Bordwerk en aantekeningen
Slow teaching in de 21e eeuw
Samenvatting
Instructie wint aan kracht als je hierbij op het bord schrijft. Het maakt niet uit of dit nu een krijtbord, een whiteboard of een smartboard is. Via het bord deel je kennis met de leerlingen door middel van teksten, plaatjes, animaties en video’s.
Maar hoe gebruik je het bord optimaal? In dit boek pleit de auteur voor ‘slow teaching’ waarbij bordwerk zorgvuldig wordt opgebouwd en geordend, leerlingen aantekeningen maken en de leerstof stapsgewijs en grondig wordt onderwezen én geleerd.
Kennis vanuit honderden jaren onderwijservaring wordt in dit boek gecombineerd met de nieuwste wetenschappelijke inzichten en technieken.
Trefwoorden
onderwijs bordwerk onderwijsmethoden slow teaching schoolbord klassikaal onderwijs instructie leermiddel collectieve onderwijskennis onderwijsgeschiedenis didactiek smartboard whiteboard krijtbord kennisoverdracht leerstrategieën visuele ondersteuning aantekeningen maken leerkrachtvaardigheden onderwijsrevolutie magneetbord onderwijstechnieken informatieverwerking flanelbord stapsgewijs leren
Trefwoorden
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht