Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Businessplan op 1 A4 - Word succesvoller met OGSM

Specificaties
E-book, 154 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Business Contact | 8e druk, 2015
ISBN13: 9789047008422
Rubricering
Juridisch :
Business Contact Epub met watermerkbeveiliging 8e druk, 2015 9789047008422
Direct te downloaden

Samenvatting

Iedereen heeft plannen, maar we realiseren ze vaker niet dan wel. Dat komt omdat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben. Met dit boek leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt.

De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja je leest het goed: één A4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten.

De methodiek is wereldwijd bewezen effectief. Vele organisaties werken er al jarenlang mee, zoals de NASA, Procter & Gamble en Coca-Cola. Aan de slag dus als je nog succesvoller wilt zijn!

Specificaties

ISBN13:9789047008422
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:154
Druk:8
Verschijningsdatum:5-2-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Over Marc van Eck

Marc van Eck is oprichter en managing director van New Growth Strategies en heeft de afgelopen 20 jaar talloze merken en organisaties geholpen met hun positionering in allerlei branches. Hij is tevens voorzitter van het college van register marketeers, spreker, initiatiefnemer van de Internal Branding vakgroep van het NIMA, distinguished lecturer Nyenrode, auteur van diverse bestsellers.

Andere boeken door Marc van Eck

Over Ellen van Zanten

Ellen van Zanten is partner van strategisch marketingadviesbureau Business Openers.

Andere boeken door Ellen van Zanten

Inhoudsopgave

Voorwoord
Zelftest: Heb je een businessplan op 1 A4 nodig?
Over de auteurs
Inleiding

1. Korte uiteenzetting OGSM
2. Het ontstaan van OGSM
3. Het OGSM-proces
A: D.I.T. is succes
B: Een OGSM maken vanuit kracht: Cirkel van Invloed en Cirkel van Betrokkenheid
4. De voorbereiding
A: Positionering
B: Business analyse: SWOT en confrontatiematrix
5. Het DNA van strategisch denken: Doel door Doen
6. De 'O' van Objective
7. De 'G' van Goals
8. De 'S' van Strategies
9. De 'M' van Measures
10. Cascadering: het doorvertalen van het OGSM naar afdelingen en personen
11. De opvolging van het OGSM
12. Tot slot

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Businessplan op 1 A4 - Word succesvoller met OGSM