Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Juridische boeken
Alle juridische boeken
  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
Boeken Strategisch management Strategic Management in a Turbulent World
Strategic Management in a Turbulent World
Norbert Greveling

Norbert Greveling is strategieconsultant, procesbegeleider en soms coach bij veranderingstrajecten in het bedrijfsleven en de zorg.

Meer over de auteurs
Norbert Greveling, Roland Bushoff

Strategic Management in a Turbulent World

Learning how to make your organization future-proof

Specificaties
Paperback, 296 blz. | Engels
Boom | 1e druk, 2020
ISBN13: 9789462762947
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
Boom 1e druk, 2020 9789462762947
Paperback | EN € 40,50 E-book | NL € 39,95
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
40,50
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

A new and refreshing approach for managers, advisors and students with challenging terminology and insights to make organizations future-proof.

This book describes a new paradigm about strategic managing. Aimed at leaders to keep a future-proof course in turbulent times by making the right strategic choices for their organization. Well-known strategy models and approaches for strategy development are hardly applicable for making and implementing strategic choices in the current age of increasing turbulence and disruption.

With years of experience as manager, consultant and professor in strategic management, Norbert Greveling and Roland Bushoff share a holistic way of looking at organizations and a new way of thinking about being future-proof, a clear task for leaders and a dynamic way of working, while keeping a future-proof course. An inspiring book with which the authors offer practical tools for managers that want to strengthen the future of their organizations. New insights and views on strategic management are complemented with telling examples and the authors provide a clear context for the well-known strategy models and theories. You can start using the methodology today.

“This book provides a contemporary approach for strategic management. It deals with the intense dynamics that leaders are facing when working on the future success of their organization. The authors introduce adequate and practical theories, models and tools for leaders to work with. We have selected this book as the core material for the strategic management courses in our MBA programs, worldwide.”
— Marcel van der Ham, dean Business School Nederland

Trefwoorden

strategisch management   toekomstbestendigheid   leiderschap   strategische leiding   turbulentie   organisatie   strategische wendbaarheid   strategische keuzes   digitale transformatie   businessmodel   verandermanagement   innovatie   disruptie   strategisch denken   holistisch denken   vuca   strategische aandachtsgebieden   bedrijfsmodel   organisatiemodel   bedrijfsspel   platformeconomie   purpose   strategische vernieuwing   verandering   belanghebbenden   strategische initiatieven   dynamische strategie   strategische verkenning   holistische benadering   ecosystemen  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789462762947
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:296
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:13-1-2020
Hoofdrubriek:Management

Over Norbert Greveling

Norbert Greveling is strategieconsultant, procesbegeleider en soms coach bij veranderingstrajecten in het bedrijfsleven en de zorg. Zijn aandachtsgebieden zijn strategieontwikkeling, strategische samenwerking, besturing, ondernemerschap en innovatie, waarbij hij vooral wil bijdragen aan het versterken van de toekomstbestendigheid van organisaties. Greveling werkt vanuit Business Fit-ality, een management adviesbureau dat hij eind 2003 heeft opgericht, nadat hij een aantal jaren heeft gewerkt als senior partner bij Twynstra Gudde. Daarvoor werkte hij ca. vijftien jaar bij IBM Nederland, waar hij o.a. directeur is geweest van de IBM Consulting Group. Inmiddels heeft hij honderden opdrachten uitgevoerd bij zowel multinationals als bij middelgrote en kleinere organisaties. Hij is in 1990 gepromoveerd in Technische Bedrijfskunde aan de TU Eindhoven, waar hij in 1985 cum laude is afgestudeerd.

Andere boeken door Norbert Greveling

Bekijk alle boeken

Over Roland Bushoff

Ir. Roland Bushoff (1961) begeleidt organisaties bij het maken van strategische keuzes en het realiseren van strategische veranderingen. Hij heeft veel ervaring in de financiële sector, waarbij het accent van zijn opdrachten vaak ligt op het herinrichten van organisaties, het efficiënter inrichten van de bedrijfsvoering en het versterken van de commerciële gerichtheid. Roland voelt zich zeer betrokken bij de organisaties die hij adviseert en combineert een pragmatische aanpak met een sterke theoretische ondergrond. Daarbij laat hij ontwerpen en realiseren van veranderingen hand in hand met elkaar gaan. Roland is als managementconsultant werkzaam bij Voogt Pijl & Partners en heeft daarvoor jarenlang gewerkt als partner bij Twynstra Gudde. Daarnaast is hij als associate professor voor strategisch management verbonden aan Business School Nederland waar hij docent is in het MBA-programma. Bovendien heeft hij inmiddels honderden managers begeleid bij hun afstuderen. Roland heeft technische bedrijfskunde gestudeerd aan de TU Eindhoven. Hij is (mede)auteur van diverse publicaties, met als meest recente Business simplicity, Resultaatverbetering door focus op eenvoud (2012) en Op weg naar nieuwe businessmodellen; Verzekeraars aan zet (2013).

Andere boeken door Roland Bushoff

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Prologue 9
Preface 11

1 Introduction 13
1.1 Historical perspective 15
1.2 The perfect strategy 17
1.3 A new era 18
1.4 Unprecedented turbulence 22
1.5 Disruptive effects 23
1.6 Future-proofing under pressure 25
1.7 New paradigm 26
1.8 Reading guide 27

PART I STRATEGIC MANAGING 29
Reading guide part I 31

2 Strategic perspectives 33
2.1 Interest groups 36
2.2 Dimensions 40
2.3 Domains within organizations 44
2.4 Strategic focus areas 45
2.5 Intermezzo 56
2.6 A holistic view 57
2.7 In conclusion 59

3 Future-proof organizations 61
3.1 Health 64
3.2 Attractiveness 71
3.3 Future-proofing 77

4 Strategic managing 81
4.1 Choices and results 83
4.2 Dynamic process 85
4.3 The objective of strategic managing 87
4.4 Core tasks of leaders 88
4.5 Building blocks 97
4.6 Cognitive skills of leaders 98
4.7 Strategic leadership 99
4.8 Systematic approach 100
4.9 Strategic innovation 101
4.10 The future of strategic managing 102

Closing part I 104

PART II STRATEGIC CHOICEs 107
Reading guide part II 109

5 Purpose 111
5.1 Creating direction 114
5.2 Strategic issues in creating direction 114
5.3 Building blocks for ambition 115
5.4 Building blocks for motives 117
5.5 The influence of turbulence 119
5.6 Purpose Canvas 120
5.7 Key questions and strategy models for purpose 120
5.8 In conclusion 122

6 Foundation 123
6.1 Creating value 125
6.2 Business model 129
6.3 Organization model 138
6.4 Renewing the foundation 147
6.5 Key questions and strategy models for the foundation 148
6.6 In conclusion 149

7 Playing field 151
7.1 Creating space 153
7.2 Business game 157
7.3 Organizational construction 168
7.4 Redesigning the playing field 178
7.5 Key questions and strategy models for the playing field 183
7.6 In conclusion 185

8 Activities 187
8.1 Creating output 189
8.2 Operating model 192
8.3 Collaboration model 200
8.4 New activities 206
8.5 Key questions and strategy models for the activities 208
8.6 In conclusion 209

9 Performance 211
9.1 Interpreting and learning 214
9.2 Strategic focus areas for interpreting and learning 215
9.3 Which results? 219
9.4 Indicators for future-proofing 220
9.5 In conclusion 225

10 Coherent choices about the larger whole 227
10.1 The larger whole 229
10.2 Making consistent choices 232
10.3 Backbone 233
10.4 Strategic agility 234
10.5 Key questions for the whole 236
10.6 In conclusion 237

Closing part II 238

PART III STRATEGIC MANAGING IN PRACTICE 239
Reading guide Part III 241

11 The process of strategic managing 243
11.1 Strategic initiatives 246
11.2 Stages in the process 249
11.3 Strategic review 251
11.4 Strategic exploration 252
11.5 Strategic change 253
11.6 Operational execution 255
11.7 Success factors 256
11.8 The role of supervisors 257
11.9 Strategic managing for investors 257
11.10 In conclusion 259

12 Directing the process of strategic managing 261
12.1 The importance of strategic managing 263
12.2 The design of the strategic management process 264
12.3 Activities of the directing team 265
12.4 Formation of teams 267
12.5 Governance criteria 268
12.6 Required competencies 269
12.7 In conclusion 270

Closing part III 271

Appendices 273
A Schematic representation of the methodology 275
B Glossary Strategic Managing 279
Index 285
About the authors 291

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Strategisch managen in turbulente tijden
    Roland Bushoff
    Strategisch managen in turbulente tijden
    € 51,95
  • KPI's die wél werken
    Peter Geelen
    KPI's die wél werken
    € 34,90
  • Nooit meer managen - Waarom een integrator geld bespaart en winst oplevert
    Angélique Piternella
    Nooit meer managen - Waarom een integrator geld bespaart en winst oplevert
    € 28,99
  • Kunstwerkt - Succesvol innoveren met de kunstenaarsmindset
    Janine van Iperen
    Kunstwerkt - Succesvol innoveren met de kunstenaarsmindset
    € 25,50
  • Morele dilemma's in de boardroom
    Mijntje Lückerath-Rovers
    Morele dilemma's in de boardroom
    € 32,50
  • Business Analysis Techniques
    James Cadle
    Business Analysis Techniques
    € 74,47

Net verschenen

Rubrieken

  • aanbestedingsrecht
  • aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • accountancy
  • algemeen juridisch
  • arbeidsrecht
  • bank- en effectenrecht
  • bestuursrecht
  • bouwrecht
  • burgerlijk recht en procesrecht
  • europees-internationaal recht
  • fiscaal recht
  • gezondheidsrecht
  • insolventierecht
  • intellectuele eigendom en ict-recht
  • management
  • mens en maatschappij
  • milieu- en omgevingsrecht
  • notarieel recht
  • ondernemingsrecht
  • pensioenrecht
  • personen- en familierecht
  • sociale zekerheidsrecht
  • staatsrecht
  • strafrecht en criminologie
  • vastgoed- en huurrecht
  • vreemdelingenrecht
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategic Management in a Turbulent World

        Strategic Management in a Turbulent World
        Norbert Greveling , Roland Bushoff
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Strategic Management in a Turbulent World

        Verwijder uw beoordeling