Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Juridische boeken
Alle juridische boeken
  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Abonnementen
Abonnementencatalogus
  • Algemeen
    • Uw abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
E-Books Marketing The Customer Leader
The Customer Leader
The Customer Leader
Rudy Moenaert

Prof. dr. Rudy Moenaert is hoogleraar aan TIAS School for Business & Society. Zijn specialisatie betreft strategische marketing en innovatie, voornamelijk in B2B- en dienstenorganisaties. Rudy is een gepassioneerd docent, won vijfmaal de TIAS Best Teacher Award en adviseert ondernemingen in hun marktplanning. Auteur van o.m. De Customer Leader (2024). 

Meer over de auteurs
Als je weet wat de job to be done is, kun je dat aanbieden Bas Hakker 3 april 2024 Rudy Moenaert (hoogleraar strategische marketing, TIAS School for Business & Society) en Henry Robben (hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit) schreven ‘The Customer Leader’. Met Robben bespreken we hoe je als leider een geweldig bedrijf neerzet zonder aan jezelf te denken: ‘Alle bedrijven vinden zichzelf natuurlijk innovatief, duurzaam en geweldig, maar als je dan even verder kijkt...’ Lees het volledige artikel
E-book
Rudy Moenaert, Henry Robben

The Customer Leader

A Leadership Guide to Build Great Business through the Choices Customers Make

Specificaties
E-book, 224 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Engels
S2 Uitgevers | 1e druk, 2022
ISBN13: 9789493282193
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
S2 Uitgevers Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2022 9789493282193
Paperback | NL € 34,99 Paperback | EN € 34,95 E-book | EN € 24,99
24,99
In winkelwagen
Direct te downloaden
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

The Customer Leader makes your favorite management books obsolete. You can start emptying and rearranging your bookcase and make room for the Customer Leader. The Customer Leader is an action-packed, no-nonsense page-­turner. It helps you to define value, analyze the arena you are competing in, develop a winning value proposition, and build a customer-driven organization.

The Customer Leader is about leadership, customers, and creating great business. It addresses the most important question every business leader faces today: What kind of leadership do we need to lead our company and its stakeholders to a better place?

Rudy Moenaert (TIAS School for Business & Society) and Henry Robben (Nyenrode Business Universiteit) show that creating great business always starts with the customer. To know your customer, your company needs true leadership. For business leaders to be successful, customers must follow them. But true business leaders must also follow their customers, as customers provide the greatest opportunity for building great business.

Amidst the smokescreen of today’s new opportunities and challenges, you need tools. Renowned consultants, educators, and researchers Moenaert and Robben develop simple, yet powerful tools. These are the tools you need to master the fine art of Customer Leadership. The practical, actionable, and science-based insights Moenaert and Robben provide follow from decades of professional consultancy, executive teaching, and academic research. Simplicity creates magic.

Customer Leadership offers you a purpose as well as a privilege. The purpose is to create value for others; the privilege is to create value for yourself.

Trefwoorden

customer leadership   klantgerichtheid   leiderschap   customer experience   waardepropositie   waardecreatie   businessmodellen   strategie   businessmodel   marktbenadering   klantwaarde   customer leader canvas   klantervaring   marketing   stakeholdermanagement   ambidexteriteit   stakeholders   innovatie   digitalisering   concurrentievermogen   concurrentiekracht   digitale transformatie   klantinzicht   purpose   organisatie   klantsegmentatie   organisatieverandering   klantbehoud   marktstructuren   customer journey  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789493282193
Taal:Engels
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:224
Uitgever:S2 Uitgevers
Druk:1
Verschijningsdatum:12-10-2022
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (2)

recensie
De Customer Leader - ‘Waardevolle inzichten, tools en nieuwe ideeën’
Marije Teerling | 18 september 2024
‘De Customer Leader’ van Rudy Moenaert en Henry Robben biedt een nieuwe kijk op hoe organisaties klantgericht kunnen opereren. De auteurs presenteren praktische modellen en strategieën die helpen om waarde te creëren voor klanten en andere stakeholders. Aan de hand van de analogie van de arena en verschillende rollen van  organisaties nemen ze je mee door jaren kennis en ervaring rond strategie, management en marketing.
Lees verder
recensie
De Customer Leader - ‘Inspiratie voor marketingstrategie’
Jeanine Dijkhuis | 17 mei 2024
De inhoudelijke thema’s in ‘De Customer Leader’ zijn niet nieuw, de modellen ook niet, maar een nuttig boek is het wel. Want in tijden van fragmentatie van het marketingvak, is het zinvol dat er Nederlandstalige ambassadeurs zijn die de traditionele marketingstrategie aanhangen en hierover een eigentijds boek schrijven.
Lees verder

