Lees verder
Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is adviseur, auteur en spreker op het gebied van klantgericht ondernemen, strategie en marketing. Door zijn ervaring is hij goed thuis in vele strategische vraagstukken en het toenemend belang van de ‘de klant’ als onderscheidende factor. Sjors schreef o.a. Wendbare strategie op één A4, Zorgmarketing in de praktijk en CRM in de praktijk.
Meer over Sjors van LeeuwenZorgmarketing in de praktijk
Succesvol invoeren van marketing in de gezondheidszorg
Samenvatting
Door toenemende marktwerking en kritischer wordende consumenten wordt marketing steeds belangrijker voor organisaties in de gezondheidszorg. Zorgaanbieders moeten concurreren en nog beter inspelen op de wensen en behoeften van zakelijke en particuliere klanten. Zorgmarketing is daarbij een onmisbaar hulpmiddel. In 'Zorgmarketing in de praktijk' passeren een groot aantal marketingthema's de revue. Het boek geeft een actueel beeld van de stand van zaken van marketing in de gezondheidszorg en de uitdagingen waarvoor zorgaanbieders zich gesteld zien.
'Zorgmarketing in de praktijk' bevat praktische handvatten voor het opstellen en invoeren van een marketingstrategie. Het boek legt de link tussen theorie en praktijk, tussen strategie en implementatie en tussen denken en doen en helpt zorgorganisaties om marktgerichter, klantgerichter en succesvoller te worden. Het boek bevat meer dan honderd marketingvoorbeelden van een breed scala aan zorgverleners.
'Zorgmarketing in de praktijk' biedt tal van nuttige inzichten en tips en is bestemd voor iedereen die zich bezighoudt of te maken krijgt met het opstellen en uitvoeren van marketingplannen in de gezondheidszorg.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Over Sjors van Leeuwen
Inhoudsopgave
1. Marketing in de zorg vraagt speciale aanpak
2. Heldere bedrijfsstrategie vormt de basis
3. Analyseren van de markt en omgeving
4. Bouwstenen van zorgmarketing
5. Merkstrategie essentieel bij zorgmarketing
6. Accountmanagement voor de zakelijke markt
7. Klantsegmentatie en klantgroepen
8. Klanten winnen en houden in de zorg
9. Succesvol innoveren in de zorg
10. Ontwikkelen van nieuwe zorgproducten en -diensten
11. Zorgdomotica als marketinginitiatief
12. Toenemende kansen door elektronisch zakendoen
13. Marketingprofessionals aan het woord
14. Fundamenten voor bedrijfsstrategie en marketing
15. Praktische marketingtips
Onderzoek 'Wie houdt zich bezig met zorgmarketing?'
Vaak samen gekocht
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht