Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Klant-DNA

Hoe je klantgericht werken in de haarvaten van je organisatie krijgt

Specificaties
E-book, 168 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Boom | 1e druk, 2024
ISBN13: 9789024429028
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
Boom Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2024 9789024429028
Direct te downloaden

Samenvatting

'Klant-DNA' staat boordevol praktische tips en handvatten om een klantgerichte cultuur in organisaties continu te verbeteren

Klantgericht werken is voor organisaties van steeds groter belang. Hoe kom je nu van alleen meten van klanttevredenheid naar echte klantgerichtheid in de haarvaten van je organisatie? Zodat je een sterke, klantgerichte organisatie bouwt die succesvol blijft in een steeds veranderende markt?

In 'Klant-DNA' wordt op een hele praktische manier verwoord hoe leiders, coaches en veranderaars succesvol de cultuur kunnen beïnvloeden. Een cultuur van vertrouwen, samenwerken, van elkaar leren en continu bijsturen. Want deze eigenschappen zijn cruciaal om snel te kunnen inspelen op nieuwe klantwensen en marktveranderingen. De leiders van morgen zijn immers degenen die succesvol continu de organisatiecultuur beïnvloeden en verbeteren.

Met dit praktische boek krijg je een beter beeld van de organisatiecultuur die je nodig hebt. Naast een concreet verhaal boordevol ervaringen, krijg je allerlei praktische tips, workshopideeën en interventiemogelijkheden aangereikt om deze cultuur vorm te geven en te borgen in het DNA van de organisatie.

Specificaties

ISBN13:9789024429028
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:168
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:1-3-2024
Hoofdrubriek:Management
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Klant-DNA - ‘Een mooie leidraad’
Eric van Arendonk | 26 maart 2024
Klantgericht werken is voor organisaties van steeds groter belang. Hoe krijg je echte klantgerichtheid in de haarvaten van je organisatie? Zodat je een sterke, klantgerichte organisatie bouwt die succesvol blijft in een steeds veranderende markt? Met deze omschrijving geven de auteurs van ‘Klant-DNA’ de inhoud van hun boek weer.
Lees verder
recensie
Klant DNA - Van harte aanbevolen
Henny Portman | 8 januari 2024
‘Klant DNA – Hoe je klantgericht werken in de haarvaten van je organisatie krijgt’ van Peter Koning en Martijn Stuiver is eigenlijk twee boeken in één. Een businessroman en een praktijkboek.
Lees verder

Over Peter Koning

Peter Koning is auteur, spreker en oprichter van Re:lead. Hij adviseert, coacht, inspireert en traint leidinggevenden. Met ruim 15 jaar ervaring begeleidt hij managementteams met hele praktische tips en handvatten. Samen met enkele bedrijven heeft hij praktische tools ontwikkeld die door steeds meer bedrijven worden gebruikt.

Andere boeken door Peter Koning

Over Martijn Stuiver

Martijn Stuiver is organisatieantropoloog & coach en al jaren actief in agile omgevingen. Hij heeft een unieke kijk op welke cultuur er nodig is om agile & klantgericht denken echt succesvol te maken (being agile). Veel transities mislukken of blijven aan de oppervlakte hangen. Daarnaast komen ook andere cultuurtransities om de hoek kijken zoals naar DevOps, Engineering en bijvoorbeeld veiligheid of eigenaarschap. In 'Klant-DNA' wordt op een hele praktische manier verwoord hoe leiders, coaches en veranderaars succesvol de cultuur kunnen beïnvloeden. Een cultuur van vertrouwen, samenwerken, van elkaar leren en continu bijsturen? De leiders van morgen zijn immers degenen die succesvol continu de organisatiecultuur beïnvloeden en verbeteren. Jij hebt meer invloed dan je denkt!

Andere boeken door Martijn Stuiver

Inhoudsopgave

Inleiding 7

Deel 1 Het verhaal 9
Proloog 11
1 Verveeld 15
2 Schuld 18
3 Thuis 22
4 Feiten 24
5 Sophia 29
6 Boy Scout Rule 36
7 Informele leider 41
8 Grensoverstijgend 45
9 Proeven 48
10 Olifant 52
11 Eerste stapje 55
12 Licht 58
13 Voetbalcoach 61
14 Tweede tegenslag 63
15 Crisis 66
16 Slapeloos 70
17 Kwetsbaar 72
18 Failliet of niet 75
19 Alles of niets 78
6 Klant-DNA
20 Presentatie 80
21 Interim 84
22 Cultuurverandering
23 Epiloog 91

Deel 2 Het DNA-model 95
Introductie van Het DNA-model 97

1 Focus 1: Ontdekken & steunen ander gedrag 105
Stap 1: Waarom wil je een cultuurverandering? 108
Stap 2: Wat is de cultuurdelta? 114

2 Focus 2: Successen vieren & veerkracht 127
Stap 3: Wat is het groene en rode gedrag? 132
Stap 4: Maak nieuwe helden succesvol 137

3 Focus 3: Verankeren & borgen 151
Stap 5: Creëer ritme en borg de verandering 153

4 De reis naar klant-DNA 161

Over de auteurs 163
Bronnen 165

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Klant-DNA