Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Reputatie onder druk

Het managen van reputaties in een veranderende samenleving

Specificaties
Paperback, 154 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2014
ISBN13: 9789462201286
Rubricering
Juridisch : Management
Boom 1e druk, 2014 9789462201286
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen

Samenvatting

Reputatiemanagement en crisiscommunicatie zijn cruciaal in een tijd waarin thema's als vertrouwen, ethiek en transparantie centraal staan. Organisaties, bedrijven en bestuurders liggen onder een vergrootglas; ze waren nog niet eerder zo kwestbaar als tegenwoordig. Denk aan Shell en Nigeria, T-Mobile en Youp van 't Hek, of de examenfraude bij InHolland. De omgeving rekent, geholpen door internet en social media, keihard met u af als er zich onrechtmatigheden voordoen. Een zorgvuldig opgebouwde reputatie is dan in een oogwenk weer afgebroken. 'Responsiveness', ofwel: de vraag of, en hoe snel u reageert in geval van een crisis, bepaalt of uw reputatie overleeft of sneuvelt.

Reputatie/crisisexpert Frank Peters zet in dit boek uiteen hoe een reputatie wordt gevormd. Hij legt uit hoe de druk op reputaties toeneemt en hoe u daar het beste mee om kunt gaan. U krijgt praktische handvatten voor het bouwen, beschermen en redden van uw reputatie, met daarbij veel onmisbare adviezen van toppers uit het vakgebied van reputatiemanagement. De vraag is immers niet óf er ooit een crisis komt, maar wanneer ...

Frank Peters is gespecialiseerd in corporate reputatiemanagement en crisiscommunicatie. Zijn werk is diverse malen erkend met Nederlandse en internationale vakprijzen en hij heeft ruim 25 jaar ervaring met het managen en beschermen van high-profi le, corporate merken. Dit onder meer vanuit zijn rol als Managing Director van de Nederlandse vestiging van het internationale public relationsadviesbureau Porter Novelli.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789462201286
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:154
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:29-11-2014
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Reputatie onder druk
Pierre Spaninks | 29 juni 2012
BP en de olielekkage in de Golf van Mexico, het optreden van Shell in Nigeria, Hogeschool InHolland en de diplomafraude - het rijtje voorbeelden dat Frank Peters geeft in Reputatie onder druk laat zich moeiteloos aanvullen. Er gaat geen maand voorbij of er is wel een bedrijf dat in de problemen raakt en reputatieschade oploopt.
Lees verder

Over Frank Peters

Frank Peters is oprichter en mede-eigenaar van VIRTUS Communications (2014). Daarvoor gaf hij bijna 19 jaar leiding aan de Nederlandse vestiging van het internationale PR-netwerk Porter Novelli. Hij zit ruim 30 jaar in het communicatievak en zijn specialismen zijn reputatiemanagement, issuemanagement en crisiscommunicatie. Vanuit zijn bureau VIRTUS Communications geeft Frank strategisch advies aan opdrachtgevers in het bedrijfsleven, non-profit en de overheid. Daarnaast adviseert hij individuele bestuurders en family offices. Frank is onder meer lid van de raad van advies van SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) van de Universiteit van Amsterdam en voormalig bestuurslid van SIRE (Stichting Ideële Reclame) en de Beroepsvereniging voor Communicatie (Logeion). Frank doceert op zijn vakgebied aan een aantal universiteiten en business schools in binnen- en buitenland. Eerder verschenen van hem de boeken Reputatie onder druk, What are they saying about you?, Mediatraining voor iedereen, Crisiscommunicatie voor iedereen, Reputatiemanagement voor iedereen, Spanning rond de boardroom samen met Eric Heres, Het Juiste Doen als Niemand Kijkt en Van Winst naar Waarde.

Andere boeken door Frank Peters

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De reputatie nader bekeken
2. De omgeving in beweging
3. De stakeholders in de omgeving
4. Corporate reputatiemanagement
5. Realtime reputatiemanagement
6. Inbreuken op de corporate reputatie
7. De crisisorganisatie
8. Voorbereiding van crisismanagement
9. Het managen van een crisis
10. Communicatieboodschappen en zenderschap in crisistijd
11. Mediarelaties in crisistijd
12. Medewerkers en interne communicatie bij crisis
13. De rol van social media bij crisismanagement
14. De crisis follow-up

Epiloog: uitdagingen voor de toekomst
Geraadpleegde en aanbevolen literatuur
Dankwoord
Over de auteur
Trefwoordenregister

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Reputatie onder druk