Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Het campagnebureau

Tien lessen voor politieke en maatschappelijke veranderingen

Specificaties
E-book, 220 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Uitgeverij Pluim | 1e druk, 2024
ISBN13: 9789493339460
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
Uitgeverij Pluim Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2024 9789493339460
Direct te downloaden

Samenvatting

Dit boek is een gids voor wie mensen wil mobiliseren voor een doel, oftewel succesvol campagne voeren. Of je de beste influencer van Nederland wil worden of tot de gemeenteraad van je dorp wil doordringen, hier vind je tien lessen om dat te bereiken.

Wat moet er gebeuren om je doel scherp te stellen en wie moet je daarvoor bereiken? Hoe doe je onderzoek en stel je een strategie op? Het campagnebureau voorziet je van praktische oefeningen en beeldende anekdotes. Van het schrijven van een sterke slogan en boodschap tot hoe je daarmee aan tafel komt in een talkshow. Hoe gaat het er eigenlijk aan toe op redacties? Wat gaat er om in de hoofden van journalisten, activisten en influencers? Dit boek laat je inzien wat er gebeurt in de machinekamer van winnende en juist hopeloos mislukte campagnes.

De afgelopen 25 jaar werkte het campagnebureau BKB aan meer dan duizend kleine en grote campagnes die iets in beweging moesten zetten in de Nederlandse samenleving. Van de vluchtelingenproblematiek tot gelijke kansen in het onderwijs, van duurzaam beleggen tot wetenschapsprogramma’s op Lowlands en Zwarte Cross. In opdracht, maar zeker ook op eigen initiatief.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789493339460
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:220
Druk:1
Verschijningsdatum:5-9-2024
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (1)

recensie
Het campagnebureau - ‘Goede handvatten’
Henk Jan Kamsteeg | 7 november 2024
Hoe zorg je dat je dromen uitkomen? In ‘Het campagnebureau -  Tien lessen voor politieke en maatschappelijke veranderingen’ geven Maarten van Heems en Alex Klusman je een aantal goede handvatten.
Lees verder

Over Maarten van Heems

Maarten van Heems (1979) is partner bij BKB en lid van de raad van toezicht van ActionAid Nederland. Hij behoorde in 2000 tot de eerste lichting studenten van de BKB Academie, waarin studenten een jaar lang ondergedompeld worden in alles wat met politieke agendering en campagnes te maken heeft. Sindsdien werkte hij als campaigner in Amsterdam, Odessa, Bamako en Brussel en was hij betrokken bij diverse voorkeurscampagnes van kandidaten van middenpartijen.

Andere boeken door Maarten van Heems

Over Alex Klusman

Alex Klusman (1969) richtte na een loopbaan in het campagneteam van de PvdA ten tijde van partijleider Wim Kok, het campagnebureau BKB op samen met Erik van Bruggen en Lennart Booij. Hij maakte van politiek maatschappelijk campagnevoeren zijn werk. Naast partner bij BKB is hij voorzitter van de Raad van Toezicht van Theater Bellevue en voorzitter en jeugdtrainer van voetbalclub sv DRC in Durgerdam.

Andere boeken door Alex Klusman

Inhoudsopgave

Voorwoord

Dream out loud – een kwarteeuw campagnes
Wat is jouw moonshot?
Over je visie en hoe je daar een duidelijk campagnedoel van maakt
Wie pakt de megafoon op?
Over de afzender van je campagne en hoe je een boegbeeld creëert
Eerste hulp tegen aannames: onderzoek
Alles wat je moet weten voor je met je campagne kan beginnen
Iedereen = niemand
Wie moet wat doen om jouw campagnedoel dichterbij te brengen?
De weg naar succes
Het bepalen van je campagnestrategie
Jouw verhaal
Van doel naar boodschap, van je slaapkamer naar de studio
Welke kop staat er straks in de krant?
Over onbetaalbare media-aandacht en jouw 15 minutes of fame
Je boodschap naar buiten brengen met eigen middelen
Van posters tot evenementen, van sociale media tot AI
Beeldregie
Hoe laat je beeld voor je werken?
Herhalen, herhalen, herhalen
Zonder je ook maar een moment te vervelen

Epiloog
Dankwoord
Meer lezen, kijken en klikken?

Net verschenen

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het campagnebureau