Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

BrandSimple

Over merken en branding zijn bijzonder veel boeken verschenen. Logisch, want het wordt steeds moeilijker voor merken om zich te onderscheiden in de niet aflatende stroom van producten en boodschappen die dagelijks over ons als consumenten wordt uitgestrooid. Het onderwerp is populair, maar veel boeken verzanden in (semi-) wetenschappelijke gemeenplaatsen over de theorie achter het merk.

Martin Danko | 22 mei 2013

Alan Adamson, de auteur van 'BrandSimple', erkent dat er al veel literatuur over dit vakgebied is verschenen en voegt daarbij toe dat het niet zijn bedoeling is om literatuur te schrijven, maar een praktische handleiding. Daar is hij prima in geslaagd! 'BrandSimple' is zeer toegankelijk geschreven en op bijna iedere pagina voorzien van praktijkvoorbeelden die voor iedereen herkenbaar zijn, hoewel het allemaal Amerikaanse voorbeelden zijn. Na een zeer korte inleiding in de, naar de mening van Adamson relevante, geschiedenis van merken duikt het boek al snel de praktijk in van het hoe. Daar spreekt ook de kracht uit: in plaats van theorieën geeft Adamson een stappenplan dat duidelijk aangeeft wat je moet doen om een merk te bouwen. De ruime ervaring van de auteur bij diverse A-merken, reclamebureaus en inmiddels 20 jaar bij een bureau gespecialiseerd in het ontwikkelen van merken druipt van de pagina?s. Als enige minpunt zou eventueel aangemerkt kunnen worden dat het soms te veel neigt naar zelfverheerlijking en reclame voor zijn eigen bureau, maar dat vergeef je Adamson. Dit boek biedt een zeer praktische handleiding voor het bouwen en onderhouden van een - of meerdere - merken en is interessant en onderhoudend. Het bevat een 5-stappenplan hoe branding werkt en als uitsmijter geeft het een top-10 van kernpunten. Een absolute aanrader voor iedereen die met merken en branding te maken heeft!

Over Martin Danko
Martin Danko is Principal Consultant bij Chordiant Software en NIMA C-docent bij SRM.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden