
Lees verder
Bij hun pogingen om klantgerichter te worden, worden veel organisaties in de weg gezeten door verouderde systemen en strategieën die hun wortels hebben in een productgerichte kijk op de wereld. Om de verandering van een productgerichte onderneming naar een klantgerichte onderneming soepel te laten doorlopen, hebben de auteurs van 'Driving Customer Equity' een model ontwikkeld dat hierbij helpt. Het model is bedoeld om de waarde van klanten te maximaliseren.
Zij onderscheiden daartoe drie factoren die bepalend zijn voor de waarde van de klantengroep van een onderneming: 'value equity', 'brand equity' en 'retention equity'. Vervolgens laten zij zien hoe ondernemingen door een combinatie van deze waardedrijvers de waarde van de klantengroep kunnen verhogen.
Daarbij komt ook de zogenaamde klantenpiramide aan de orde, een methode om klanten te segmenteren op basis van hun lange-termijn potentieel. Hierdoor wordt duidelijk gemaakt of het voor een onderneming rendabel is wel of niet te investeren in bepaalde (groepen) klanten.
customer equity klantenbinding klantentrouw customer relationship management klantwaarde retention equity brand equity value equity marketing klantgerichtheid klantenpiramide klantenwisselingsmatrix strategie klantensegmentatie klantbehoud strategisch management levenslange klantwaarde winstgevendheid van klanten klantervaring klantgedrag marketingstrategie internetmarketing concurrentievoordeel merkloyaliteit klanttevredenheid herhalingsaankopen merkimago branchestrategie marktaandeel klantrelatiebeheer
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books