Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Advocaat van de duivel

Kruip in bed bij je klanten, betaal jezelf 1000 euro per uur en negeer urgente taken. Het zijn zomaar drie van de 100 tips die Caspian Woods u geeft in zijn boek 'Advocaat van de Duivel'. Elke tip heeft een prikkelende, vragen oproepende en soms zelfs hilarische naam. Bedoeld om u even wakker te schudden en aan het denken te zetten, en dat werkt.

Daniëlle de Jonge | 27 augustus 2013 | 2-3 minuten leestijd

Al lezende in 'Advocaat van de duivel' van Caspian Woods ontdekt u natuurlijk waar het echt om gaat. Het is immers niet de bedoeling dat u daadwerkelijk bij uw klant in bed stapt. Wel is het van belang om te weten waar hij of zij wakker van ligt en te kijken hoe u hen een goede nachtrust kunt bezorgen dankzij uw product of dienst. En het idee om 1000 euro per uur verdienen zorgt er vooral voor dat u eens goed onder de loep neemt wat u wilt (of zou moeten) verdienen. En hoe u dat kunt doen, niet te vergeten. De urgente taken hoeft u ook niet echt te negeren. Wat daarentegen de crux is voor efficiënt werken is legt de auteur u uit. Het boek triggert aan alle kanten. De cover, de titel en subtitel, de namen van de hoofdstukken en de stijl waarin het is geschreven. Snel, actiegericht en enthousiasmerend.

Elk hoofdstuk en dus elke tip beslaat maximaal twee pagina's. Aan u de keuze: lees het boek in een paar uurtjes uit en ga met een brok energie – en een grote glimlach – aan de slag in uw dagelijkse praktijk. Of pak het boek er gedurende een aantal weken elke dag bij en pak steeds een nieuwe tip aan. U kunt ook kiezen om te beginnen met het deel waar u het meeste mee heeft. Is het leiderschap, strategie of innovatie? Of toch eerder sales en marketing, personeel of financiën? En niet te vergeten: uw persoonlijke ontwikkeling, want ook dat komt aan bod. Ik ben ervan overtuigd dat u met grote regelmaat blij wordt van de inspiratie die u krijgt bij het lezen. Door het gemak waarmee u het boek leest, voelt het ook niet direct alsof u voor een zware taak staat. Terwijl de dieper liggende doelen zonder meer van grote betekenis kunnen zijn voor uw zakelijke succes. U wordt uitgedaagd om uw bedrijf en uw functioneren kritisch te bekijken. Soms confronterend, soms geruststellend omdat u de zaken goed op orde heeft. Om het u gemakkelijk te maken geeft de auteur bij elk hoofdstuk drie actiepunten. Ik ga weer verder met de actiepunten die voor mij nog openstaan. U wens ik veel succes en plezier met 'niet doen wat iedereen doet'.

Over Daniëlle de Jonge

Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden