, , , e.a.

Het onoverwinnelijke bedrijf

Hoe je de organisatie voortdurend opnieuw kunt uitvinden met 's werelds beste businessmodellen

Specificaties
Gebonden, 400 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2020
ISBN13: 9789462763203
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
Boom 1e druk, 2020 9789462763203
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis | Gratis verzonden

Samenvatting

Het langverwachte vervolg op de internationale bestsellers Business Model Generatie en Waarde Propositie Ontwerp.

- Je houdt nu een handboek vast voor ‘s werelds betere businessmodellen.
- Gebruik het als inspiratie voor je portfolio van nieuwe ideeën en productaanpassingen
- Ontwerp en cultuur van innovatie en transformatie en creëer…

Het onoverwinnelijke bedrijf is het nieuwste boek van Alex Osterwalder en Yves Pigneur, auteurs van de internationale bestseller Business Model Generatie (in Nederland al ruim 50.000 verkocht), waarmee zij de manier hebben veranderd waarop bedrijven nieuwe producten creëren.

Het onoverwinnelijke bedrijf laat zien hoe sommige van ’s werelds meest succesvolle bedrijven erin slaagden superieure bedrijfsmodellen te bouwen en zichzelf opnieuw uit te vinden, terwijl anderen faalden.

Osterwalder en Pigneur onthullen hoe bedrijven als Amazon, IKEA, Airbnb, Microsoft en Logitech bedrijfssectoren hebben kunnen ontwrichten en zichzelf hebben kunnen omvormen tot bedrijven die in staat zijn zich veerkrachtig aan te passen en zichzelf voortdurend kunnen heruitvinden. De auteurs laten zien hoe “het onoverwinnelijke bedrijf” zowel is uitgerust om nieuwe mogelijkheden te zoeken en te exploiteren, als om zijn bestaande business te laten groeien.

Uitgevoerd in hardcover met opvallend vierkleurendesign en boordevol praktische visuals en tools, Het onoverwinnelijke bedrijf is een onmisbaar boek voor managers, ondernemers en innovatieprofessionals.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789462763203
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:400
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:10-12-2020
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
The Invincible Company - 'Een volledig handboek'
Marianne Eussen | 14 augustus 2020
Met The Invincible Company hebben Alex Osterwalder en Yves Pigneur (e.a.) een boek geschreven dat hun eerdere bestsellers als Business Model Generation en Testing Business Ideas integreert. Ze grijpen terug op deze ideeën en maken transformatie en innovatie bijna tot een invuloefening. 
Lees verder

Over Alexander Osterwalder

Dr. Alexander (Alex) Osterwalder is een van 's werelds meest invloedrijke strategie- en innovatiedeskundigen, een toonaangevende auteur, ondernemer en veelgevraagd spreker wiens werk de manier waarop gevestigde bedrijven zaken doen en hoe nieuwe ondernemingen ontstaan, heeft veranderd. Als een van de belangrijkste managementdenkers van deze tijd, staat Osterwalder bekend om het vereenvoudigen van het strategieontwikkelingsproces en het omzetten van complexe concepten in heldere toepasbare visuele modellen. Samen met Yves Pigneur bedacht hij het Business Model Canvas en het Value Proposition Canvas.

Andere boeken door Alexander Osterwalder

Over Yves Pigneur

Dr. Yves Pigneur is sinds 1984 Professor of Management Information Systems aan de Universiteit van Lausanne, en werkte als gasthoogleraar aan Georgia State University, Hong Kong University of Science and Technology en de University of British Columbia. Pigneur won in 2015 de Thinkers50 Strategy Award. Hij is hoofdredacteur van de academische krant 'Systèmes d'Information & Management' (SIM), en schreef samen met Alexander Osterwalder de internationale bestseller 'Business Model Generatie: Een handboek voor Visionairs, Game Changers en Uitdagers'. Hij behaalde zijn doctorsgraad aan de Universiteit van Namen, België.

Andere boeken door Yves Pigneur

Over Alan Smith

Alan Smith is obsessed with design, business, and the ways we do them. He helped create the Value Proposition Canvas with Alex Osterwalder and Yves Pigneur, and the breakthrough design for Business Model Generation. He co-founded Strategyzer.

Andere boeken door Alan Smith

Inhoudsopgave

1 Tool
The Portfolio Map p. 10
Explore Portfolio p. 14
Exploit Portfolio p. 27
Explore and Exploit p. 37

2 Manage
Strategic Guidance p. 50
Explore Portfolio Management p. 70
Exploit Portfolio Management p. 109

3 Invent Pattern Library
Frontstage Disruption p. 142
Backstage Disruption p. 162
Profit formula Disruption p. 188
Assessment Questions for Leaders p. 212

4 Improve Pattern Library
Value Proposition Shifts p. 230
Frontstage Driven Shifts p. 242
Backstage Driven Shifts p. 254
Profit Formula Driven Shifts p. 266
Questions for Leaders p. 280

5 Culture
The Culture Map p. 296
Designing an Exploration Culture p. 308
Innovation Culture Readiness Assessment p. 314

Net verschenen

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Het onoverwinnelijke bedrijf