

Dr. Zanna van der Aa is oprichter van KSM fabriek, waar ze al meer dan 15 jaar vernieuwende methoden op het gebied van klantgerichtheid ontwikkelt.
Meer over Zanna van der AaKlantsignaalmanagement
Stap voor stap naar een meetbare klantbeleving
Samenvatting
Genomineerd voor de Pim Marketingliteratuurprijs 2016
Elk bedrijf heeft te maken met signalen van klanten, van tevredenheidsonderzoeken, e-mails en telefoontjes tot en met boze uitingen op de sociale media. Meestal worden die geregistreerd en vervolgens wordt er een lijst opgesteld met verbeteracties en daarna … tja, daarna lopen bedrijven vaak vast. Welke verbeteracties moeten als eerst opgepakt worden? Welke acties leiden tot het meeste resultaat? En hoe toon je aan dat klantbeleving geld oplevert voor de organisatie?
Dit zijn de kernvraagstukken voor klantsignaalmanagement: een methodiek die klantbeleving bestuurbaar maakt op klanttevredenheid én op kosten.
In Klantsignaalmanagement loodst Zanna van der Aa je door alle stappen die nodig zijn om klantbeleving succesvol op de kaart te zetten. Met een sterke combinatie van theoretische onderbouwing en pragmatische toepassing biedt zij inspiratie door middel van praktijkcases, tips en trucs en lessons learned. Kernpunt van het succes van haar methode is meetbaar resultaat en daarmee het financieel zichtbaar maken van de voordelen voor de organisatie.
Trefwoorden
klantbeleving klantsignaalmanagement klantgerichtheid klantcontact meetbare resultaten klanttevredenheid klantfeedback klantketen datagedreven werken veranderen klantinzicht organisatie kostenreductie continu verbeteren verbeterprocessen servicebeleving medewerkertevredenheid management klantloyaliteit modelanalyse meetbaar resultaat klantsignalen customer journey verbeteracties roi van klantbeleving innovatie medewerkersbetrokkenheid onnodig klantcontact net promoter score contactregistratie
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
Voorwoord van Prof. dr. Jose M.M. Bloemer
Inleiding
1. Het bestaansrecht van klantsignaalmanagement
2. Wat is klantsignaalmanagement?
3. De klantketen als raamwerk
4. Hoe stuur je op klantbeleving?
5. Hoe verlaag je kosten vanuit klantbeleving?
6. Datagedreven aanpak
7. Verbeteren en innoveren vanuit klantsignalen
8. Wat is de rol van de medewerker?
9. Hoe maak je klantsignaal management tot een succes?
10. Leren en inspireren
Dankwoord
Over de auteur
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht