Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Juridische boeken
Alle juridische boeken
  • Aanbestedingsrecht
  • Aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • Accountancy
  • Algemeen juridisch
  • Arbeidsrecht
  • Bank- en effectenrecht
  • Bestuursrecht
  • Bouwrecht
  • Burgerlijk recht en procesrecht
  • Europees-internationaal recht
  • Fiscaal recht
  • Gezondheidsrecht
  • Insolventierecht
  • Intellectuele eigendom en ict-recht
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Milieu- en omgevingsrecht
  • Notarieel recht
  • Ondernemingsrecht
  • Pensioenrecht
  • Personen- en familierecht
  • Sociale zekerheidsrecht
  • Staatsrecht
  • Strafrecht en criminologie
  • Vastgoed- en huurrecht
  • Vreemdelingenrecht
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091959
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091959
Boeken Marketing Draaideurklanten
Draaideurklanten
Berith Spoelstra

Berith Spoelstra is zelfstandig consultant in klantbehoud met ruim achttien jaar ervaring als retentiespecialist bij vooraanstaande bedrijven (Essent, E.ON, VodafoneZiggo). Sinds Berith in 2022 besloot voor zichzelf te beginnen, heeft ze zich snel opgewerkt tot een toonaangevende autoriteit op het gebied van klantbehoud. In 2023 is ze uitgeroepen tot starter van het jaar door ZZP-Nederland.

Meer over Berith Spoelstra
Draaideurklanten - Hoe je tactieken slim inzet om klantverlies te minimaliseren Berith Spoelstra 9 augustus 2024 We weten al jaren dat klantbehoud meer waarde voor een organisatie oplevert dan alleen acquisitie, maar toch blijft in de meeste boardrooms de focus op groei via nieuwe klanten. Hoe brengen we daar verandering in?  Lees het volledige artikel
Berith Spoelstra

Draaideurklanten

Hoe je tactieken slim inzet om klantverlies te minimaliseren

Specificaties
Gebonden, 152 blz. | Nederlands
Expertboek (Berith Spoelstra) | 1e druk, 2024
ISBN13: 9789493355460
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Juridisch : Management
Expertboek (Berith Spoelstra) 1e druk, 2024 9789493355460
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
24,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Klantverlies is onvermijdelijk in elk bedrijf, maar hoe een organisatie ermee omgaat, kan een groot verschil maken. Verliest jouw organisatie ook klanten en wil je weten wat je kan doen om dit te voorkomen? Dan is dit boek een must voor jouw boekenkast.

Berith maakt het ogenschijnlijke lastige onderwerp van retentiemanagement bespreekbaar. Dit boek is niet theoretisch maar juist heel praktisch. Aan de hand van herkenbare situaties en voorbeelden van zowel organisaties als klanten laat ze zien wat je kan doen om klanten te behouden en klantverlies te minimaliseren.

De twintig hoofdstukken in dit boek nemen je stap voor stap mee in de wereld van klantverliespreventie. Je krijgt antwoorden op vragen zoals:
- Hoe belangrijk is klantbehoud?
- Hoe gevaarlijk kan kantverlies zijn?
- Hoe kom je achter de werkelijke opzegreden?
- Hoe kan je klantverlies voorspellen?
- Hoe maak je van vertrekkende klanten ambassadeurs?

De opdrachten en oefeningen zorgen ervoor dat je meteen aan de slag kunt. Ontdek ook de extra’s in de boekbonus, zoals worksheets en handige formats.

"Een must-read voor elke ondernemer of commercieel leidinggevende (ook verkoop!) die de waarde van bestaande klanten wil maximaliseren en een blijvende impact wil creëren." - Tim Heinen, Commercial Director Benelux, Trusted Shops

Trefwoorden

klantretentie   klantbehoud   klantverlies   draaideurklanten   klantloyaliteit   relatiebeheer   mkb   klantonboarding   klantervaring   commercie   customer journey   marketing   acquisitie   nps   klantbinding   klantfeedback   abonnementsmodellen   klanttevredenheid   lock-in   klantgerichtheid   b2b   klantcontact   proactiviteit   vertrekindicatoren   vertrekredenen   klantwaarde   klantenbeheer   klantenprofiel   winback   klantdata  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789493355460
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:152
Uitgever:Expertboek (Berith Spoelstra)
Druk:1
Verschijningsdatum:1-7-2024
Hoofdrubriek:Management

Expertrecensies (2)

recensie
Draaideurklanten - Vertaalslag maken naar de praktijk
Daniëlle de Jonge | 31 oktober 2024
Wil je klanten of passanten? Die vraag mag ik graag stellen tijdens presentaties of strategiesessies over acquisitie en relatiebeheer. Het antwoord is logischerwijs meestal: klanten. 
Lees verder
recensie
Draaideurklanten - ‘Heel dicht bij de praktijk’
Eric van Arendonk | 18 september 2024
‘Draaideurklanten’ van Berith Spoelstra is een boek over hoe je slim tactieken inzet om klantverlies te minimaliseren. Ik moet zeggen dat ik na het lezen kan concluderen dat de auteur daarmee de spijker op zijn kop slaat.
Lees verder