Over Rudy Moenaert

Prof. dr. Rudy Moenaert is gewoon hoogleraar strategische marketing aan de Tilburgse TIAS School for Business and Society. Zijn werkterrein is strategische marketing en innovatie, voornamelijk in business-to-business bedrijven en dienstenorganisaties. Hij is Academic Director van de Executive Master of Marketing & Customer Management op TIAS. Rudy is een gepassioneerd docent, won vijfmaal de TIAS Best Teacher Award en adviseert ondernemingen in hun marktplanning. Rudy Moenaert is coauteur van De Customer Leader (2024), The Customer Leader (2022), Marketing met Ballen (2016), Marketing Strategy & Organisation (2011), Visionaire Marketing (2003) en auteur van De pijn van het ondernemen (2012). Hij publiceerde in de internationale toptijdschriften zoals o.m. Management Science, Journal of the Academy of Marketing Science en Journal of Product Innovation Management. Rudy is een fervent supporter van voetbalclub Club Brugge, houdt van e-mountainbiken en van lekker eten en goede wijn. Je kunt hem bereiken via www.moenaert.be en volgen via LinkedIn (Rudy Moenaert) en X (@moenaert). Lijfspreuk: "Du choc des idées jaillit la lumière."

Andere boeken door Rudy Moenaert

Bekijk alle boeken

Over Henry Robben

Henry Robben (henryrobben.com) is hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit in Breukelen. Hij heeft verschillende managementposities en -rollen bekleed aan de universiteit en heeft diverse onderzoeks- en onderwijsprijzen gewonnen. Hij is geboren in Winnipeg (Canada) en opgegroeid in het zuiden van Nederland. Altijd bereid om te reizen (hint!), hij is gasthoogleraar geweest over de hele wereld (behalve in Oceanië, hoort, zegt het voort!). Zijn consultancy geeft hem het nodige houvast voor het echte leven. Hij is vader van drie prachtige jonge mannen, Martijn, Loek en Chiel, die zijn lust en leven zijn. Enthousiast over fietsen, wandelen, Oranje, lezen, first person shooters en schrijven, probeert hij te genieten van de goede dingen in het leven. Hij is ook een aspirant-romanschrijver en probeert bas en ukelele te spelen, maar heeft op al die gebieden geen enkel talent. Samen met Rudy Moenaert schreef hij onder Visionaire Marketing, Marketing Strategy and Organisation, Marketing met Ballen en The Customer Leader. 

Andere boeken door Henry Robben

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord 13
Over de auteurs 16

Proloog: Het doel van de Customer Leader 17

DEEL I Grootse waarde 23
- Het Customer Leader Canvas 24
De bedrijfslicentie (de focus van deel I) 26
De arena waarin je optreedt (de focus van deel II) 27
De waardepropositie om de klant te winnen (de focus van deel III) 29
De middelen om het waar te maken (de focus van deel IV) 30
- De Balans van Vooruitgang en Investeringen 32
Vooruitgang: voor wie? 32
Klanten 33
Eigenaars 34
Medewerkers 36
Zakenpartners 37
Maatschappij 39
De balans opmaken 43
- De Stairway to Greatness 46
Niveau 1: het moeras 47
Niveau 2: onderscheiding in de lintjesregen 48
Niveau 3: maak winst 52
Niveau 4: weerstand tegen concurrentie 55
Niveau 5: momentum behouden 58
Niveau 6: buitengewone resultaten 61
Niveau 7: echt groots 63
Innoveren en kiezen 70
-Reflectie 72
-Het opstellen van het Customer Leader Canvas 73

DEEL II Je klant daadwerkelijk begrijpen 77
- Je klanten begrijpen 78
Vier marktstructuren 78
De job to be done 84
360° in het echte leven 86
Segmenten helpen je te navigeren door de markt 88
- Inzicht in de moderne arena 92
Markten worden arena’s 92
iCannotSee 94
De krachten die digitale fluïditeit veroorzaken 98
Door de arena navigeren 103
- Customer intelligence 107
GOOYO: get out of your office! 107
Een nieuw jasje voor het paradigma 111
Big Brother 114
- Reflectie 117
- Het opstellen van het Customer Leader Canvas 118

DEEL III Een winnende propositie 121
- Twee essentiële vragen 122
Waar willen we concurreren? 122
Hoe willen we concurreren? 125
- De Uitvinder: het creëren van klassiekers 133
Prestatie is alles 133
Wel of niet pionieren? 135
- De Magiër: de kracht van wóóów! 137
Memorabele ervaringen 137
Ben jij EPIC? 139
- De Steward: de klant begeleiden 142
De reis van de klant 142
Online gaan 143
May the force be with you 146
- De Koopman: de fijne kunst van geven en nemen 149
Waarde is een perceptie 149
Bescherm je winst! 151
De prijs moet kloppen 153
- De Monarch: de software van het brein 156
Geloven is zien 156
Koninklijke branding 158
Een heel nieuw spel 161
- Kiezen om te winnen 165
Ideeën aan de man brengen 165
De marktkans: pak de prijs 167
Concurrentievermogen: kunnen wij winnen? 168
Toewijding: wat is er nodig om alles te laten werken? 169
Hefboomwerking: wat zijn de overloopeffecten? 170
- Reflectie 171
- Het opstellen van het Customer Leader Canvas 172

DEEL IV De klantgedreven organisatie 175
- Ambidexteriteit 176
- Het Bedrijf: de exploitatie van het heden 179
De architectuur van je bedrijf 179
Het optimaliseren van kernprocessen 182
De juiste mensen 185
De intelligente onderneming 190
- Het Lab: de exploratie van de toekomst 194
Punt A en punt B 194
De innovatieportfolio 195
Puntje moet wel bij paaltje komen 198
De innovatieve organisatie bouwen 200
- Het Atelier: de transformatie van je organisatie 204
De noodzaak zien 204
Start de transformatie 206
Volhouden! 208
- Op zoek naar de Customer Leader 210
Verbinding met stakeholders 211
Ontdek de bronnen van vooruitgang 215
Breng de organisatie in beweging 217
- Reflectie 220
- Het opstellen van het Customer Leader Canvas 221

Epiloog: het privilege van de Customer Leader 222

Eindnoten 227

Anderen die dit e-book kochten, kochten ook

  • Marketing met ballen
    Rudy Moenaert
    Marketing met ballen
    € 35,95
  • The Customer Leader
    Rudy Moenaert
    The Customer Leader
    € 34,95
  • De Customer Leader
    Rudy Moenaert
    De Customer Leader
    € 34,99
  • ChatGPT als tweede Brein
    Martin van Kranenburg
    ChatGPT als tweede Brein
    € 29,95
  • Eén fan per dag
    Jos Burgers
    Eén fan per dag
    € 21,50
  • They Ask, You Answer
    Danielle Navas-Brandt
    They Ask, You Answer
    € 28,50

Net verschenen

Rubrieken

  • aanbestedingsrecht
  • aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • accountancy
  • algemeen juridisch
  • arbeidsrecht
  • bank- en effectenrecht
  • bestuursrecht
  • bouwrecht
  • burgerlijk recht en procesrecht
  • europees-internationaal recht
  • fiscaal recht
  • gezondheidsrecht
  • insolventierecht
  • intellectuele eigendom en ict-recht
  • management
  • mens en maatschappij
  • milieu- en omgevingsrecht
  • notarieel recht
  • ondernemingsrecht
  • pensioenrecht
  • personen- en familierecht
  • sociale zekerheidsrecht
  • staatsrecht
  • strafrecht en criminologie
  • vastgoed- en huurrecht
  • vreemdelingenrecht
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Mainpress BV

    Personen

      Trefwoorden

        The Customer Leader

        The Customer Leader
        Rudy Moenaert , Henry Robben
        /
        loader
        Recensiebeleid
        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        The Customer Leader

        Verwijder uw beoordeling