maar de verleider is inmiddels salonfähig geworden. Door tv en internet zijn de mogelijkheden anderen te verleiden enorm vergroot.

De laatste jaren heeft het verleiden zich in de omgang als een olievlek verspreid. Verleiding behoort nu tot het gebruikelijke repertoire van gerespecteerde politici, vertegenwoordigers van dienstverlenende instellingen en de overheid, programmamakers op de tv en kerkelijke leiders. Ook in de persoonlijke omgangsvormen speelt verleiding een steeds grotere rol.

Dit boek laat zien dat in de Westerse wereld - en zeker ook in Nederland - een ware verleidingsexplosie heeft plaatsgevonden. Waar komt deze explosie vandaan? Wat is de impact? Van welke technieken maken de nieuwe verleiders gebruik? Hoe herkent u ze en hoe kun je hier mee omgaan? Deze vragen staan in dit boek centraal.

Specificaties

ISBN13:9789461530745
Trefwoorden:reclame
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:259
Druk:1
Verschijningsdatum:7-1-2012
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
De verleidingsexplosie
Max Kohnstamm | 22 maart 2013
Het doel van marketeers in het algemeen en reclamemakers in het bijzonder is om het gedrag van consumenten te beïnvloeden. Om dat te bereiken bestaan in essentie drie middelen: dwingen, argumenteren of verleiden.
Lees verder

Over Kees de Both

Kees de Both is psycholoog, vertaler en auteur

Andere boeken door Kees de Both

Inhoudsopgave

1. De onstuitbare opkomst van de moderne verleiding
2. Het verleidingsscenario
3. Verleidingscommunicatie
4. Moderne beeldtaal en verleiding
5. Verleidelijke blikken in de modefotografie
6. Gedragsdragers, debatteertijgers en politieke marktveroveraars
7. De lokroep van de makelaar
8. Verleiders in dienst van het opperwezen
9. Standwerkers en verkooptactieken
10. Hoe 'Dhr. Van Dalen' Albert Heijn een handje hielp
11. De verleiding in Boer zoekt Vrouw
12. Al Gore: een Nobelprijs voor verleiding
13. Verleiding en gedragsverandering
14. Epiloog: Omgaan met moderne verleiding

Bronnen / Literatuur
Bijlagen: verleidwoorden uit het makelaarsrepertoire

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De verleidingsexplosie