Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Briljante businessmodellen

Een bijzondere benadering voor betere business

Specificaties
E-book, 328 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Boom | 1e druk, 2013
ISBN13: 9789462200395
Rubricering
Juridisch :
Boom Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2013 9789462200395
Onderdeel van serie Briljante businessmodellen
Direct te downloaden

Samenvatting

U hebt het gevoel dat uw organisatie het écht anders moet doen, maar u weet nog niet hoe. Toch vraagt de markt om nieuwe aanpakken. Laat u inspireren door bedrijven die het fundamenteel anders hebben gedaan en daarmee echt iets veranderd hebben in de levens van alle betrokkenen. Briljante businessmodellen biedt deze inspiratie en is praktisch toepasbaar voor uw eigen organisatie.

De briljante businessmodellen schitteren door verschil. Tegelijk zijn ze zonder uitzondering:
1. Visiegedreven vanuit de overtuiging hoe het echt anders moet.
2. Volhardend, radicaal en consequent in het businessmodel.
3. Baanbrekend in het leven van mensen en de spelregels in de markt.

Zestien briljante businessmodellen laten stuk voor stuk zien dat het onmogelijke mogelijk is op een verrassend eenvoudige manier. Ze raken u uit onverwachte hoek. Ervaar hoe:
- VOC & Raiffeisen het fundament hebben gelegd voor NV en coöperatie.
- Efteling & AFC Ajax onuitwisbare herinneringen maken.
- Ristorante D'O & Iittala het verhaal op tafel krijgen.
- Albert Heijn & Home Plus bieden wat mensen nog niet weten te willen.
- Duvel & Illy b(r)ouwen met ambachtelijke producten.
- IKEA & LinkedIn de klant aan het werk zetten.
- Zara & Zappos klantcontact de macht geven.
- Aravind & NH zorg aan veel meer klanten bieden voor lagere prijzen.

Specificaties

ISBN13:9789462200395
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:328
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:6-6-2013
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Briljante businessmodellen
Ingrid Spruit | 22 november 2013
Bepaalt een 'briljant' businessmodel het succes van een onderneming? Of helpt het juist 'briljante' ondernemingen te onderscheiden? In 'Briljante businessmodellen, een bijzondere benadering voor betere business' nemen Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed en Jennifer Op 't Hoog de lezer mee in hun fascinatie voor bedrijven die het anders doen en daarmee echt het verschil maken.
Hiervoor maken zij gebruik van zestien zorgvuldig gekozen, herkenbare cases en een goed onderbouwd en makkelijk hanteerbaar businessmodel. Een inspirerend boek voor (startende) ondernemers en managers op zoek naar eigenheid.
Lees verder
recensie
Briljante businessmodellen
Robert Buisman | 15 november 2013
De eerste zin van dit boek is veelbetekenend: 'Wij zijn gefascineerd door organisaties die echt verschil maken voor klanten, aandeelhouders en medewerkers'. Het is de kern van het boek 'Briljante businessmodellen – Een bijzondere benadering voor betere business' van Kemperman, Geelhoed en Op 't Hoog. De auteurs hebben, met bijdragen van twaalf andere case-auteurs, een werk samengesteld dat zowel een conceptueel kader geeft als praktische verhalen biedt over succesvolle bedrijven.
Lees verder

Over Jeroen Kemperman

Jeroen Kemperman is Senior Manager Strategie, Programma's en Investeringen bij Achmea, divisie Zorg & Gezondheid.

Andere boeken door Jeroen Kemperman

Over Jeroen Geelhoed

Jeroen Geelhoed is directeur Strategie en markt bij Breman Installatiegroep. Daarvoor was hij partner bij adviesbureau &samhoud. Hij schreef meerdere boeken, waaronder Plezier & prestatie, Kus de visie wakker, Creating lasting value en Briljante businessmodellen.

Andere boeken door Jeroen Geelhoed

Over Jennifer op 't Hoog

Jennifer op 't Hoog is Programmamanager Cocreatie met Partners bij divisie Zorg & Gezondheid van Achmea.

Andere boeken door Jennifer op 't Hoog

Inhoudsopgave

Inleiding
Waarom, wat?

1. Wat zijn de fundamenten voor een briljant businessmodel?
1.1 Visie van de organisatie
1.2 Positionering van het merk

2. Wat is een businessmodel?
2.1 Marktsegmenten
2.2 Waarde voor de klant
2.3 Levering
2·4 Operatie

3. Waardecreatie en totaalkader
3.1 Waardecreatie voor alle stakeholders
3.2 Conceptueel kader en volgorde

4. Onbewerkte briljanten: Grondleggers van bedrijfsmodellen
4.1 VOC: De handelspartner voor Azie - Jeroen Kemperman
4.2 Raiffeisen: Hilfe zur Selbsthilfe - Jeroen Geelhoed en Wim Geelhoed

5. Inspirerende briljanten: Onuitwisbare herinneringen maken
5.1 Efteling: Een Wereld vol Wonderen - Jennifer op 'f Hoog
5.2 AFC Ajax: Voetballers van de toekomst- Jeroen Kemperman en Job Kemperman

6. Stralende briljanten: Het verhaal op tafel krijgen
6.1 Ristorante D'O: Betaalbaar eten met een Michelin-ster - Jeroen Geelhoed
6.2 Iittala: Tijdloos ontwerpen tegen 'throwawayism' - Jennifer op 't Hoog

7. Dagelijkse briljanten: Inspelen Op wat mensen nog niet weten dat ze willen
7.1 Albert Heijn: Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar - Jeroen Kemperman
7.2 Home Plus: Je kunt er boodschappen doen ... rara, wat is het? - Thomas Bachet en Raheel Raisi

8. Authentieke briljanten: B(r)ouwen met ambachtelijke producten
8.1 Duvel-Moortgat: Speciaal bier uit Belgie - Jennifer op 't Hoog, Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jaap van den Berg en Barbara Soedjak
8.2 Illycaffe: De kunst van koffie - Karen Willemsen

9. Doe-het-zelfbriljanten: De klant aan het werk zetten
9.1 IKEA: Samen met klanten, voor iedereen - Jennifer op 't Hoog
9.2 Linkedln: Relationships matter - Mitchell van Koert

10. Omgekeerde briljanten: Klantcontact aan de macht
I0.1 Zara: Faster fashion - Liedewij Trampe en Jeroen Kemperman
10.2 Zappos.com: Delivering happiness - Jeroen Geelhoed en Julian Kruis

11. Groeibriljanten: Lagere prijzen, meer klanten, grotere schaal
11.1 Aravind Eye Hospital: Zicht voor iedereen - Julian Kruis, Barbara de Greeff en Jeroen Gee!hoed
11.2 Narayana Hrudayalaya: Cardiologie aan de lopende band - Raymond Fafié

12. Conclusies: Reflecties en inzichten voor het creëren van briljante businessmodellen
12.1 Wat kunnen we leren van de briljante cases?
12.2 De acht opvallende lessen uit zestien cases
12.3 De vier algemene fasen van briljante businessmodellen

Belangrijkste begrippen en definities
Bronnen
Over de auteurs
Dankwoord

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Briljante businessmodellen