Over Berith Spoelstra

Berith Spoelstra is een inspirerende ondernemer, auteur en expert op het gebied van klantbehoud en voorkomen van klantverlies. In 18 jaar tijd heeft Berith een indrukwekkende carrière opgebouwd.  Ze begon haar loopbaan bij Essent, waar ze verantwoordelijk was voor klantbehoud van grootzakelijke klanten. Bij E.ON ontwikkelde ze nieuwe strategieën voor MKB-klanten, wat resulteerde in een succesvolle vermindering van de churn. Bij VodafoneZiggo creëerde ze churn-preventieprogramma's en multi-channel strategieën die bijdroegen aan klantretentie.   By Berith bied strategische advies en diensten aan bedrijven om hun klantrelaties te verbeteren.  De benadering is gebaseerd op praktijk, communicatie en strategisch denken. Haar motto: "Retentie is een bedrijfstrategie.  Met Draaideurklanten blijft Berith een significate impact maken in retentie en marketing, en inspireert ze professionals om hin klantverlies te voorkomen.

Andere boeken door Berith Spoelstra

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord 11
Inleiding 13

Retentie 17
1. Hoe kom ik achter de betekenis van retentie? 18
2. Hoe gevaarlijk kan klantverlies zijn? 23
3. Hoe kan je klantbehoud en klantverlies meten? 27
4. Hoe herken je belemmeringen? 36
5. Hoe zorg je voor de juiste mindset? 39

Vasthouden van je klant 45
6. Hoe zorg je ervoor dat klanten langer blijven? 46
7. Hoe zet ik dat stapje extra? 54
8. Hoe bedank je een klant? 60
9. Hoe laat je je team om je klant geven? 65
10. Hoe weet je of de huidige klanten nog bij je bedrijf passen? 69

Tegenhouden van klantverlies 75
11. Hoe kan je voorspellen dat een klant gaat vertrekken? 76
12. Hoe kom je achter de werkelijke opzegreden? 84
13. Hoe kan ik weten wanneer een klant gaat vertrekken? 90
14. Hoe kan je het beste omgaan met een boze klant die wil opzeggen?98
15. Hoe overtuig je een klant om te blijven? 103

Afscheid nemen en terugkeren 109
16. Hoe neem je afscheid van klanten? 110
17. Hoe maak je van vertrekkende klanten ambassadeurs? 116
18. Hoe trek je meer klanten aan op basis van inzichten van je vertrekkende klant? 121
19. Hoe zorg je ervoor dat ex-klanten terugkeren? 128
20. Hoe zorg ik voor structurele verbetering? 134

De volgende stap 139

Woordenlijst 141
Over de auteur 143

Vergelijkbare boeken

  • Oh, maar deze is al klant…
    Irene van Cappellen
    Oh, maar deze is al klant…
    € 15,95
  • Uit liefde voor de klant
    Els Dhaeze
    Uit liefde voor de klant
    € 17,99
  • Human2Human: de nieuwe klantrelatie
    Daniëlle de Jonge
    Human2Human: de nieuwe klantrelatie
    € 15,99
  • Klanten komen altijd van rechts!
    Maria Boelens Zweep
    Klanten komen altijd van rechts!
    € 10,95
  • Ken uw klant
    Marc van de Perre
    Ken uw klant
    € 17,99
  • Blije Klanten Bijten Niet (Ze Kwispelen!)
    Frans Reichardt
    Blije Klanten Bijten Niet (Ze Kwispelen!)
    € 17,95

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Entertainment marketing
    Laurent Lootens
    Entertainment marketing
    € 9,95
  • Dierenzaken, Blinde vlek van bedrijven
    Monique Janssens
    Dierenzaken, Blinde vlek van bedrijven
    € 11,95
  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50
  • Het Contentkanon
    Chantal Smink
    Het Contentkanon
    € 29,99
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99
  • AI-selling: AI in het verkoopteam
    Patrick Petersen
    AI-selling: AI in het verkoopteam
    € 17,99

Net verschenen

Rubrieken

  • aanbestedingsrecht
  • aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
  • accountancy
  • algemeen juridisch
  • arbeidsrecht
  • bank- en effectenrecht
  • bestuursrecht
  • bouwrecht
  • burgerlijk recht en procesrecht
  • europees-internationaal recht
  • fiscaal recht
  • gezondheidsrecht
  • insolventierecht
  • intellectuele eigendom en ict-recht
  • management
  • mens en maatschappij
  • milieu- en omgevingsrecht
  • notarieel recht
  • ondernemingsrecht
  • pensioenrecht
  • personen- en familierecht
  • sociale zekerheidsrecht
  • staatsrecht
  • strafrecht en criminologie
  • vastgoed- en huurrecht
  • vreemdelingenrecht
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
De expert in juridische vakliteratuur
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Draaideurklanten

        Draaideurklanten
        Berith Spoelstra
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Draaideurklanten

        Verwijder uw beoordeling